|
Závěrečná učňovská zkouška podle jednotného zadání - popis současného stavu ve vybraných SOU pro sluchově postižené v České republice
Maděrová, Sára ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tzv. závěrečnou zkouškou podle jednotného zadání, kterou od školního roku 2014/2015 povinně skládají všichni žáci středních škol poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Cílem práce je popsat současnou podobu této zkoušky ve vybraných tzv. středních odborných učilištích a odborných učilištích pro sluchově postižené. Pozornost je věnována především uplatnění závazného jednotného zadání vs. využití tradičních, na konkrétní škole dlouhodobě zaužívaných podob realizace této zkoušky, individualizaci zkoušky pro jednotlivé žáky a zohlednění tzv. podpůrných opatření doporučených školským poradenským zařízením. Při výzkumném šetření je využito metod obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, observace během závěrečné zkoušky a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Klíčová slova: jednotné zadání, odborné učiliště pro sluchově postižené, podpůrná opatření, střední odborné učiliště pro sluchově postižené, střední vzdělání, výuční list, závěrečná zkouška, žák se sluchovým postižením, žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
|
Vliv distanční výuky na hodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Maděrová, Sára ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením žáků během distanční výuky, kdy byly na území České republiky kvůli pandemii covid-19 uzavřené školy a žáci se tak vzdělávali ze svých domovů. Cílem práce je popsat, jak ovlivnila distanční výuka hodnocení žáků u vybraných učitelů na 2. stupni základních škol v Praze. Pozornost je věnována zejména zjištění podoby hodnocení žáků během distanční výuky u jednotlivých učitelů. Důraz je kladen také na zmapování proměn hodnocení žáků učiteli v období probíhající distanční výuky a v neposlední řadě také na zjištění, jak se zkušenost učitelů s hodnocením žáků během distanční výuky projevila do jejich současného hodnocení. Při výzkumném šetření je využito metod polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy, obsahové analýzy metodických dokumentů týkající se hodnocení žáků během distanční výuky a dalších materiálů získaných od jednotlivých učitelů, se kterými byly rozhovory provedeny. Klíčová slova: covid-19, distanční výuka, formy hodnocení, sekundární vzdělávání, školní hodnocení, učitel
|
|
Závěrečná učňovská zkouška podle jednotného zadání - popis současného stavu ve vybraných SOU pro sluchově postižené v České republice
Maděrová, Sára ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tzv. závěrečnou zkouškou podle jednotného zadání, kterou od školního roku 2014/2015 povinně skládají všichni žáci středních škol poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Cílem práce je popsat současnou podobu této zkoušky ve vybraných tzv. středních odborných učilištích a odborných učilištích pro sluchově postižené. Pozornost je věnována především uplatnění závazného jednotného zadání vs. využití tradičních, na konkrétní škole dlouhodobě zaužívaných podob realizace této zkoušky, individualizaci zkoušky pro jednotlivé žáky a zohlednění tzv. podpůrných opatření doporučených školským poradenským zařízením. Při výzkumném šetření je využito metod obsahové analýzy kurikulárních dokumentů, observace během závěrečné zkoušky a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Klíčová slova: jednotné zadání, odborné učiliště pro sluchově postižené, podpůrná opatření, střední odborné učiliště pro sluchově postižené, střední vzdělání, výuční list, závěrečná zkouška, žák se sluchovým postižením, žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|