Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulátor tepenného krvácení
Martincová, Kateřina ; Szabó, Zoltán (oponent) ; Friedl, Martin (vedoucí práce)
Tématem semestrální práce je návrh simulátoru tepenného krvácení jako přípravku pro výuku první pomoci. Nejprve jsou představeny a popsány simulátory dostupné na trhu. Následuje rozbor jednotlivých komponent, které byly vybrány pro konstrukci simulátoru. Řídící jednotka, která spíná ventil, je realizována pomocí vývojové platformy Arduino. Vystřikování kapaliny umožňuje expanzní nádoba. Výsledkem této práce je návrh a testování dílčích částí prototypu simulátoru tepenného krvácení.
Trychtýřová hřebenová anténa pro měření EMC
Martincová, Kateřina ; Pokorný, Michal (oponent) ; Mikulášek, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a následnou realizací hřebenové trychtýřové antény pro měření elektromagnetické kompatibility. Nejprve se zaměřuje na obecnou teorii antén, poté se více soustředí na trychtýřové antény a jejich návrh. Druhá část se zabývá popisem výroby antény a srovnáním simulovaných výsledků.
Komparace přístupu k obchodování s lidmi za účelem sexuálního vykořisťování v České a Slovenské republice
Martincová, Kateřina ; Jelínková, Marie (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku obchodování s lidmi za účelem sexuálního vykořisťování v České a Slovenské republice od rozdělení Československé republiky do současnosti. Cílem práce je porovnat vývoj obou republik v oblasti boje proti tomuto zločinu a zdůraznit rozdílnosti v jejich přístupu k této problematice. Práce analyzuje hlavní aktéry, kteří se v obou republikách zabývají sex traffickingem, a to státní sektor a neziskový sektor. Zkoumá, jakým způsobem funguje politika týkající se obchodování s lidmi v daných republikách a jaká je úroveň spolupráce mezi neziskovým sektorem a státním sektorem. Teoretická část práce se zabývá teorií komparace a různými komparačními přístupy, které jsou použity k porovnání obou republik. Dále se věnuje problematickým faktorům, které mohou ovlivnit výsledky porovnání. Praktická část práce využívá smíšeného přístupu a sbírá data prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s experty na danou problematiku. Výzkum ukázal, že mezi oběma republikami existují skutečné rozdíly. Hlavním rozdílem je vztah mezi ministerstvem a neziskovým sektorem v České republice a Slovenské republice, což následně ovlivňuje stav zákonů a politiky v těchto oblastech. Současně výzkum naznačuje, že obě republiky se potýkají se stejným problémem ohledně vykonavatelů státní...
Tvořivost žáků při navrhování vlastních experimentů ve výuce přírodopisu
MARTINCOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce byl návrh badatelské úlohy z přírodopisu, v níž by si žáci mohli rozvinout svou představivost a tvořivost a navrhnout vlastní pokus. Za tímto účelem byla navržena úloha ověřující potřebnost vody pro rostlinu a způsoby jejího vedení rostlinným tělem. Potřebná data byla získána pomocí didaktického testu, který byl zaměřen na jednotlivé kroky charakteristické pro badatelsky orientované úlohy. Dalším cílem bylo vytvoření kódovacího nástroje, s jehož pomocí byly zjišťovány odlišnosti v autorském řešení jednotlivých žáků. Proto byl sestaven jednoduchý kódovací nástroj pro identifikaci a posouzení úrovně tvořivosti. Výzkum proběhl na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Do šetření byli zahrnuti žáci tří tříd sedmých ročníků a celkově se zapojilo 53 žáků. Z výsledků vyplynulo, že celková úspěšnost žáků v didaktickém testu byla 47,37 % a z pohledu samotné tvořivosti byla zjištěna průměrná hodnota 37,37 %. Z hlediska tvořivosti měli žáci v tomto výzkumu nejvyšší úspěšnost v originalitě navrhování pokusu bez znalosti pomůcek a také v elaboraci návrhu pokusu se znalostí pomůcek. Relativně dobrého výsledku dosáhli žáci také v elaboraci nákresu pokusu bez znalosti pomůcek. Naopak velmi nízká úspěšnost žáků byla zjištěna u schopnosti navržení dalšího řešení problému, a to jak z pohledu originality, tak i elaborace. Příčinou těchto výsledků mohla být náročnost vyplnění didaktického testu, ve kterém byl využit nasměrovaný typ bádání, se kterým někteří žáci nemuseli mít tolik zkušeností, což potvrdily i rozhovory s vyučujícími, kteří potvrdili, že prvky badatelské a tvořivé výuky do svých hodin zařazují spíše nepravidelně.
Trychtýřová hřebenová anténa pro měření EMC
Martincová, Kateřina ; Pokorný, Michal (oponent) ; Mikulášek, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a následnou realizací hřebenové trychtýřové antény pro měření elektromagnetické kompatibility. Nejprve se zaměřuje na obecnou teorii antén, poté se více soustředí na trychtýřové antény a jejich návrh. Druhá část se zabývá popisem výroby antény a srovnáním simulovaných výsledků.
Badatelské dovednosti žáků při výuce biologie na vybraných školách na Českobudějovicku
MARTINCOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká je úroveň badatelských dovedností žáků při výuce biologie na vybraných gymnáziích a středních školách v Českých Budějovicích. Potřebná data byla získána pomocí didaktického testu, který byl zaměřen na jednotlivé kroky charakteristické pro badatelsky orientované úlohy. Dílčím cílem bylo sestavení dotazníku pro učitele biologie. Tento dotazník byl zaměřený zejména na zkušenosti učitelů s badatelsky orientovaným vyučováním a sloužil také k porovnání odpovědí žáků a jejich učitelů. Šetření proběhlo na čtyřech vybraných gymnáziích a jedné střední škole v Českých Budějovicích. Na gymnáziích byli do výzkumu zahrnuti žáci ze všech studijních programů, ze čtyřletého a také z vyššího cyklu šestiletého a osmiletého gymnázia. Celkem se výzkumu zúčastnilo 451 žáků. Z výsledků vyplynulo, že v didaktickém testu zaměřeném na badatelské dovednosti dosáhli žáci průměrného výsledku. V tomto šetření měli žáci nejvyšší úspěšnost v obsahových znalostech ve vztahu k badatelské činnosti. Relativně dobrého výsledku dosáhli žáci také v položkách zaměřených na schopnost interpretace dat. Podprůměrný výsledek byl však zjištěn u schopnosti formulování hypotéz a také u vysvětlování vědeckých jevů. Obtíže žákům činilo vyhodnocování a navrhování přírodovědného výzkumu a vyvozování závěru. Příčinou těchto výsledků může být nižší míra implementace badatelských úloh do výuky, což bylo potvrzeno v dotaznících získaných od vybraných učitelů biologie, kteří uvedli, že sice tyto úlohy do výuky zařazují, ale spíše sporadicky, a to zejména z důvodu velmi náročné časové přípravy a realizace.
Simulátor tepenného krvácení
Martincová, Kateřina ; Szabó, Zoltán (oponent) ; Friedl, Martin (vedoucí práce)
Tématem semestrální práce je návrh simulátoru tepenného krvácení jako přípravku pro výuku první pomoci. Nejprve jsou představeny a popsány simulátory dostupné na trhu. Následuje rozbor jednotlivých komponent, které byly vybrány pro konstrukci simulátoru. Řídící jednotka, která spíná ventil, je realizována pomocí vývojové platformy Arduino. Vystřikování kapaliny umožňuje expanzní nádoba. Výsledkem této práce je návrh a testování dílčích částí prototypu simulátoru tepenného krvácení.
Sledování vegetativní regenerace lučních rostlin po pokosení: kvantitativní fenologie vybraných lučních druhů od poloviny června do poloviny září
MARTINCOVÁ, Kateřina
Moje práce pojednává o načasování fenofází jednotlivých druhů. Pozorování bylo prováděno na dvou rozdílných lokalitách (suchá a vlhká). Lokality se nacházejí na Ohrazení a v Bílých Karpatech. Cílem bylo porovnat na vymezených kosených a nekosených plochách načasování fenofází a zjistit jak působí kosení na růst jednotlivých druhů během sezóny. Dalším cílem bylo monitorovat růst nadzemní biomasy před a po kosení.

Viz též: podobná jména autorů
8 MARTINCOVÁ, Kateřina
1 Martincová, Karolína
2 Martincová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.