Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Železobetonová nosná konstrukce polyfunkčního domu
Marková, Anna ; Buřič, Pavel (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této vysokoškolské kvalifikační práce je navrhnout železobetonovou monolitickou stropní konstrukci typického podlaží. Jedná se o lokálně podepřenou desku tloušťky 250 mm nepravidelného tvaru. Rozpětí polí je 6 x 6 m s přesahem 1,2 m. Uvnitř objektu je schodiště s výtahovou a instalační šachtou, obehnané monolitickou železobetonovou stěnou tloušťky 300 mm. Konstrukční výška podlaží je 3500 mm. Sloupy mají průřez 450/450 mm. V této práci byla provedena analýza metodou konečných prvků, statický návrh a výkresová dokumentace stropní desky.
Využití prvků skautingu na 1. stupni ZŠ
Marková, Anna ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá primárním vzděláváním a současným trendem environmentální výchovy. Zaměřuje se na skauting a jeho výchovnou metodu. Východiska a výchovné principy skautingu souvisí s aktuálními populárními směry ve vzdělávání na 1. stupni základních škol. Program Učíme se venku a Real World Learning byly vybrány jako podobné efektivní environmentální přístupy, které usilují o totožný dopad na postoje a hodnoty dětí. Program Začít spolu byl do práce přidán z důvodu realizace výzkumu na centrech aktivit. Skauting se shoduje s těmito přístupy i s rámcovým vzdělávacím programem ve výchovných funkcí jako je např. rozvinout postoje a hodnoty dítěte, partnerský přístup, pozitivní vztah k přírodě a výchova demokratického občana. Cílem teoretické části diplomové práce je představit skautskou výchovnou metodu, srovnat ji s dalšími environmentálními programy a rámcovým vzdělávacím programem, stanovit v čem se shodují a v čem rozcházejí. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem je možné využít jednotlivé prvky těchto směrů ve výuce na 1. stupni základních škol. Výsledky výzkumného šetření poukazují na přínosy využití prvků skautingu pro výuku na prvním stupni základních škol, jejichž příkladem je větší motivaci žáků při učení venku. Práce prezentuje efektivní způsob propojení těchto...
Současné trendy v péči o novorozence
MARKOVÁ, Anna
Neonatologie je obor medicíny, který se stále vyvíjí. Proto je nutné upravit některé zažité, zastaralé či dokonce nebezpečné postupy a snažit se nalézat aktuální možnosti péče, které budou vyhovovat současné medicíně i dnešní společnosti. Cílem práce bylo ověřit vývoj péče o novorozence za posledních cca dvacet let a především zmapovat současný stav. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá současným porodnictvím a objasňuje jednotlivé oblasti péče o novorozence. V praktické části jsou prezentovány výsledky získané pomocí kvalitativního výzkumného šetření, které mělo dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat, k jakým změnám u novorozence došlo v uplynulých cca dvaceti letech. Druhým cílem bylo zjistit, v čem jsou tyto změny prospěšné pro matku a dítě. Pro získání dat jsme využili dva soubory rámcových otázek. Jeden soubor pro dětské sestry a porodní asistentky, které měly praxi v péči o novorozence alespoň deset let a druhý pro matky - vícerodičky, které měly rozdíl mezi prvním a posledním dítětem alespoň pět let. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že v průběhu let došlo ke změnám ve všech námi sledovaných oblastech péče o novorozence. V prvním ošetření novorozence po porodu, v zahájení výživy, koupeli, péči o pupeční pahýl, ve vedení porodu a dalších nezbytných úkonech, kde se musí slučovat potřeby dítěte a přání matky. Důležitou roli hrají také znalosti personálu a postupy v jednotlivých zařízeních, které by měly být v souladu se současnými doporučeními. Informace získané výzkumným šetřením by mohly sloužit k zamyšlení nad tím, jak zefektivnit práci dětských sester a porodních asistentek a mohly by být použity ke zkvalitnění ošetřovatelské péče.
Aktivizační programy pobytových zařízení pro seniory v okrese Beroun
Marková, Anna ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálně aktivizačních činností, které jsou poskytovány seniorům bydlícím v pobytových zařízeních v okrese Beroun. Teoretická část přibližuje situaci týkající se stáří, stárnutí a potřeb seniorů. Popisuje služby poskytované seniorům a jejich zastoupení v okrese Beroun. Dále vymezuje pojem aktivizace a definuje její jednotlivé metody a techniky. Empirická část je zaměřena na rozhovory s aktivizačními pracovnicemi, které působí v domovech pro seniory v okrese Beroun. Výsledkem práce jsou názory a zkušenosti aktivizačních pracovnic s průběhem aktivizace.
Hodnocení vybraných nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
Marková, Anna ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Petr (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá tématikou nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V začátku teoretické práce je přiblížena práce s rizikovou mládeží, teorie vzniku rizikového chování a jeho jednotlivé typy. Podrobně je zde představeno nízkoprahové zařízení pro děti a mládež včetně legislativního ukotvení, principů, cílové skupiny a jednotlivých metod práce. V závěru teoretické části je popsán systém hodnocení sociálních služeb a aktuální dění v této oblasti. Empirická část obsahuje metodologii výzkumu, výsledky výzkumného šetření a vyhodnocení. Cílem práce je srovnání zařízení hlavního města Prahy a Středočeského kraje a porovnání představ o cílech práce mezi vedoucími a jejich podřízenými. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda, kdy byl sběr dat uskutečňován pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Hodnocení vybraných nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
Marková, Anna ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Petr (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá tématikou nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V začátku teoretické práce je přiblížena práce s rizikovou mládeží, teorie vzniku rizikového chování a jeho jednotlivé typy. Podrobně je zde představeno nízkoprahové zařízení pro děti a mládež včetně legislativního ukotvení, principů, cílové skupiny a jednotlivých metod práce. V závěru teoretické části je popsán systém hodnocení sociálních služeb a aktuální dění v této oblasti. Empirická část obsahuje metodologii výzkumu, výsledky výzkumného šetření a vyhodnocení. Cílem práce je srovnání zařízení hlavního města Prahy a Středočeského kraje a porovnání představ o cílech práce mezi vedoucími a jejich podřízenými. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda, kdy byl sběr dat uskutečňován pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Aktivizační programy pobytových zařízení pro seniory v okrese Beroun
Marková, Anna ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálně aktivizačních činností, které jsou poskytovány seniorům bydlícím v pobytových zařízeních v okrese Beroun. Teoretická část přibližuje situaci týkající se stáří, stárnutí a potřeb seniorů. Popisuje služby poskytované seniorům a jejich zastoupení v okrese Beroun. Dále vymezuje pojem aktivizace a definuje její jednotlivé metody a techniky. Empirická část je zaměřena na rozhovory s aktivizačními pracovnicemi, které působí v domovech pro seniory v okrese Beroun. Výsledkem práce jsou názory a zkušenosti aktivizačních pracovnic s průběhem aktivizace.
Mediální výchova v České republice s důrazem na nová média
Marková, Anna ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Štogr, Jakub (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku mediální gramotnosti v rozvíjející se informační společnosti. Vymezuje význam nových médií a nutnost zprostředkovávat dovednosti a schopnosti potřebné pro jejich používání. Definuje tento soubor kompetencí, který zajišťuje efektivní používání informačních, komunikačních a zábavních možností nových médií. Přitom práce vychází především z poznatků teorie a praxe mediální výchovy ve Spolkové republice Německo. Práce dále nastiňuje stav mediální výchovy zaměřené na nová v České republice. Uvedeny jsou příklady projektů z oblasti mediální výchovy zaměřené na nová média realizovaných ve Spolkové republice Německo. Závěrem práce nabízí metodické tipy pro pedagogické zpracování problematiky nových médií ve školství České republiky.
Železobetonová nosná konstrukce polyfunkčního domu
Marková, Anna ; Buřič, Pavel (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této vysokoškolské kvalifikační práce je navrhnout železobetonovou monolitickou stropní konstrukci typického podlaží. Jedná se o lokálně podepřenou desku tloušťky 250 mm nepravidelného tvaru. Rozpětí polí je 6 x 6 m s přesahem 1,2 m. Uvnitř objektu je schodiště s výtahovou a instalační šachtou, obehnané monolitickou železobetonovou stěnou tloušťky 300 mm. Konstrukční výška podlaží je 3500 mm. Sloupy mají průřez 450/450 mm. V této práci byla provedena analýza metodou konečných prvků, statický návrh a výkresová dokumentace stropní desky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 MARKOVÁ, Alena
19 MARKOVÁ, Aneta
1 MARKOVÁ, Anežka
13 MARKOVÁ, Anna
14 Marková, Adéla
2 Marková, Agáta
11 Marková, Alena
2 Marková, Alice
1 Marková, Almíra
1 Marková, Andrea
19 Marková, Aneta
1 Marková, Apolena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.