Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Film jako médium
Vodrážková, Katrin ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou filmu jako média, jež vychází v širším slova smyslu z konceptu filosofie médií, stěžejního oboru elektronické kultury, v užším slova smyslu je téma zasazeno do oblasti filosofie filmu. Poukazuji zde na význam a fungování filmu jako média, které přináší nový rozměr vidění, prostoru a času. Toto médium je myslícím a vnímajícím médiem, prostředím nastolující nové formy vidění a pojmy, toto médium potřebuje vidění, a to zase vyžaduje myšlení. Člověk se dříve snažil vysvětlit okolní svět pomocí symbolů, které sestavoval do obrazů, postupně se však pro něj staly obrazy příliš složitými. Následně se pokusil obrazy vysvětlit pomocí textů a lineární charakter písma vnesl do myšlení nový prvek - čas. Nyní se však člověk ocitá v situaci, kdy se setkává s návratem obrazů, a to z důvodů složitosti moderní doby. Vynálezem je technický obraz, který dokáže text vysvětlit a stává se skutečností. Je potřeba umět se podívat pod povrch mechanismům tohoto typu, mezi něž patří fotografie a film, a nevidět tak pouze vstupy a výstupy. S tím jsou dále spojeny nové formy sekvenčního a vizuálního zobrazení, jiná technika a způsob vidění, nebo také komparace mezi okem diváka a kamerou.
Fenomén Like House jako příklad konvergence televizního a internetového média
Svobodová, Marie ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na koncept mediální konvergence jakožto komplexní a nepředvídatelný proces toho, jak se prolínají stará a nová média. Konkrétně je zde zaměřeno na konvergenci televizního a internetového média. Televize se vlivem digitalizace zásadně proměňuje a nevyhnutelně interaguje s internetem. Mediální konvergence je ukázána na příkladu druhé řady české reality show Like House, ve které skupina influencerů - internetových (mikro)celebrit - žije v jedné vile. Like House 2 zde ale není brán jen jako reality show, ale jakožto hybridní multimediální projekt, který se rozkládá na několika mediálních platformách a na němž se podílí mnoho aktérů. Na základně analýzy televizních epizod reality show a přidružených sociálních sítí je závěrem práce, že logika televizního a internetového média je zde inherentně spjatá. Like House 2 je příkladem toho, jaká může být podoba mediální konvergence, v tomto projektu jsou přitom média propojená na mnoha úrovních.
Jídlo jako reprezentace: Multimodální analýza fotografií jídla na českém Instagramu
Peschková, Jana ; Váša, Ondřej (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Cílem práce je prozkoumat, jak může jídlo fungovat jako znak, jak může reprezentovat určité hodnoty a jaké konotace s ním mohou být spojené. Jídlo je v současnosti velice rozšířeným fenoménem, který kromě své základní biologické funkce nabývá dalších významů. Tato práce se zaměří na zkoumání toho, jak jídlo funguje v rámci kultury, jaké konotace jsou s ním spojené. Práce se zaměřuje na české prostředí a na sociální médium Instagram. Analýza je zaměřena na fotografie českých foodbloggerek. Fotografie sdílené na sociálních sítích obsahují více významových rovin, než je na první pohled zřejmé. Práce je postavena na vizuální analýze, soustředí se na jednotlivé znaky, ale i na rozpory, které důsledkem jejich užívání vznikají. Práce zkoumá reprezentaci, proto je zde také zařazena paralela s tradicí vyobrazování potravin v zátiší. Dalšími zkoumanými atributy z hlediska jídla je propojení s volným časem, sociálním statusem a genderem. První část práce se věnuje jídlu jakožto znaku a jeho zasazení do dalších oblastí kultury. Práce je zaměřena spíše na analýzu, výchozí metodou je multimodální analýza instagramových účtů. Přesto, že základem analýzy jsou fotografie, je brán také v potaz kontext, tj. autor příspěvku, popisek fotky a hashtagy.
"Instagramovatelná" Itálie: Hyperreálné fotografie na sociální síti
Uhrová, Michaela ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
"Instagramovatelná" Itálie yperreálné fotografie na sociální síti Diplomová práce věnuje čnosti a retušované digitální stovatelské fotografie na sociální síti Instagram. Uživatelé sociální sítě formují řadu simulací zapříčiňují posun významů v pomocí předdefinovaných filtrů, mas a další postprodukční ými transformují interpretaci reality do té míry, až v konečném důsledku vytvářejí oslovný význam ve sdělení vždy doprovází také konotativní promluva, přičemž obě složky sdělení není možné oddělit. V mnoha případech konotaci do vizuálního obsahu vkládají právě sami tvůrci, aby dosáhli svého záměru. analytické část této práce zaměř vybrané "instagramovatelné" cestovatelské které zásahy do obrazu a nabalováním dalších významů a kontextů postupně ztrácí spojení s prvního řádu Cílem této práce je ukázat, jakým způsobem je budována hyperrealita v konkrétní cestovatelských fotografiích, které blogeři sdílí se vlastně žádá od cestovatelské fotografie sdílené na sociální síti líčová slova:
Pohyb a multiplicita. Ontologický rozměr malby v dílech Gilla Deleuze
Sluková, Tereza ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se zabývám ověřením tvrzení, že pohyb a multiplicita se v Deleuzově interpretaci práce Francise Bacona stávají novými ontologickými rysy malby, zároveň však Deleuzovo kritické gesto čtení Baconových myšlenek i dalších textů tematizuje vztah reprezentace a interpretace ve smyslu využitelnosti Deleuzových myšlenkových konceptů pro filosofickou reflexi teorie malby. Hlavními cíly této práce jsou tak uchopení rhizomatického myšlení v rámci percepce uměleckého díla malby a vyzdvižení problematického vztahu reprezentace a interpretace v dílech Gilla Deleuze. Na příkladu komparace dvou konkrétních textů pak bude ukázáno, že Deleuzova snaha dostat se skrze koncepci rhizomu za hranice reprezentace je nemožná, jestliže zůstává pouze v rovině imanence. Na pozadí konkrétních příkladů tak bude vyvstávat mnohem fundamentálnější problematika vztahu roviny imanence a roviny konzistence.
Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality
Jakubisko, Jorik ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
V současnosti jsme svědky proměny mediální krajiny, protože transmedialita audiovizuálních obsahů ovlivňuje strategie distributorů, producentů a televizních vysílatelů. Tento nový fenomén má multidisciplinární přesah, a proto se setkáváme s rozdílnou interpretací a terminologií této problematiky. Diplomová práce Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality má 2 hlavní cíle. Primární je sjednotit základní terminologii pro mediální, audiovizuální a distribuční diskurz na základě odborné literatury. Sekundární je prostřednictvím stručné formální analýzy prozkoumat strategii 3 největších tuzemských terestriálních vysílatelů. Praktická část je rozdělena na 2 celky. První se zaměřuje na způsob, jakým televizní stanice implementovaly do svých distribučních strategií transmediální extenze v kontextu imerze publika a budování značky vysílatele. Druhý zkoumá, zda existují plnohodnotné transmediální systémy pro symbolické obsahy a fiktivní světy, které vysílatelé produkují. Je totiž otázkou času, kdy se tyto změny plně projeví a stanou se součástí distribučních strategií vysílatelů. Proces transmediality je spojen s kreativním procesem už od dob antiky a pouze jsme si jeho existenci nikdy plně neuvědomovali. Klíčová slova transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém,...
Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru
Bešťáková, Martina ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru se zabývá problematikou komunikace na pěti současných sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram). První část práce je věnována popisu komunikačních modelů, které jsou teoretickým východiskem při analýze komunikace na sociálních sítích. Jedná se o přenosový komunikační model, kulturální a rituálový komunikační model, Jakobsonův komunikační model, propagační model, komunikační schémata Viléma Flussera a Novou komunikaci školy Palo Alto. Síťová komunikace prošla a stále prochází velmi rychlým vývojem, proto již některé modely nejsou pro charakteristiku této komunikace dostačující a je potřeba definovat nové rysy komunikace na sociálních sítích, která se proměňuje v závislosti na technologiích a požadavcích současné společnosti. Komunikace na sociálních sítích je charakteristická intenzivní aktivitou uživatelů, cyklickým procesem komunikace, aktuálním a spontánním způsobem komunikace, v jehož středu stojí uživatel sociálních sítí.
Kolektivní inteligence a role jedince: na příkladu sociálního aktivismu online
Batrlová, Marie ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Mucha, Ivan (oponent)
Diplomová práce s názvem Kolektivní inteligence a role jedince: na příkladu sociálního aktivismu online si vypůjčuje koncept Pierra Lévyho kolektivní inteligence a snaží se jej ověřit v praxi, a to v aplikovatelnosti, hledáním analogií, na příklad sociálního aktivismu 21. století na internetu a za použití chytrého telefonu jako nástroje přístupu do kyberprostoru. Práce se opírá o mediální teorie soustřeďující se zejména na nový druh inteligence komunity a na vliv nových komunikačních technologií na člověka, dále se věnuje pracím na téma novodobého aktivismu, ve kterém vidím stejně jako v kolektivní inteligenci potenciál přímé demokracie. Na konec jsou uvedeny příklady sociálního aktivismu online a předchůdců přímé demokracie. Důležitým problémem kolektivní inteligence v praxi se stala pravidla chování jedinců a Lévyho vidina kolektivní inteligence jako vrcholu humanity.
Jak vypadá neviditelné město
Gavriněvová, Kristýna ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent)
Předkládaná práce Jak vypadá neviditelné město se zabývá vnímáním města a jeho reprezentací. Vychází z předpokladů urbánní sémiotiky, která město chápe jako komunikační systém. Využívá také postupů smyslového urbanismu a rytmové analýzy, které jsou založeny na tělesném prožívání městského prostoru. Autorka se zamýšlí nad tím, zda mohou být města symbolizována jinými než vizuálními znaky, jako je tomu obvykle u produktů turistického průmyslu (bedekrů, suvenýrů, apod.). Nejčastějším symbolem města je obraz jeho panoramatu. Pro Prahu jsou to Hradčany, pro Paříž Eiffelova věž, pro New York Socha Svobody atd. Každé město má ale i další charakteristické kvality. Jaké to jsou, na to se autorka snaží odpovědět s pomocí nevidomých lidí. Tito lidé umí nevizuální kvality města citlivěji rozpoznávat, protože je používají pro svou každodenní orientaci v prostoru. S nevidomými lidmi autorka vedla rozhovory a pozorovala také jejich čtení města v terénu. Praktická část práce se soustředí na to, jak může být vnímáno historické centrum Prahy.
Klasická filmová narace
Sladký, Michal ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této magisterské práce je klasická filmová narace, narativní mód hraných filmů, jenž dosáhl největšího rozvoje v hollywoodských filmových studiích. Hlavním cílem autora práce je snaha dokázat, že klasická filmová narace si zachovala své výsadní postavení i po roce 1960 a funguje i v digitální éře navzdory převratným technologickým změnám. Autor se pokouší doložit hypotézu, že v hollywoodské kinematografii přese všechny změny spojené s digitalizací a nástupem blockbusterů přetrvávají základní principy klasického vyprávění a stylu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.