Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pravda, nepravda a lež v českém mediálním diskurzu: Metody fact-checkingu uplatňované na portále Demagog.cz v rámci prezidentské kampaně 2018
Poulová, Kristýna ; Kaderka, Petr (vedoucí práce) ; Macek, Jakub (oponent) ; Svobodová, Jindřiška (oponent)
Tato dizertační práce se zaměřuje na popis procesu a metod fact-checkingu na portále Demagog.cz během prezidentské kampaně 2018. Jejím cílem je zhodnotit limity, přínosy a specifickou podobu fact-checkingu v českém prostředí, jedná se totiž o jediný český projekt zaměřený výhradně na tuto činnost. K výzkumu bylo využito metod etnometodologicky poučené etnografie, která fact- checking umožňuje zkoumat v prostředí, v němž je běžně provozován, a výzkumná zjištění zakládat na interpretacích samotných členů portálu. Jako výzkumná data byly využity i video- záznamy obrazovky počítače koordinátora projektu při popisované činnosti. K objasnění těch částí procesu, které nebylo možné přímo odpozorovat, bylo využito potenciálu metapragma- tické vnímavosti v podobě doplňujících otázek na koordinátora, studia jeho poznámek k jednotlivým výrokům i záznamů konverzace mezi experty projektu v administrativním sys- tému portálu. Postup při fact-checkingu byl demonstrován na příkladech uveřejněných i neu- veřejněných výroků. Výzkum dokázal, že limity fact-checkingu na portále Demagog.cz odrážejí limity fact- checkingu jako takového. Například v tom, jak se soustavně dává přednost právnímu inter- pretačnímu rámci, který vede k co nejjednoznačnějším hodnocením výroků. Od jiných fact- chekin- gových projektů se...
Normalized social distance
Šlerka, Josef ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Macek, Jakub (oponent)
V této disertační práci se zabýváme aplikací koncepce informační vzdálenosti na analýzu dat ze sociálních sítí. Tato data chápeme jako zaznamenané akty sociálního jednání. Jako taková jsou výrazem určitých postojů, hodnot a záměrů. V práci zavádíme vzorec pro výpočet normalizované sociální vzdálenosti a na základě série případových studií dokazujeme užitečnost a validitu toho přístupu. Možnost aplikovat formální matematické a informatické postupy na masivní datové záznamy jednání lidí v prostředí sociálních sítí je umožněna změnou, kterou přinášejí nová média a s nimi spojená technologická změna. Tato změna je provázena postupnou proměnou v metodách výzkumu v humanitních vědách označovanou jako nástup tzv. digital humanities. Pro tento přístup je charakteristické aplikování kvantitativních metod v oblasti humanitních věd a objevování nových datových oblastí využitelných pro analýzy. Specificky v případě dat ze sociálních médií pak dochází k setření kvantitativních a kvalitativních metod. Příkladem může být i výsledek této disertace, kdy informační teorie specificky spojuje metody klasické social network analysis a goffmanovského rámce analýzy konkrétního lidského jednání. Klíčová slova: informační vzdálenost, normalized social distance, Kolmogorova komplexita, data mining, social media, digital...
Empirical research on the representation of historical information in the medium of computer games, their user reception, and intrapersonal learning outcomes
Kolek, Lukáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Macek, Jakub (oponent) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tato dizertace zkoumá, zda jsou videohry schopné ovlivnit postoje a informační chování hráčů k vyobrazeným historickým tématům ve videohře v krátkodobém a dlouhodobém časovém horizontu. Sesbírali jsme data od vzorku 148 mladých dospělých. Pokud víme, neexistuje momentálně jiná studie podobného rozsahu zaměřená na historické hry. Jako intervenční nástroj jsme použili upravenou vážnou hru Československo 38-89: Vnitřní pohraničí, která se zaměřuje na téma odsunu sudetských Němců z původně československého pohraničí po Druhé světové válce. Hra je založena na historickém výzkumu, skrze který hráči mohou nahlédnout na zobrazovaná témata z různých perspektiv. Naše kontrolní skupina hrála podobnou hru, avšak s odlišným narativem, který nijak nesouvisel se zobrazovanými historickými událostmi v Československu 38- 89: Vnitřní pohraničí. Změnu explicitních a implicitních postojů a změnu v informačním chování jsme měřili ve vztahu k tématu odsunu sudetských Němců. Naše výsledky prokázaly negativní změnu mezi pretestem a posttestem v explicitních postojích na obecné úrovni (d = -0.34; p = .022) a na konkrétní úrovni (d = -0.53; p = .001) v experimentální skupině ve srovnání s kontrolní skupinou. V dlouhodobém horizontu zůstala signifikantní změna na specifické úrovni explicitních postojů v porovnání mezi oběma...
Penzion ve Velkých Losinách
Macek, Jakub ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce je návrh novostavby penzionu s restaurací ve městě Velké Losiny. Jedná se o objekt s dvěma nadzemními podlažími, který je částečně podsklepen. V suterénu objektu je technická místnost, místnost pro VZT a zázemí pro saunu. V první nadzemním podlaží se nachází recepce, kolárna, restaurace s kuchyní a hygienickým zázemím. V druhém nadzemní podlaží se nacházejí pokoje pro dočasné ubytování hostů. Nachází se zde také prádelna. Podsklepená část objektu je vyzděna ze ztraceného bednění. Nadzemní podlaží jsou vyzděna z keramických tvarovek. Nosné stěny mezi pokoji v druhém podlaží jsou z akustických tvarovek. Objekt je zastřešen valbovou střechou. Celá diplomová práce byla zhotovena dle platných právních a technických předpisů k rozsahu projektové dokumentace.
Normalized social distance
Šlerka, Josef ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Macek, Jakub (oponent)
V této disertační práci se zabýváme aplikací koncepce informační vzdálenosti na analýzu dat ze sociálních sítí. Tato data chápeme jako zaznamenané akty sociálního jednání. Jako taková jsou výrazem určitých postojů, hodnot a záměrů. V práci zavádíme vzorec pro výpočet normalizované sociální vzdálenosti a na základě série případových studií dokazujeme užitečnost a validitu toho přístupu. Možnost aplikovat formální matematické a informatické postupy na masivní datové záznamy jednání lidí v prostředí sociálních sítí je umožněna změnou, kterou přinášejí nová média a s nimi spojená technologická změna. Tato změna je provázena postupnou proměnou v metodách výzkumu v humanitních vědách označovanou jako nástup tzv. digital humanities. Pro tento přístup je charakteristické aplikování kvantitativních metod v oblasti humanitních věd a objevování nových datových oblastí využitelných pro analýzy. Specificky v případě dat ze sociálních médií pak dochází k setření kvantitativních a kvalitativních metod. Příkladem může být i výsledek této disertace, kdy informační teorie specificky spojuje metody klasické social network analysis a goffmanovského rámce analýzy konkrétního lidského jednání. Klíčová slova: informační vzdálenost, normalized social distance, Kolmogorova komplexita, data mining, social media, digital...
Bytový dům v Šumperku
Macek, Jakub ; Soudek, Pavel (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je návrh novostavby bytového domu ve městě Šumperk. Jedná se o objekt se třemi nadzemními podlažími a částečným podsklepením. V 1.NP jsou dva byty a místnost se skladovacími prostory. V 2.NP jsou 3 bytové jednotky a v 3.NP je jeden prostorný byt. Svislé nosné konstrukce jsou navrženy zkeramického zdiva, pouze obvodové nosné zdivo v suterénu je ze ztraceného bednění. Objekt bude zastřešen plochou střechou. Celá projektová dokumentace je zhotovena dle platných právních a technických předpisů.
Vliv nových médií na Sex Dating
Botha, Marek ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Fiala, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jaké to je (ne)uspět při navazování digitálního, ale i tělesného kontaktu. Tato studie si klade za úkol více přiblížit jednu z forem sociální interakce - sex dating a zkoumá, jakou roli hrají aplikace založené na geolokaci v jeho současné podobě. Praktická část je řešena formou kvalitativního výzkumu na vzorku 18 aktivních uživatelů metodou hloubkových rozhovorů a porovnává zkušenosti, které mají heterosexuálně a homosexuálně orientovaní uživatelé s tímto neanonymním digitálním prostředím sjenocující fyzicky se pohybující jedince do jednoho fluidního virtuálního místa. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak uživatelé ovládají svou reputaci na internetu?
Fischerová, Michaela ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
O pojmu reputation management bylo dlouhou dobu slyšet převážně v oblasti marketingu ve spojení s budováním brandu. S rozvojem sociálních médií se na trhu objevily nástroje měřící osobní reputaci, jež kvantifikují uživatelovu interaktivitu na základě několika proměnných. Ty našly své uplatnění v rukou nepočetných social media profesionálů a geeků. Jak ale k řízení osobní reputace v sociálních sítích přistupují běžní uživatelé? Jak hodnotí reputaci členů svých sociálních sítí a jak se tyto poznatky odráží na jejich vlastním projevu? Tato práce se snaží nalézt cestu k zodpovězení těchto a dalších otázek. Principy kvalitativního přístupu se obrací k samotnému jádru tohoto procesu - tvůrcům a hodnotitelům osobní reputace a sociálním interakcím, jimiž se uskutečňuje. Abstract Reputation management is a notion which thus far has surfaced mainly in the field of marketing in relation to brand building. Following the expansion of social media, various personal reputation measuring tools have offered quantitative analyses of users' interactivity on the basis of several variables available on the market. However, these tools were useful for a limited group of social media professionals and enthusiasts. But how do average users approach personal reputation management on social networking sites? How do they...
Vývoj počítačových her jako média a jeho odraz ve specializovaných a mainstreamových médiích
Švelch, Jaroslav ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Macek, Jakub (oponent) ; Šisler, Vít (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat počátky kultury počítačových her pro osmibitové počítače v Československu. Snaží se poskytnout obrysy sociální historie užití počítačových her primárně v letech 1982-1989, tedy od počátků organizované zájmové činnosti v oblasti mikropočítačů do konce období tzv. normalizace. Jako zdroje poznání jí slouží dobový tisk, především interní zpravodaje počítačových klubů, a rozhovory s pamětníky. Tyto zdroje jí slouží ke dvěma účelům: jednak k rekonstrukci dobového kontextu a jednak k identifikaci sociálních praktik, norem a hodnot spojených s hraním počítačových her. Teoreticky práce vychází z principů sociální historie médií, studia mediálních publik ustavených britskými kulturálními studii a z poznatků discipliny herních studií. Z prvních kapitol této práce plyne poznatek, že hraní počítačových her bylo v Československu - podobně jako v západních zemích - zpočátku úzce propojeno s mikropočítačovým hobby. Socialistické Československo však pro rozvoj tohoto koníčku poskytovalo odlišné podmínky než západní kapitalistické země. Počítače byly až téměř do roku 1989 obtížně dostupné, protože se dovážely jen v omezeném množství a československá výroba nestačila poptávce. Přesto se tu již okolo roku 1985 etablovala aktivní hobbistická scéna, která se sdružovala do klubů,...
Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Švelch, Jan ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MACEK, Josef
9 Macek, Jan
9 Macek, Jiří
2 Macek, Josef
2 Macek, Jáchym
9 Macek, Ján
9 Maček, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.