Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontrola kvality vedení mimotělního oběhu pomocí Data management systému
Fichtl, Jaromír ; Rulíšek, Jan (vedoucí práce) ; Mašín, Jaroslav (oponent)
V průběhu mimotělního oběhu je typické kolísání parametrů základních životních funkcí. Kolísání těchto parametrů může mít přímý vliv na pooperační zotavení. Dokonce může vést k dočasnému nebo trvalému poškození orgánových funkcí. Střední arteriální tlak je jedním ze základních parametrů perfuze tkání. Dojde-li k poklesu středního arteriálního tlaku pod 50 mmHg, může docházet ke korelující orgánové hypoperfuzi a desaturaci žilní krve. V této studii zaměřené na shromažďování údajů o vedení mimotělního oběhu při srdečních operacích, pomocí modulu pro shromažďování dat (DMS) by Stőckert, De. Zaměřuje se na průběh hodnot středního arteriálního tlaku a žilní saturace krve kyslíkem. Soubor zahrnuje 45 pacientů splňujících kritéria: srdeční operace na chlopních, operováno na III.sále II.chirurgické kliniky, operováno v normotermii. U 22 pacientů byly zaznamenány v průběhu mimotělního oběhu hypotenze po dobu delší než čtyři minuty (skupina A). U zbývajících 23 pacientů významná hypotenze nebyla zaznamenána (skupina B). Mezi skupinami byla provedena komparace. Byla porovnána průměrná doba hospitalizace, průměrná doba intubace a výskyt neurologických komplikací. Průměrná doba hospitalizace byla ve skupině A - 180 hodin, skupině B - 210 hodin. Průměrná doba intubace byla ve skupině A - 114 hodin, skupině B - 89 hodin....
Audiosložka ve vyučování češtiny jako cizího jazyka
Smrčková, Tereza ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Mašín, Jaroslav (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá problematikou výuky naslouchání v češtině jako cizím jazyce, k čemuž využívá studium teoretických pramenů, strukturované pozorování a komparaci didaktických materiálů, dotazníky a neformální rozhovory. V teoretické části přináší stručný přehled dosavadních poznatků v této oblasti, a to především v souvislosti s výukou angličtiny jako cizího jazyka. Výzkumná část poskytuje srovnání různých didaktických materiálů z hledisek nastíněných v části teoretické a poskytuje také přehled typů poslechových úloh včetně jejich zhodnocení. Ve své praktické části uvádí tato diplomová práce vhodné zdroje pro přípravu nových didaktických materiálů pro výuku naslouchání a přináší také ukázkové pracovní listy, které vycházejí z poznatků o některých nedostatcích současných materiálů pro výuku naslouchání zjištěných v předchozí části. Přínos této práce na rovině teoretické spočívá ve zpřístupnění zahraniční teorie českému publiku, na rovině praktické pak v uvedení souhrnného rejstříku poslechových úloh a v načrtnutí nových možností výuky naslouchání, jejichž konkrétní příklady poskytují vzorové poslechové úlohy.
Didaktické zapojení videa do výuky češtiny jako cizího jazyka
Šturmová, Kateřina ; Mašín, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Využití videa při výuce češtiny v reálném čase (tedy ne distančně prostřednictvím serveru YouTube) představuje pro studenty atraktivní cestu k rychlému a zábavnému zvládnutí jazyka a získání sociokulturní kompetence. Cílem práce je shrnout poznatky z odborné literatury a na jejich základě vytvořit vlastní videa využitelná při výuce cizinců na úrovni A0/A1. Videa budou zaměřená na rozvoj sociokulturní kompetence, tematicky se zaměří na tyto oblasti: 1. Lekce správného chování v českém prostředí, část 1.(formální X neformální jazyk) 2. Lekce správného chování v českém prostředí část 2. (cestování MHD, jak se chovat) 3. Svátky (Velikonoce, Vánoce) Empirická část práce bude vycházet z hypotézy, že zapojení videa do výuky usnadní osvojení sociokulturní kompetence. Několika skupinám studentů v kurzu A0/A1 budou při výuce promítána videa, zatímco dalším skupinám videa promítána nebudou. Tito studenti budou předmětné znalosti získávat z tištěných studijních materiálů (např. učebnice, materiály připravované ad hoc učitelkou) a výkladu učitelky. K videím se budou též vztahovat doplňkové aktivity, které ověří pochopení. Pro maximální věrohodnost výsledku bude hodnocena objektivní a subjektivní stránka. Po stránce objektivní řešitelka výzkumu porovná pokrok skupin využívajících video s pokrokem skupin video...
Audiosložka ve vyučování češtiny jako cizího jazyka
Smrčková, Tereza ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Mašín, Jaroslav (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá problematikou výuky naslouchání v češtině jako cizím jazyce, k čemuž využívá studium teoretických pramenů, strukturované pozorování a komparaci didaktických materiálů, dotazníky a neformální rozhovory. V teoretické části přináší stručný přehled dosavadních poznatků v této oblasti, a to především v souvislosti s výukou angličtiny jako cizího jazyka. Výzkumná část poskytuje srovnání různých didaktických materiálů z hledisek nastíněných v části teoretické a poskytuje také přehled typů poslechových úloh včetně jejich zhodnocení. Ve své praktické části uvádí tato diplomová práce vhodné zdroje pro přípravu nových didaktických materiálů pro výuku naslouchání a přináší také ukázkové pracovní listy, které vycházejí z poznatků o některých nedostatcích současných materiálů pro výuku naslouchání zjištěných v předchozí části. Přínos této práce na rovině teoretické spočívá ve zpřístupnění zahraniční teorie českému publiku, na rovině praktické pak v uvedení souhrnného rejstříku poslechových úloh a v načrtnutí nových možností výuky naslouchání, jejichž konkrétní příklady poskytují vzorové poslechové úlohy.
Didaktické zapojení videa do výuky češtiny jako cizího jazyka
Šturmová, Kateřina ; Mašín, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Využití videa při výuce češtiny v reálném čase (tedy ne distančně prostřednictvím serveru YouTube) představuje pro studenty atraktivní cestu k rychlému a zábavnému zvládnutí jazyka a získání sociokulturní kompetence. Cílem práce je shrnout poznatky z odborné literatury a na jejich základě vytvořit vlastní videa využitelná při výuce cizinců na úrovni A0/A1. Videa budou zaměřená na rozvoj sociokulturní kompetence, tematicky se zaměří na tyto oblasti: 1. Lekce správného chování v českém prostředí, část 1.(formální X neformální jazyk) 2. Lekce správného chování v českém prostředí část 2. (cestování MHD, jak se chovat) 3. Svátky (Velikonoce, Vánoce) Empirická část práce bude vycházet z hypotézy, že zapojení videa do výuky usnadní osvojení sociokulturní kompetence. Několika skupinám studentů v kurzu A0/A1 budou při výuce promítána videa, zatímco dalším skupinám videa promítána nebudou. Tito studenti budou předmětné znalosti získávat z tištěných studijních materiálů (např. učebnice, materiály připravované ad hoc učitelkou) a výkladu učitelky. K videím se budou též vztahovat doplňkové aktivity, které ověří pochopení. Pro maximální věrohodnost výsledku bude hodnocena objektivní a subjektivní stránka. Po stránce objektivní řešitelka výzkumu porovná pokrok skupin využívajících video s pokrokem skupin video...
Lingvistická pragmatika ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Mašín, Jaroslav ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Hrdlička, Milan (oponent) ; Škodová, Svatava (oponent)
Tato práce náleží svým zaměřením do oblasti studia osvojování češtiny jako cizího jazyka a zabývá se osvojováním pragmatické kompetence nerodilými mluvčími. Vzhledem k tomu, že se jedná o širokou oblast, koncentruje se práce na mluvní akty žádost/prosba. Cílem práce je popsat, jak si dva studenti češtiny osvojovali tyto mluvní akty během jednoročního intenzívního kurzu. Nejdříve jsou podána teoretická východiska. Českému čtenáři je zde představen termín pragmatika mezijazyka. Kapitola dále mapuje, čím se pragmatický výzkum jazykových projevů nerodilých mluvčích obecně zabývá a jaké otázky si klade. Pozornost je věnována tomu, jak je možné sbírat data pro výzkum pragmatické kompetence, jaké typy chyb zpravidla nerodilí mluvčí dělají, jaké prostředí je vhodné pro rozvoj pragmatické kompetence nebo tomu, jak pragmatickou kompetenci ovlivňují individuální rozdíly mezi studenty. V další části se pozornost obrací k mluvním aktům žádost/prosba. Uvádíme přehled významných longitudinálních výzkumů, na základě kterých bylo zjištěno, že studenti angličtiny procházejí pěti vývojovými fázemi. Ty jsou zde detailně představeny. Ve výzkumné části je detailně popsáno, jak si dva nerodilí mluvčí (student z Tchaj- wanu a studentka z Japonska) osvojovali mluvní akt žádost/prosba. Sběr materiálu trval dva semestry a...
Posouzení vhodnosti užití minimálního mimotělního oběhu při kardiochirurgické operaci
Nikitinský, David ; Rohn, Vilém (vedoucí práce) ; Mašín, Jaroslav (oponent)
Nikitinský, David - Posouzení vhodnosti užití minimálního mimotělního oběhu při kardiochirurgické operaci 1. lékařská fakulta UK Praha 2, Kateřinská 32 Vedoucí práce: doc. MUDr. Vilém Rohn, CSc. Cílem bakalářské práce bylo posoudit vhodnost minimálního mimotělního oběhu (MECC) na základě srovnání s konvenčním mimotělním oběhem. V práci jsem retrospektivně porovnával dvě skupiny pacientů, kteří podstoupili operaci srdce, přičemž jedna s použitím MECC a druhá pomocí konvenčního mimotělního oběhu - ECC. Soubor pacientů byl rozdělen na dvě skupiny, které byly tvořeny 29 (MECC) a 51 (ECC) probandy. V obou kategoriích byli zastoupeni především muži (69 % MECC; 80,4 % ECC). Průměrný věk pacientů byl 70,5 let (MECC), 65,6 let (ECC). V práci jsem hodnotil množství pooperačních krevních ztrát, počet jednotek podaných krevních derivátů, celkovou dobu intubace, délku pobytu na pooperační jednotce intenzivní péče, dobu od provedení operačního výkonu až do propuštění. Posuzoval jsem také četnosti vzniku neurologických komplikací, psychosyndromu, neinfekčních plicních komplikací, komplikací gastrointestinálního traktu a jiných komplikací. Výskyt neurologických komplikací ve skupině MECC (4 pacienti, 13,8 %) byl zvýšený oproti skupině ECC (1 pacient, 2 %) a rozdíl byl blízký hranici statistické významnosti...
Srovnání způsobů podávání noradrenalinu při kardiochirurgických výkonech využívajících mimotělní oběh
Samková, Markéta ; Špunda, Miloslav (vedoucí práce) ; Mašín, Jaroslav (oponent)
Smyslem této práce je porovnat dva způsoby podávání hormonu noradrenalinu během kardiochirurgických výkonů využívajících mimotělní oběh. Oba porovnávané způsoby kontinuálního a bolusového podání jsou v praxi běžně využívané k regulaci hodnot krevního tlaku, není však jednoznačně určeno, který je výhodnější. Práce je rozdělena na dvě části - na teoreticku a na praktickou část. Teoretická část je věnována stručnému popisu systému mimotělního oběhu včetně jeho zapojení a vedení, anatomickému a fyziologickému popisu ovlivňování krevního tlaku a vlivu mimotělního oběhu na tyto přirozené regulační mechanismy. Praktická část je věnována metodickému popisu výzkumu, popisu použitých prostředků a statistickému zhodnocení dvou skupin pacientských dat, z nichž bylo u jedné využito kontinuálního a u druhé bolusového způsobu podávání noradrenalinu. Cílem práce je zjištění, zda jeden z těchto dvou způsobů regulace krevního tlaku není pro pacienta výhodnější z hlediska pooperačního udržování vazomotorického tonu a následné délky rekonvalescence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Mašín, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.