Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj celoživotního vzdělávání všeobecných sester v České republice
Mamulová, Tereza ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce se zabývá vývojem celoživotního vzdělávání všeobecných sester na území České republiky. Povinnost celoživotního vzdělávání a jeho kontroly byla uvedena v českém právním prostředí v souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie. Linku vývoje ovšem lze sledovat již do poválečného období. Teoretická část vymezuje pojmy nelékařských povolání, ošetřovatelství a popisuje role všeobecných sester. U konceptu celoživotního vzdělávání a učení je také popisována evropská linie vývoje a její vliv na český kontext. Pozorována je profesionalizace povolání, která umožňuje všeobecným sestrám přebírat náročnější úlohy, a v důsledku je vyžadována vyšší kvalifikace. Empirická část práce je věnována vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce, který zkoumal ztotožnění všeobecných sester s principy celoživotního vzdělávání a učení, jež jsou deklarovány v ošetřovatelských koncepcích a byly osvojeny Českou republikou. Zkoumán byl vliv výše vzdělání, a byly porovnány dvě skupiny všeobecných sester, ty které se vzdělávaly před přijetím zákona č. 96/2004 a ty, které k získání kvalifikace absolvovaly terciární vzdělání. Klíčová slova: všeobecná sestra, ošetřovatelství, celoživotní vzdělávání, celoživotní učení, ošetřovatelské strategie, Evropská unie, profesionalizace
Faktory utváření vzdělanostních aspirací v České republice po roce 1989
Mamulová, Tereza ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
4 Abstrakt V bakalářské práci jsou popsány faktory, které se podílejí na tvorbě vzdělanostních aspirací po roce 1989. Faktory utváření vzdělanostních aspirací jsou zde identifikovány v kontextu proměn, kterými prošla Česká společnost v posledním čtvrtstoletí. Úvodní kapitoly jsou zaměřeny na historický kontext tvorby vzdělanostních aspirací. Faktory jsou zkoumány na třech úrovních: strukturální, individuální a kontextuální. Utvářející faktory jsou studovány pomocí dostupných studií z České republiky, pohled na jejich utváření je také obohacen o poznatky ze studií zahraničních. Práce dále obsahuje diskuzi nad poznatky a rešerši dostupných výzkumů, které přispívají k poznávání utvářejících faktorů vzdělanostních aspirací. Klíčová slova: Vzdělanostní aspirace, vzdělanostní nerovnosti, kulturní kapitál, transformace, přístup k terciárnímu vzdělávání, sociální mobilita

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.