Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Plant perception of soil heterogeneity in the field
Hrouda, Adam ; Weiser, Martin (vedoucí práce) ; Martínková, Jana (oponent)
V přirozených ekosystémech jsou živiny v půdě rozmístěny nerovnoměrně, ve formě tzv. půdních kapes. Rostliny v umělých podmínkách často vykazují schopnost na takovou heterogenitu půdy reagovat pomocí morfologické plasticity kořenového systému. Ukazuje se, že přítomnost kompetice může mít vliv na to, zda a v jaké míře plastická odpověď proběhne. Míra uplatnění plastických úprav morfologie kořenů v přirozených podmínkách je však dosud neobjasněná. Ve světle toho jsem provedl terénní experiment, jehož cílem bylo posouzení vlivu uměle vytvořené půdní kapsy bohaté na živiny na podzemní biomasu (a) přítomného společenstva a (b) modelových rostlin. Pokusný prostor sestával z mřížky čtverců (30×30 cm) s modelovou rostlinou uprostřed. V polovině čtverců byla vytvořena umělá půdní kapsa bohatá na živiny, vzdálená 5,5 cm od modelové rostliny. Přítomnost umělé půdní kapsy neměla za následek zvýšení jemné podzemní biomasy ve čtverci. Tato však přibývala se zvyšující se půdní vlhkostí, odhadnutou pomocí průměrných Ellenbergových indikačních hodnot ve čtvercích. Podíl kořenů modelových rostlin v obohacené čtvrtině ani celková biomasa kořenů modelových rostlin nevzrostly ve skupině ošetřených rostlin oproti kontrolní skupině. Kompetice ve čtvercích s umělou půdní kapsou byla pravděpodobně vyšší, o čemž svědčí...
Využití zobcové flétny pro rozvoj řeči předškolních dětí
Martínková, Jana ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití zobcové flétny a hudebních činností v logopedické prevenci u předškolních dětí. Teoretická část mapuje poznatky o řeči, poruchách komunikačních schopností s důrazem na vývojovou dysfázii a dyslalii. Značná část se zaměřuje na muzikoterapii a zobcovou flétnu jako na součást logopedické prevence. Praktická část analyzuje data z akčního výzkumu a obsahuje hloubkovou kazuistiku chlapce s vývojovou dysfázií. Zaměřuje se na vyhodnocení vlivu práce s dětmi v hudebním kroužku, na správné návyky při dýchání a melodické a rytmické cítění dětí.
Kvalita výuky začínajících učitelů fyziky
Martínková, Jana ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Strategickým cílem výzkumu, kam spadá studie v této diplomové práci, je přispět k hledání souvislostí mezi kvalitou výuky a dalšími faktory a prohloubit porozumění kontextu kvality výuky. V souvislosti se strategickým cílem, byla formulována následující výzkumná otázka: Které parametry kvality jsou typické pro výuku vybraných začínajících učitelů fyziky? Celkově jako výzkumný plán tohoto smíšeného výzkumu byla použita případová studie. Kvantitativní část byla pojata jako výzkum ex-post-facto, kde byla data sbírána metodou pedagogického pozorování. Na kvantitativní výzkum navázal kvalitativní, ve kterém byly jako metoda sběru dat využity polostrukturované rozhovory, které umožnily zasadit informace zjištěné během pozorování do širšího kontextu. Výzkumný vzorek se skládal ze čtyř začínajících učitelů fyziky, kteří vyučují na vyšším gymnáziu a jsou absolventy MFF UK. Ukázalo se, že existují parametry kvality, které jsou pro výuku učitelů zapojených do výzkumu společné (např. vysoká fyzikální odbornost, výklad, matematický model, rozvoj abstraktní představivosti, struktura poznatků). Kromě společných znaků se začínající učitelé v určitých oblastech kvality výuky odlišují (např. využití pomůcek, experimenty, práce s textem, aktivita studentů, individuální přístup).
Mnohostěny a jejich sítě
Martínková, Jana ; Šarounová, Alena (vedoucí práce) ; Bečvář, Jindřich (oponent)
Text této bakalářské práce je určen především jako vzdělávací materiál a didaktická pomůcka pro učitele matematiky na základních a středních školách. Práci můžeme rozdělit na čtyři části. V první části jsou shrnuty základní a zajímavé mnohostěny a jejich vlastnosti. Je zde řeč o hranolech, jehlanech, pravidelných, polopravidelných a Kepler-Poinsotových mnohostěnech. Následují ukázky pracovních listů určené především pro žáky středních škol na zopakování některých partií základoškolské látky ze stereometrie a prostorové představivosti. Ve třetí části jsou uvedeny ukázky řešení těchto pracovních listů žáky základních a středních škol. V závěru práce najdeme několik modelů, kterými lze zpestřit výuku. Zároveň jsou zde uvedeny možnosti jejich využití.
Význam integrace dítěte s Downovým syndromem pro jeho socializaci
Martínková, Jana ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce "Význam integrace dítěte s Downovým syndromem pro jeho socializaci" popisuje v první části mentální retardaci. V tomto úseku se zabývá pojmem mentální retardace, klasifikuje mentální retardaci, upozorňuje na nejčastější příčiny mentální retardace a popisuje možnosti vzdělavatelnosti lidí s mentálním postižením. V další části se práce podrobně zabývá problematikou Downova syndromu. Následuje kapitola, jejíž obsahem je význam integrace dětí s Downovým syndromem na jejich socializaci. V práci je také uveden seznam používaných terapií a podrobně rozepsaná alternativní a augmentativní metoda podle Šarounové. V praktické části práce je pak uvedena kazuistika Amálky a dotazníkové šetření.
Sportovní tisk v Československu konce 80. let 20. století (vydávaný nakladatelstvím Olympia) a jeho vlastnické transformace po roce 1989
Martinková, Jana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Lukšů, David (oponent)
Tématem diplomové práce je popsat, roztřídit a zachytit v historickém kontextu sportovní tisk z produkce nakladatelství Olympia, jíž patřil na sportovní periodika monopol (resp. funkce tzv. gestorského systému, jak se dozvíme v dalších kapitolách). Cílem práce je primárně zjistit, jak se sportovní tituly změnily s "pádem železné opony", resp. listopadem 1989, jak byly dále řízeny, zda a proč jejich vydávání skončilo či k jakým došlo změnám. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zlepšování systému environmentálního managementu Metrostav a.s.
Martinková, Jana ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Chvojková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá revizí firemních procesů u konkrétní společnosti dle požadavků stanovených v normě ISO 14 001. V první části jsou zrevidovány současné světové přístupy k systémům environmentálního managementu. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé požadavky normy a srovnávány se skutečným stavem ve firmě. Výstupem je pak navrhnutí zlepšení a shrnutí klíčových oblastí doporučení, které by firma měla přímo aplikovat.

Viz též: podobná jména autorů
12 MARTÍNKOVÁ, Jana
6 MARTÍNKOVÁ, Jaroslava
12 Martinková, Jana
1 Martinková, Jana Ing.
6 Martínková, Jaroslava
2 Martínková, Jindřiška
2 Martínková, Jiřina
1 Martínková, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.