Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trojka
Štefanigová, Denisa ; Novotný, Michal (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Akt malování jako akt milování Bakalářskou prací je série maleb na plátně, která usiluje o zpřítomnění erotických představ, jež si každý z nás den ode dne vytváří na základě vlastní imaginace. Jsou neuskutečněné, čili vysněné a nejsou ukotveny v realitě, tudíž novou realitu tvoří, fungují v prostoru našich hlav. Takto pro mě funguje i malba. Jako prostor, ve kterém se může dít něco, co reálně neexistuje.
Vzpomínky
Conde, Tamara ; Schubert,, Theres (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Tato práce je úvahou o obsedantně kompulzivní tendenci materializovat pomíjivé myšlenky a momenty. Listy stromů a jejich umístění do krajiny a odloučení od ní jsem použila jako metaforu vzpomínek, zprostředkovaný instalaci s videem.
Od země přes kopec do nebe...
Šarochová, Kristýna ; Zemánek, Jiří (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci bych chtěla zkoumat malířský přístup analogický procesům v přírodě. Jakým způsobem se krajina transformuje přes umělce v umělecké dílo. Vytvářím strukturní předobraz, matrici se kterou dále pracuji. Ale výsledným obrazem se stává matérie pod matricí, která jakožto otisk fyzického přístupu představuje duchovní poselství, existenciální podstatu. Podobnou skutečností k tomuto přístupu je i můj vztah ke krajině.
Kolektivní předměty
Tománek, Adam ; Magid, Václav (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Téma práce „Kolektivní předměty“ vychází z osobní zkušenosti z různých specifických míst společnosti a prostředí, jako jsou staveniště, tržiště, panelová sídliště. Symbolem tohoto tématu se staly věci denní potřeby, skrz které jsem poznal propojenost lidí z různých tříd společnosti. Fascinuje mě sledovat lidi a hledat jejich propojení nebo rozdělení v určitých situacích. Například jak se schází v obchodech u regálů s potravinami, či se shlukují u cisterny s pitnou vodou během havárie vody na panelovém sídlišti. S touhle fascinací jsem se rozhodl pracovat, protože v tom vidím určitý přesah. Tím přesahem mám na mysli, že lidé se mohou nacházet v různých situacích, ve kterých je může spojovat jedna věc. Běžné aspekty denního života jsou mi blízké, protože sám jsem se v podobných situacích ocitl nebo se v nich ocitám velmi často. Zvolené téma budu zpracovávat v sérii obrazů a instalací. Obraz jsem zvolil záměrně, protože obrazem mohu zachytit určitou emoci s existenciálním rozměrem. Pomocí obrazu mohu divákovi zpřítomnit moje hledání propojenosti mezi různými skupinami lidí.
Muž v parku
Belák, Maroš ; Malý, Břetislav (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Témou je istý pohľad na rozladenosť, strach, ticho a napätie medzi pásmom radosti a smútku. Druhou polohou je vzťah krajina a človek. A tretou , je kritické nazeranie na problematiku bytia samotného a vplyv bytia v spektakulárnej spoločnosti.
Chrámy
Pokorná, Pavlína ; Horálek, Vojtěch (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářskou práci s názvem Temples, tvoří soubor obrazů, které autorka vnímá metaforicky jako oosobní vnitřní chrámy. Inspirací byla pro autorku příroda, ktorou považuje za chrám svého druhu. Název práce pochází ze symboliky a výtvarné typizace, které jsou používány na japonském tradičním oděvu – Kimonu. Série obrazů vychází nejen z inspirace přírodou a jejími motivy, ale volně parafrázuje také prvky z textilního designu – jako napříiklad tvary, nebo opakování.
Pergo/Pedro
Valchářová, Martina ; Malý, Břetislav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce námětově vychází z drogové problematiky na území České Republiky. Kresby zachycují varny pervitinu v rodném kraji a zároveň jsou prostředníky ke zvýraznění a prohloubení výtvarného gesta, na které jsem se v závěru semestru především zaměřila.
Interpretace varhanní hudby
Bařák, Hynek ; Daněk, Josef (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se chci zabývat dalším tématem, které je pro mě velmi zajímavé a důležité a tím jsou varhany a celkově varhanní hudby a vše co k nim patří. Od historie, výroby, údržby až po samotné hraní. Ve většině předchozích pracích a to nejen na vysoké škole, ale i dříve, se v mých obrazech objevují fragmenty tohoto nástroje (hlavně píšťal, které jsou vlastně nejviditelnější a jejich rozsah určuje velikost celých varhan a je to jejich prazáklad), i když jsem se věnoval zrovna jinému tématu, tyto fragmenty jsem měl nějakou potřebu tam zasadit. Varhany jsou označované jako královský nástroj, jsou největší a mechanicky nejsložitější hudební nástroj. Právě tu složitost bych chtěl vyjádřit ve svých obrazech, nemyslím tím složitost, jakou mají varhany po technické, stavební stránce, ale hlavně složitost hraní. Potřeba správných kombinací různých rejstříků s různě zabarvenými tóny a nástroji. Střídat manuály se hrou nohami na pedál atd. Tohle všechno je pro mě naprostá fascinace. V této diplomové práci chci zužitkovat témata, které vyšly na povrch mnohdy jako druhotné nebo jsem jim nekladl takový důraz nebo byly hlavním tématem jen např. jeden semestr, ale vlastně i nadále jsem s nimi byť podvědomě stejně pracoval, např . Spodní vrstvy, Vrstvení, Recyklace, Reakce na podklady, atd. Dalo by se říct, že takové varhanní skladby jsou i takové vrstvení, například Bachovy nebo jakékoli fugy, u kterých se postupně přidávají, vrství nové a nové tóny až ve výsledku mnohdy končí u plného rozsahu, které jsou dané varhany schopné podat. Vrstvení, se kterým jsem pracoval již dříve, a vlastně pořád se v mých pracích objevuje, se vlastně stalo nedílnou součástí mých obrazů. Chci v obrazech vyjádřit složitost varhanních skladeb, tak jak na mě působí. A to nejen vrstvením, ale také použitím různých technik, nejen, akrylu. I toho jsem využíval u dřívějších prací, a zkoumal, jak mezi sebou navzájem pracují. Reagoval jsem na různě vytvořené podklady. Varhanní hudbu můžeme považovat za složitou už proto, že to všechno co slyšíme, produkuje jeden člověk. Který musí hrát a obstarávat vše ostatní, co je s tím spojené, kromě snad šlapání měchů. Tato série obrazů ve výsledku nebude vyjadřovat vizuálně, na první pohled nic konkrétního, postupem času jsem se dostal k docela abstraktnímu obrazu. Nechci tím říct, že varhanní hudba je abstraktní, hlavně kdybych mluvil o baroku, nebo klasicismu. Možná v romantismu například F. Liszt a jeho varhanní skladby jsou už natolik složité a úžasně šílené, že bych je mohl považovat za docela abstraktní. Ale právě varhanní hudbu Liszta, kterou obdivuju asi nejvíc, myslím, že jinak než abstraktně vyjádřit nejde. Je to šílená, složitá změť různých, tónů, barev, her s rejstříky, žaluziemi atd. a tohle vše chci vyjádřit na plátně.
Chrámy
Pokorná, Pavlína ; Horálek, Vojtěch (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářskou práci s názvem Temples, tvoří soubor obrazů, které autorka vnímá metaforicky jako oosobní vnitřní chrámy. Inspirací byla pro autorku příroda, ktorou považuje za chrám svého druhu. Název práce pochází ze symboliky a výtvarné typizace, které jsou používány na japonském tradičním oděvu – Kimonu. Série obrazů vychází nejen z inspirace přírodou a jejími motivy, ale volně parafrázuje také prvky z textilního designu – jako napříiklad tvary, nebo opakování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Malý, Boris
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.