Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmínky práce učitele v současné společnosti
Váchová, Markéta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Majerčíková, Jana (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Dizertační práce se věnuje tématu podmínek práce učitele v současné společnosti. Jelikož je mnoho druhů podmínek práce učitele a tato problematika se dá zkoumat z mnoha úhlů pohledu, zaměřila jsem se na podmínky, které mohou v práci učitele vyvolávat morálně dilematické situace. Cílem práce je otevřít doposud málo diskutované téma v oblasti profese učitele. Práce má teoreticko-empirický charakter. Její teoretická část představuje základní poznatky související s tématy významnými pro zpracovávanou problematiku (společnost; současná společnost; učitel a jeho práce; profese učitele; komunikace učitele; stres v učitelské práci; morální dilemata; morální distres). Cílem výzkumu popsaného v metodologické a praktické části je získání podrobných informací o situacích, které pro učitele v jejich práci představují morální dilema. Bylo tedy přistoupeno ke smíšenému výzkumu, který by tento cíl nejlépe naplnil. Kvalitativní část obsahuje dvacet vedených polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli na téma morálně dilematických situací v jejich práci. Následovala analýza rozhovorů a rozdělení morálně dilematických situací do kategorií: učitel vs. rodiče žáků; učitel vs. jeho kolegové; učitel vs. vedení školy; učitel vs. podmínky jeho práce. Tyto kategorie byly dále syceny novými situacemi, které uváděli...
Přechod z preprimárního do primárního vzdělávání u dětí s nízkou návštěvností mateřské školy
Picková, Helena ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent) ; Majerčíková, Jana (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na zkoumání postojů rodin k výchově a vzdělávání jejich dětí při přechodu z preprimárního do primárního vzdělávání. Jedná se o rodiny bez socioekonomického znevýhodnění s nízkou docházkou dětí do mateřské školy. Provedené šetření bylo koncipováno jako vícepřípadová studie a probíhalo longitudinálně v několika časových okamžicích v průběhu přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Při studiu sedmi rodin v Libereckém kraji byly hledány důvody, které vedou rodiče k tomu, že se jejich děti neúčastní nebo účastní jen nepravidelně preprimárního vzdělávání v rámci mateřské školy, byly zjišťovány názory rodičů na preprimární vzdělávání a jejich přístup k rozvoji svých dětí. Dále bylo sledováno, jak rodiče přemýšlejí o další vzdělávací dráze svých dětí, jakým způsobem přistupují k volbě základní školy a jak vnímají zavedení povinného roku předškolního vzdělávání. Ze šetření vyplynulo, že důvody neúčasti dětí v mateřské škole jsou rozmanité a že typy rodin, jejichž děti nenavštěvují mateřskou školu, jsou velmi různorodé. Na druhé straně lze konstatovat, že řadu znaků mají tyto rodiny společné. Jedná se především o dominantní postavení matky při výchově a vzdělávání dítěte spojené na jedné straně s hyperprotektivním stylem a na straně druhé se snahou o zajištění všestranného...
Inkulturace evangelia vincentské spirituality do prostředí Francie 17. století
Majerčíková, Jana ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Červenková, Denisa (oponent)
INKULTURACE EVANGELIA VINCENTSKÉ SPIRITUALITY DO PROSTŘEDÍ FRANCIE 17. STOLETÍ. V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit, jak vincentská spiritualita přispěla k inkulturaci evangelia ve Francii 17. století. Text je rozdělen do tří částí. První část obsahuje historický a náboženský rámec francouzské společnosti v 16. a 17. století, což je období, které je spojeno s úsilím o obnovu duchovního a morálního života společnosti. Druhá část je věnována životu a dílu Vincence de Paul, iniciátoru spirituality, velkému reformátorovi vnitřní obnovy církve v 17. století a hlavnímu patronovi charitativních děl. Třetí část specifikuje termíny spiritualita, kultura a inkulturace pro pochopení důležitosti rozvoje charitativních společenství pro komunikaci mezi církví a různými sociálními skupinami na úrovni přiměřené jejich chápání. Bezprostředně následuje vlastní část, která popisuje inkulturaci evangelia a spirituality Vincence de Paul v práci kněží Misijní společnosti, dcer křesťanské lásky a paní křesťanské lásky. Pojednává se zde o třech hlavních ctnostech jako pilířích spirituality: pokoře, prostotě a službě jako projevu činné lásky.
Inspirace spirituality svatého Vincence de Paul pro dnešní evangelizaci
Majerčíková, Jana ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Bakalářská práce: Jana Majerčíková INKULTURACE EVANGELIA VINCENTSKÉ SPIRITUALITY DO PROSTŘEDÍ FRANCIE 17. STOLETÍ. V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit, jak vincentská spiritualita přispěla k inkulturaci evangelia ve Francii 17. století. Text je rozdělen do tří částí. První část obsahuje historický a náboženský rámec francouzské společnosti v 16. a 17. století, což je období, které je spojeno s úsilím o obnovu duchovního a morálního života společnosti. Druhá část je věnována životu a dílu Vincence de Paul, iniciátoru spirituality, velkému reformátorovi vnitřní obnovy církve v 17. století a hlavnímu patronovi charitativních děl. Třetí část specifikuje termíny spiritualita, kultura a inkulturace pro pochopení důležitosti rozvoje charitativních společenství pro komunikaci mezi církví a různými sociálními skupinami na úrovni přiměřené jejich chápání. Bezprostředně následuje vlastní část, která popisuje inkulturaci evangelia a spirituality Vincence de Paul v práci kněží Misijní společnosti, dcer křesťanské lásky a paní křesťanské lásky. Pojednává se zde o třech hlavních ctnostech jako pilířích spirituality: pokoře, prostotě a službě jako projevu činné lásky.
HPLC separace fenolických látek z rostlinného materiálu
Majerčíková, Jana ; Sklenářová, Hana (vedoucí práce) ; Šatínský, Dalibor (oponent)
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra analytické chemie Kandidát: Jana Majerčíková Školitel: doc. PharmDr. Hana Sklenářová, Ph.D. Název diplomové práce: HPLC separace fenolických látek z rostlinného materiálu Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj a optimalizaci HPLC-DAD metody pro stanovení 17 fenolických látek (kyselina gallová, kyselina protokatechinová, kyselina 4- aminobenzoová, kyselina chlorogenová, katechin, kyselina kávová, epikatechin, vanilin, kyselina p-kumarová, kyselina ferulová, kyselina salicylová, rutin, kyselina o-kumarová, kvercitrin, myricetin, kvercetin a kaempferol) v odrůdě meruněk Betynka. V rámci optimalizace bylo provedeno testování několika typů stacionárních fází a gradientů mobilní fáze. Pro měření vzorků byla použita předkolona Security GuardTM Polar C18 (4 x 2,0 mm, 3 μm) a kolona Luna Omega Polar (150 mm x 2,1 x 3 μm). Mobilní fází byla zvolena ultračistá voda okyselená kyselinou octovou na pH 2,8 a acetonitril. Byla používána gradientová eluce s počátečním izokratickým úsekem, celková analýza trvala 17 minut. Nastřikovaný objem byl 1 μl a průtoková rychlost 0,6 ml/min. Látky byly detekovány pomocí DAD spektrofotometrického detektoru při vlnových délkách 254, 260, 280 a 320 nm. Validovaná metoda HPLC-DAD byla využita pro srovnání...
Přechod z preprimárního do primárního vzdělávání u dětí s nízkou návštěvností mateřské školy
Picková, Helena ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent) ; Majerčíková, Jana (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na zkoumání postojů rodin k výchově a vzdělávání jejich dětí při přechodu z preprimárního do primárního vzdělávání. Jedná se o rodiny bez socioekonomického znevýhodnění s nízkou docházkou dětí do mateřské školy. Provedené šetření bylo koncipováno jako vícepřípadová studie a probíhalo longitudinálně v několika časových okamžicích v průběhu přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Při studiu sedmi rodin v Libereckém kraji byly hledány důvody, které vedou rodiče k tomu, že se jejich děti neúčastní nebo účastní jen nepravidelně preprimárního vzdělávání v rámci mateřské školy, byly zjišťovány názory rodičů na preprimární vzdělávání a jejich přístup k rozvoji svých dětí. Dále bylo sledováno, jak rodiče přemýšlejí o další vzdělávací dráze svých dětí, jakým způsobem přistupují k volbě základní školy a jak vnímají zavedení povinného roku předškolního vzdělávání. Ze šetření vyplynulo, že důvody neúčasti dětí v mateřské škole jsou rozmanité a že typy rodin, jejichž děti nenavštěvují mateřskou školu, jsou velmi různorodé. Na druhé straně lze konstatovat, že řadu znaků mají tyto rodiny společné. Jedná se především o dominantní postavení matky při výchově a vzdělávání dítěte spojené na jedné straně s hyperprotektivním stylem a na straně druhé se snahou o zajištění všestranného...
Inkulturace evangelia vincentské spirituality do prostředí Francie 17. století
Majerčíková, Jana ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Červenková, Denisa (oponent)
INKULTURACE EVANGELIA VINCENTSKÉ SPIRITUALITY DO PROSTŘEDÍ FRANCIE 17. STOLETÍ. V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit, jak vincentská spiritualita přispěla k inkulturaci evangelia ve Francii 17. století. Text je rozdělen do tří částí. První část obsahuje historický a náboženský rámec francouzské společnosti v 16. a 17. století, což je období, které je spojeno s úsilím o obnovu duchovního a morálního života společnosti. Druhá část je věnována životu a dílu Vincence de Paul, iniciátoru spirituality, velkému reformátorovi vnitřní obnovy církve v 17. století a hlavnímu patronovi charitativních děl. Třetí část specifikuje termíny spiritualita, kultura a inkulturace pro pochopení důležitosti rozvoje charitativních společenství pro komunikaci mezi církví a různými sociálními skupinami na úrovni přiměřené jejich chápání. Bezprostředně následuje vlastní část, která popisuje inkulturaci evangelia a spirituality Vincence de Paul v práci kněží Misijní společnosti, dcer křesťanské lásky a paní křesťanské lásky. Pojednává se zde o třech hlavních ctnostech jako pilířích spirituality: pokoře, prostotě a službě jako projevu činné lásky.
Inspirace spirituality svatého Vincence de Paul pro dnešní evangelizaci
Majerčíková, Jana ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Bakalářská práce: Jana Majerčíková INKULTURACE EVANGELIA VINCENTSKÉ SPIRITUALITY DO PROSTŘEDÍ FRANCIE 17. STOLETÍ. V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit, jak vincentská spiritualita přispěla k inkulturaci evangelia ve Francii 17. století. Text je rozdělen do tří částí. První část obsahuje historický a náboženský rámec francouzské společnosti v 16. a 17. století, což je období, které je spojeno s úsilím o obnovu duchovního a morálního života společnosti. Druhá část je věnována životu a dílu Vincence de Paul, iniciátoru spirituality, velkému reformátorovi vnitřní obnovy církve v 17. století a hlavnímu patronovi charitativních děl. Třetí část specifikuje termíny spiritualita, kultura a inkulturace pro pochopení důležitosti rozvoje charitativních společenství pro komunikaci mezi církví a různými sociálními skupinami na úrovni přiměřené jejich chápání. Bezprostředně následuje vlastní část, která popisuje inkulturaci evangelia a spirituality Vincence de Paul v práci kněží Misijní společnosti, dcer křesťanské lásky a paní křesťanské lásky. Pojednává se zde o třech hlavních ctnostech jako pilířích spirituality: pokoře, prostotě a službě jako projevu činné lásky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.