Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vrstevnické hodnocení v matematice v 5. ročníku základní školy.
Handíková, Karolína ; Macháčková, Jana (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
HANDÍKOVÁ KAROLÍNA, Vrstevnické hodnocení v matematice v 5. ročníku základní školy, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2022. Diplomová práce Vrstevnické hodnocení v matematice v 5. ročníku základní školy pojednává o způsobech hodnocení využívaných v prvním období vzdělávání žáků na základních školách. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části práce se vymezuje pojem školního hodnocení, uvádím zde jeho stručný vývoj, funkce a rozlišuji také různé typy školního hodnocení. Na hodnocení je v práci nahlíženo ve třech rovinách - sebehodnocení, vrstevnické hodnocení a učitelské hodnocení. V práci je zdůrazněno hodnocení vrstevnické, kterému je věnována zvýšená pozornost v oblasti výzkumu. Praktickou část tvoří výzkum zaměřený na práci se čtvercovou sítí a počítání obsahu různých geometrických tvarů, kdy žáci na základě vrstevnického hodnocení prostupují různými úrovněmi. KLÍČOVÁ SLOVA Hodnocení, formativní hodnocení, sumativní hodnocení, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, žák prvního stupně ZŠ, obsah trojúhelníku ve čtvercové síti
Rozvoj předmatematické gramotnosti prostřednictvím pohádkových pracovních listů
Šustrová, Marie ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Rozvoj předmatematické gramotnosti prostřednictvím pohádkových pracovních listů je zaměřena na propojení předmatematické a předčtenářské gramotnosti s oporou o práci s pracovními listy s pohádkovou tématikou. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí: 1) teoretická část představuje východiska pro praktickou část jak v oblasti vývojové a kognitivní psychologie, tak předmatematické gramotnosti a čtenářské pregramotnosti; 2) metodologická část seznamuje s cílem práce, výzkumnými otázkami a použitými metodami návrhu na realizaci výzkumu včetně podmínek realizace; 3) praktická část zahrnuje scénáře, průběh výzkumu a analýzu získaných dat. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda jsou navržené pracovní listy s didaktickým doporučením, zasazené do didaktické struktury, vhodné pro děti věku 5-7 let. K didaktickým strukturám byly sestaveny scénáře. Autorka vytvořila sedm pracovních listů, které navazují kontextově na pohádky pro děti v mateřské škole: Červená Karkulka, Perníková chaloupka, O dvanácti měsíčkách, Mášenka a tři medvědi a Vlk a sedm kůzlátek. Aktivity propojené s pracovními listy dominantně připravují děti na řešení slovních úloh na 1. stupni základní školy s důrazem na grafický zápis informací a transformaci grafického kódu do mluveného. Didaktická struktura je přípravou na...
Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Handíková, Karolína ; Kvaszová, Milena (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
HANDÍKOVÁ KAROLÍNA, Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2022. Diplomová práce Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ pojednává o způsobech hodnocení využívaných v prvním období vzdělávání žáků na základních školách. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Hodnocení je nedílnou součástí vzdělávání a stejně tak, jako se transformují na základě změn ve společnosti jeho jiné části, dochází i u hodnocení k převratům a změnám tak, aby bylo efektivní a reagovalo na nejnovější trendy pedagogiky. Hodnocení je pro pedagogy velkým tématem a mnoho z nich se každodenně zamýšlí nad vhodnou formou hodnocení. V teoretické části práce se vymezuje pojem školního hodnocení, jeho funkce a rozlišují se různé typy školního hodnocení. Na hodnocení je v práci nahlíženo ve třech rovinách - sebehodnocení, vrstevnické hodnocení a učitelské hodnocení. Praktickou část tvoří průzkum, ve kterém jsou dotazováni učitelé na prvním stupni základní školy, a zároveň i samotní žáci, navštěvující první stupeň základní školy. Učitelé jsou dotazováni, které z jednotlivých typů hodnocení využívají, které považují za nejefektivnější a zda jsou v oblasti hodnocení dobře vybaveni. Žáků se...
Přístup učitele k jazykové a situační rovině matematické slovní úlohy
Viktorová, Martina ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat, jak pracují učitelé na 1. stupni ZŠ se slovní úlohou z pohledu jazykové a situačně-kontextové roviny úlohy. Dále se práce zaměřuje na přístupy učitelů k práci se slovní úlohou a identifikaci jevů směřujících k některému z kognitivních módů - paradigmatickému či narativnímu -, které popisují J. S. Bruner (1986) a O. Chapmanová (2006). Hlavní výzkumnou metodou je pozorování učitelek při práci se slovní úlohou ve třídě, rozhovor s učitelkami a žáky. V teoretické části práce je vymezena slovní úloha a je věnována pozornost slovní úloze z hlediska jazyka a kontextu. Je zde popsán poznávací proces myšlení žáka a dva přístupy řešení problémů - narativní a paradigmatický - podle J. S. Brunera a jejich aplikace při řešení slovních úloh, které se věnovala O. Chapmanová. Dále je popsáno zakotvení slovních úloh v rámcovém vzdělávacím programu a specifikace nestandardních slovních úloh. Praktická část je postavena na kvalitativním výzkumu. Výzkum je navržen tak, aby poskytl objektivní informace o tom, jaký přístup volí učitelé při práci se slovní úlohou a jakým způsobem pracují s její jazykovou a situační rovinou. Výzkum proběhl ve dvou etapách, každá z nich je rozdělena do čtyř fází - rozhovor s učiteli o jejich běžné práci se slovní úlohou, pozorování práce učitele s...
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace
Ovlivnění tvorby sekundárních metabolitů v tkáňové kultuře Hypericum perforatum (L.)
Machačková, Jana ; Martin, Jan (vedoucí práce) ; Tůmová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra Farmakognosie Kandidát Mgr. Jana Machačková Konzultant PharmDr. Jan Martin, Ph.D. Název rigorózní práce Ovlivnění tvorby sekundárních metabolitů v tkáňové kultuře Hypericum perforatum (L.) Metoda použití prekurzorů v biotechnologii spočívá v přídavku prekurzoru do živného média explantátové kultury. K experimentu byla využita kalusová a suspenzní kultura Hypericum perforatum L. Jako prekurzory byly využity fenylalanin a kyselina skořicová v koncentracích 20,0 g/l, 2,0 g/l, 0,2 g/l, resp. 25,0 g/l, 2,5 g/l a 0,25 g/l. Vliv prekurzoru na produkci flavonoidů byl sledován po 4, 24 a 168 h. Kultury byly kultivovány na médiu připravovaném dle Murashigeho a Skooga s přídavkem růstového hormonu BAP 2 mg/ml. Pro stanovení obsahu flavonoidů byla zvolena metoda HPLC. Maximální zvýšení obsahu flavonoidů způsobil prekurzor fenylalanin v koncentraci B, a to u kalusových i suspenzních kultur. Fenylalanin zvýšil produkci zejména quercitrinu u suspenzních kultur. Vůbec nejvyšší nárůst obsahu této látky byl zaznamenán po použití koncentrace C po 168 h (z 0,16 % na 0,22 %). Nejvyšší nárůst produkce hyperosidu pak byl zaznamenán u suspenzních kultur použitím fenylalaninu v koncentraci C, a to po 4 h (z 0,24 % na 0,35 %). Kyselina skořicová se...
Floristická studie Petřína
Macháčková, Jana ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
První část této práce popisuje petřínské zahrady z kulturně-historického a přírodního hlediska. Čtenář se dozví o existenci chráněného území v horních partiích zahrad a zásadních vlivech lidské činnosti v této oblasti v minulosti i dnes. Druhá část práce se zabývá výsledky dendrologického výzkumu provedeného v zahradě Kinských a Nebozízek a floristického výzkumu Přírodní památky Petřínské skalky v období od jara 2004 do podzimu 2005. Výsledky mapování jsou zaznamenány v tabulkových seznamech, к nimž se váží dokumentační mapy. V diskusní části jsou výsledky studie porovnány s inventarizačními materiály a jsou navrženy možné důvody vzniklých odlišností v seznamech. V didaktické části navrhuji využití této oblasti pro školní účely. Obsahuje dvě vycházky - jednu se zaměřením na dřeviny a druhou se zaměřením na komplexní poznávání přírody. К oběma vycházkám byly připraveny pracovní listy. Text je doplněn dokumentačními fotografiemi některých mapovaných dřevin a bylin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kultury léčivých rostlin in vitro - VII
Machačková, Jana ; Tůmová, Lenka (vedoucí práce) ; Martin, Jan (oponent)
Kultury léčivých rostlin in vitro - VII Elicitace je jednou z metod používaných ke zvýšení produkce nebo hromadění sekundárních metabolitů v explantátových kulturách. Jako kultura byla využita kalusová a suspenzní kultura Silybum marianum (L.) Gaertn. Jako abiotický elicitor byl využit derivát N- fenylpyrazin-2-karboxamid v koncentracích c1=1,159x10-3 mol/l, c2=1,159x10-4 mol/l a c3=1,159x10-5 mol/l. Vliv elicitoru na produkci (flavonolignanů silymarinového komplexu a flavonoidu taxifolinu) byl hodnocen vždy po 6, 12, 24, 48, 72 a 168h. Kultury byly kultivovány na médiu připraveného dle Murashigeho a Skooga s přídavkem 10 mg/l kys. α-naftyloctové (α-NAA). Pro stanovení obsahu byla zvolena metoda HPLC. Maximální zvýšení obsahu flavonolignanů způsobil elicitor o koncentraci c2=1,159x10-4 po 168h elicitace u kalusové kultury (0,08 %). Nejvyšší obsah silydianinu byl však zaznamenán po aplikaci elicitoru o koncentraci c1=1,159x10-3 (0,11 %) u suspenzní kultury. Maximální obsah flavonoidu taxifolinu byl detekován v roztocích živného média u suspenzních kultur.
Práva na označení v českém pozitivním právu
Macháčková, Jana ; Pítra, Vladimír (vedoucí práce) ; Růžička, Michal (oponent)
Resumé a klíčová slova Rigorózní práce si klade za cíl analyzovat právní úpravu a systém registrace práv na označení, která jsou na trhu národním i mezinárodním nejčastěji užívána, tedy práv k ochranné známce, označení původu a zeměpisnému označení. Součástí sledovaného cíle práce tak je popsat registrační systém uvedených práv na označení s poukazem na otázku existence jejich výlučnosti, na podmínky jejich zápisné způsobilosti s ohledem na rozhodovací praxi Úřadu průmyslového vlastnictví, i způsoby právní ochrany nositele takových práv. Významná pozornost pak je věnována též systému právní ochrany zvolených práv na označení s ohledem na skutečnost, že v oblasti ochrany průmyslového vlastnictví vedle sebe existuje systém právní úpravy národní, komunitární a mezinárodní. Práce samotná se v úvodu věnuje systémovému začlenění práv na označení, souvisejícímu vymezení pojmů duševního a průmyslového vlastnictví a charakteristice předmětů práv průmyslového vlastnictví z hlediska právní úpravy, vzniku právní ochrany k předmětům průmyslových práv a podmínkám jejího poskytnutí. Uvozující stať práce se pak zabývá všeobecným pojednáním o právech na označení a především okolnostem jejich historického vzniku a významu. V rámci této statě je chronologicky představen vývoj známkoprávní úpravy na území našeho státu na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 MACHÁČKOVÁ, Jana
21 Machačková, Jana
1 Macháčková, J.
1 Macháčková, Jitka
1 Macháčková, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.