Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza analytických nástrojů pro podporu manažerských rozhodování
Kurdyukov, Mykyta ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Řezáč, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje porovnávání analytických výkonných nástrojů pro vizuální analýzu dat v kontextech Business Intelligence a Corporate Performance Management. První část práce je věnována popisu konceptu Business Intelligence, který částečně může být zdrojem pro čerpání vstupních dat pro analýzu, jeho komponenty a architekturu. Další část je analýzou konceptu Corporate Performance Management, jeho jednotlivých komponent a vlivu používání analytických nástrojů pro klíčová manažerská rozhodnutí. Teoretická část práce bude postavena na syntéze poznatků získaných studiem odborné literatury a odborných článků. Praktická část diplomové práce bude zaměřená na vyzkoušení vybraných analytických nástrojů na základě stanovených metrik v agendách Corporate Performance Management. V rámci této práce bude prozkoumaná funkcionalita nástrojů, zaměřená na tvorbu a prezentace pracovních panelů s cílem připravit podklady pro manažerská rozhodování. Pro účely srovnání těchto nástrojů bude definována metodika, která bude komplexně hodnotit vybrané analytické nástroje na základě relevantních kritérií a stanovených vah. Hlavním přínosem této diplomové práce je výsledek analýzy porovnání hlavních možností analytických nástrojů s vedoucím postavením na celosvětovém trhu.
Porovnání nástrojů Self-Service Business Intelligence
Blaha, Ondřej ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza a porovnání komerčních nástrojů z oblasti Self-Service Business Intelligence. V práci budou na lokálním prostředí porovnávány nástroje Power BI od společnosti Microsoft a Tableau od společnosti Tableau Software. Teoretická část se kromě rešerše knih a prací na toto téma zaměřuje na vysvětlení problema-tiky Business Intelligence a její architektury s přihlédnutím k několika aktuálním přístupům: klasický přístup, In-memory přístup a Self-Service přístup. Teoretická část též pojednává o důvodech pro přechod k Self-Service BI přístupu a s tím související proměně role IT oddě-lení. Analytická část práce se věnuje definici vhodných metrik, podle kterých jsou vybrané nástroje porovnávány na základě vícekriteriální analýzy. Tyto metriky jsou seskupeny do několika vrstev, částečně kopírujících logickou strukturu BI architektury. Patří mezi ně datová, transformační, prezentační, publikační a na závěr komunitní vrstva. Ke stanovení vah je využita tzv. Fullerova metoda a výsledné hodnocení bude dosaženo na základě metody váženého součtu nabytých hodnot. Hlavním přínosem diplomové práce je porovnání výše zmíněných Self-Service BI nástrojů a analýza toho, jak se s jednotlivými metrikami a scénáři dokáží vypořádat. Čtenář by se měl na základě této práce dostatečně zorientovat v oblasti BI a plnohodnotně rozhodnout, který nástroj bude pro jeho využití vhodnější zvolit a jaká úskalí to s sebou přináší.
Využití internetové reklamy (PPC) ke zvýšení prodeje internetového obchodu
Šašek, Marek ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Při podnikání na internetu je klíčové, aby se o webech, jejich produktech a službách poten-cionální zákazníci nějakým způsobem dozvěděli. Těmito zákazníky jsou na internetu ná-vštěvníci, kteří se na daný web dostanou skrze nějaké médium. Jedním často využívaným médiem, které dokáže návštěvníky přivádět, je právě internetová reklama. Tato práce je zaměřena na placenou internetovou reklamu známou pod zkratkou PPC (Pay per click). Cílem je implementace reklamních kampaní pro konkrétní internetový obchod za účelem zvýšení prodeje. K tomu je využita vyhledávací síť Google a reklamní systém AdWords, jenž je představen v teoretické části práce, kde nechybí ani vymezení základních pojmů z online marketingu a popis principů internetové reklamy. Pro úspěšnou reklamní kampaň je potřebné její měření a vyhodnocování, což je v praktické části prováděno pomocí AdWords a analytického nástroje Google Analytics. Práce je navíc zaměřena i na optimalizaci kampa-ní na základě naměřených dat. Na závěr je zhodnoceno splnění cílů a přínos reklam pro inzerovaný eshop.
Návrh a implementace dashboardů v rámci business inteligence pro papírenský závod
Kos, Jakub ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Církovský, Tomáš (oponent)
Tématem této diplomové práce je návrh a implementace dashboardu pro konkrétní papírenskou společnost s využitím poznatků efektivního způsobu vizualizace dat. Navrhovaný dashboard je vyvíjen jako náhrada za současný způsob, který neumožňuje optimálně předat požadované informace. Pro navržení efektivního dashboardu bylo nutné načerpat znalosti z odborné literatury věnující se tématu reportingu, dashboardingu a vizualizace informací. K naplnění cílů práce byly v teoretické části použity tyto metody: poznání a popis současného stavu v oblasti reportingu a dashboardů pro získání teoretického základu a zjištění zásad a trendů vizualizace dat pro návrh efektivních grafických komponent zobrazujících klíčové informace. V praktické části bylo nutné analyzovat současný stav reportingového řešení ve společnosti a identifikace požadavků na nový dashboard. Tyto informace byly získány formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci uživatelů dashboardu. Úvodní kapitoly práce jsou věnovány výkladu tématu dashboardů. Je představen jejich historický vývoj, vymezeny základní pojmy a vysvětlena definice dashboardu. Následně autor v práci popisuje charakteristiky různých druhů dashboardu. Další část práce se věnuje teoretickému základu vizualizace informací. Popisuje základní procesy lidského vnímání a možnosti, jak na něj působit manipulací s jednotlivými atributy zobrazené informace. Praktická část práce se věnuje návrhu a implementaci dashboardu ve společnosti Mondi Štětí a.s. Při návrhu grafické podoby dashboardu a jednotlivých komponent využívá autor poznatků vysvětlených v teoretické části práce. Prototyp dashboardu, vytvořený v nástroji Tableu, byl následně konzultován a validován s uživateli. Na základě jejich připomínek byl upraven a poté implementován pro reálné použití. Výsledkem této práce je dashboard pobytových dob, navržený podle zásad efektivní vizualizace dat. Tento dashboard splňuje požadavky uživatelů a naplňuje jeho definovaný účel. Dalším přínosem práce je souhrn teoretických poznatků a zásad vizualizace dat, který může sloužit jako zdroj poučení pro čtenáře. V závěru práce autor navrhuje možnosti, jak nový dashboard dále vyvíjet.
Datová kvalita a její analýza v nebankovní společnosti poskytující půjčky
Vránek, Pavel ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Espinoza, Felix (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na komplexní zpracování tématu datová kvalita od teoretického popisu práce s daty v informačním systému, přes definici datové kvality, popis příčin vzniku nekvalitních dat a důsledků, které nekvalitní data přináší, až po analyzování datové kvality v nebankovní společnosti poskytující půjčky. Pro provedení analýzy datové kvality budou nejdříve vybrány vhodné dimenze datové kvality, ke kterým budou následně definovány metriky. Tyto metriky budou následně měřeny nad reálnými daty s využitím dotazovacího jazyka SQL a softwaru určeného pro analýzu datové kvality. Hlavním přínosem práce je komplexní zpracování problematiky datové kvality a ukázka reálného stavu datové kvality v nebankovní společnosti poskytující půjčky. Práce nabízí možnost rozšíření o návrh metodik a pravidel pro řízení datové kvality.
Implementace Business Intelligence řešení nad daty z provozu parkoviště
Machat, Sebastian ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Espinoza, Felix (oponent)
Nedá se očekávat, že by v blízké budoucnosti problematika parkování a správy parkovišť, s ohledem na rostoucí prodeje automobilů a nedostatek prostoru v cílových destinacích, měla ztrácet na významu. Obdobně je Business Intelligence v podnikovém prostředí jedním z pokračujících trendů a ač prochází vývojem, jeho podstata zůstává stejná. Poté, co se na prvních parkovištích začaly objevovat parkovací navigační systémy, bylo jasné, že na základě jejich výstupů bude možné zjistit nové informace jak o využití parkovací plochy, tak o chování řidičů. Tato práce se věnuje právě získání takových dat z parkovacího navigačního systému a jejich prvotnímu zpracování pomocí nástrojů BI. Proto se zde po teoretickém úvodu do problematiky BI a řízení BI projektů představí navigační systémy parkoviště a samotné plochy řešeného parkoviště. Následují detaily sběru dat o nich a zpracování dat z navigačního systému tak, aby byl vytvořen a naplněn datový sklad. Nad ním je následně navržena a implementována analytická vrstva a reporty odpovídající požadavkům ze strany vlastníka parkoviště. Protože datový sklad obsahuje celou řadu dalších dat s předpokládaným dalším analytickým potenciálem, například prostřednictvím nástrojů dolování dat, je součástí práce i stanovení výzkumné otázky, které je na základě získaných dat prostřednictvím statistické analýzy potvrzena či vyvrácena.
Podpora vizualizace v self-service Business Intelligence nástrojích - porovnání SAS Visual Analytics a IBM Cognos Analytics
Espinoza, Felix ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Berber, Martin (oponent)
Práce se zabývá problematikou nástrojů označovaných jako Self Service Business intelligence (SSBI), jimž je ze strany uživatelů i výrobců věnována značná pozornost, jelikož se u tohoto trendu očekává progresivní růst. Jsou hodnoceny dva produkty: SAS Visual Analytics a IBM Cognos Analytics, u obou nástrojů je hodnocena míra uživatelské autonomie a podpora vizualizace dat. V teoretické části práce dochází k vymezení základních principů a pojmů spjatých s oblastí business intelligence. Je představena problematika vizualizace dat a je diskutován trend self service business intelligence, u něhož jsou analyzovány jeho přínosy i omezení. Také jsou zmíněny technologické faktory, které napomohly rychlému rozvoji SSBI. V rámci praktické části byla vytvořena metodika, která je uplatnitelná pro jakýkoliv jiný nástroj z rodiny SSBI a prostřednictvím které je možné posoudit míru podpory v rámci sledovaných kategorií: Využívání informací, Tvorba informací, Tvorba zdrojů a Vizualizace. Pro každou z uvedených kategorií byla nadefinována množina kritérií, na jejichž základě může hodnotitel vytvořit hodnotící formulář odpovídající jeho potřebám. Použitelnost metodiky je názorně demonstrována při vzájemné komparaci vybraných modulů obou nástrojů, přičemž tyto části jsou před samotným hodnocením dostatečně popsány.
Comparison of Business Intelligence implementation using open source solutions for middle size companies
Schmidt, Róbert ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a navrhnout možnost nízkonákladového Business Intelligence řešení s pomocí open source technologii a jejich srovnání pro implementaci ve středně velké společnosti. V práci jsou porovnány Business Intelligence nástroje Pentaho a TIBCO Jaspersoft v lokálním prostředí, na dedikovaném serveru a řešení umístěné v cloudu je využívána služba Microsoft Azure. Teoretická část práce se zaměřuje především na vysvětlení problematiky Business Intelligence a její architektury. Právě architektura je důležitou součástí celé práce, protože dnešní nástroje jsou často řešení jako moduly pro konkrétní činnosti v procesu Business Intelligence. Aktuální finančně nenáročné nástroje se obvykle vážou s terminologií jako open source a cloud computing. Tato část obsahuje stručné vysvětlení pojmů a jejich výhody či nevýhody pro námi zvolenou cílovou skupinu společností. Analytická část práce obsahuje definované parametry, podle kterých je provedena analýza řešení a jejich srovnání. Business Intelligence řešení jsou rozděleny podle jednotlivých vrstev a ke každé vrstvě jsou porovnávány vybrané nástroje. Hodnotící kritéria jsou rozděleny do finančních, uživatelských a technických kategorii. Závěrem analytické části přistupujeme ke vzájemnému srovnání možností nasazení sady Business Intelligence nástrojů pro námi definovanou skupinu koncových zákazníků. Hlavním přínosem diplomové práce je srovnání open source řešení Business Intelligence pro nasazení do středně velké společnosti. Podle směrnice Evropské unie, střední společnost nepřesahuje 250 zaměstnanců nebo zisk do 50 milionů eur. Čtenář si dokáže porovnat jednotlivé řešení, úskalí nebo závady, které by mohly být pro konkrétní implementaci kritické.
Vývoj interního manažerského informačního systému ve společnosti Dolphin consulting, s.r.o.
Církovský, Tomáš ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Kasl, Tomas (oponent)
Cílem této práce je vytvoření manažerského informačního systému pro společnost Dolphin consulting, s.r.o. na základě technologií dostupných v této společnosti. Dále je cílem provést jeho pilotní ověření. Manažerský informační systém je vytvořený na základě studia dostupné literatury týkající se problematiky Business Intelligence, Manažerských informačních systémů a znalostí autora z praxe. Nejdůležitějším přínosem této práce je vytvoření manažerského informačního systému pro společnost Dolphin consulting, s.r.o. a jeho pilotní ověření s doporučeními pro jeho další rozvoj či opravu nedostatků. Tato diplomová práce je rozdělena na technickou a praktickou část. V teoretické části je popsána problematika datových skladů podle Kimballa a Inmona, OLAP kostek a manažerských informačních systémů. Praktická část práce popisuje implementaci některých Business Intelligence nástrojů za účelem vytvoření manažerského informačního systémů ve společnosti Dolphin consulting, s.r.o. V závěru praktické části diplomové práce je pilotní ověření vytvořeného systému s doporučeními.
Návrh agilní metodiky pro Business Intelligence projekty
Huňáček, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem návrhu agilní metodiky pro Business Intelligence projekty. Práce přednáší problematiku Business Intelligence, prezentuje metodiky pro řízení projektů i věcné metodiky pro budování datových skladů. Prezentuje metodiky Scrum, BEAM* a Data Vault a přístupy pomodoro, Action Centered Leadership a 40hodinový pracovní týden. Na základě syntézy prezentovaných metodik a přístupů definuje metodiku pro řízení Business Intelligence projektů. Navržená metodika HooBI je novou, minimální metodikou pro uchopitelné agilní řízení Business Intelligence projektů postavených na datovém skladu obsahující věcné prvky Business Intelligence s metodami pro efektivní práci. Užití metodiky je dvoufázově verifikováno; prvotně pomocí porovnání řízení dříve reálně uskutečněného projektu bez zjevně použité metodiky s alternativou použití navržené metodiky HooBI, sekundárně pomocí posouzení expertem. Výsledná metodika by měla zjednodušit tvorbu a řízení Business Intelligence projektů a může sloužit profesionálům v oblasti Business Intelligence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.