Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost Miloslava Kabeláče a jeho sonatina pro hoboj a klavír
Trnčíková, Barbora ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Miloslava Kabeláče se zaměřením na jeho Sonatinu pro hoboj a klavír op. 24. Snahou je zde přiblížit nelehký životní osud významného českého symfonika, jehož hudba byla „umlčována“ jak za II. Světové války, tak za socialistického režimu. Rozbor Sonatiny pro hoboj a klavír má pomoci dílo dostat do širšího povědomí a pomoci dalším interpretům k jejímu zevrubnějšímu pochopení a nastudování.
Francouzská hobojová škola a její vliv na hobojovou školu českou
Škreptáčová, Anna ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tématem této diplomové práce je pojem francouzská hobojová škola a následně vliv této specifické školy na českou hobojovou školu. Cílem práce je zjistit platnost tohoto pojmu v současnosti, podat faktické informace o francouzské hobojové škole a zaznamenat vlastní zkušenost autorky s touto hobojovou školou. V úvodu autorka vysvětluje význam pojmu francouzská hobojová škola v této práci, sděluje cíle práce a důvod pro výběr tématu. První kapitola se zabývá pojmem francouzská hobojová škola a jeho významem v kontextu dnešní doby. Druhá kapitola popisuje historický vývoj francouzské hobojové školy, francouzských výrobců hobojů a současný systém hudebního vzdělávání ve Francii. Třetí kapitola na základě autorčiny zkušenosti zachycuje francouzské hobojisty, kteří působili v Čechách. Čeští interpreti, kteří mají spojitost s francouzskou hobojovou školou, jsou uvedeni ve čtvrté kapitole. Poslední kapitola zachycuje autorky zkušenost se studiem na pařížské národní hudební a taneční konzervatoři. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
Jan Dismas Zelenka a jeho šest triových sonát
Hucek, Jakub ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na biografii a velkolepé dílo komorní tvorby českého mistra kompozice 1. poloviny 18. století. Ve stručnosti vystihuje jeho životní milníky, úspěchy, i zklamání. Opírá se o dosud málo zmiňovaná, či nejasná fakta v prostředí, ve kterém se pohyboval. Pojednává též o okolnostech vzniku některých dalších stěžejních skladeb.
Dýchání při hře na dechový nástroj se za měřením na hoboj
Trojanová, Iveta ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce "Dýchání při hře na dechové nástroje se zaměřením na hoboj" nás blíže seznamuje se správným dýcháním a s jeho důležitostí při hře na dechové nástroje. Detailně rozebírá dech ze všech hledisek, poukazuje na případné onemocnění spojené s dechovým ústrojím. Zabývá se nasazením, tvorbou tónu i nátiskem. Pro uvolnění držení nástroje, postoje a uvolnění dechu nabízí možnost cvičení jógy a dechových cvičení. Tato práce by se mohla stát vhodnou pomůckou pro učitele a studenty dechových nástrojů na základních uměleckých školách i na konzervatořích.
Hobojová skupina Symfonického orchestru Českého rozhlasu.
Pavlíček, Lukáš ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce o hobojové skupině Symfonického orchestru Českého rozhlasu představuje první prosopografický přehled hobojistů v letech 1926?2014, kteří byli v orchestru zaměstnáni, či dlouhodobě vypomáhali. Biografický soupis hobojistů a katalogy jejich sólových rozhlasových nahrávek jsou základními předpoklady pro další bádání nad vývojem interpretačních forem. V prvních třech kapitolách jsou popsána východiska práce, použité prameny a historie i současná podoba rozhlasového orchestru. Čtvrtá kapitola přibližuje okolnosti vzniku Pražského komorního orchestru. Poslední kapitolu tvoří životopisy jednotlivých hobojistů, včetně podrobných údajů o jejich vzdělání a umělecké kariéře. Nepostradatelnou součástí jsou tabulky natočených zvukových snímků pro Český rozhlas. Biografický soupis hobojistů autor analyzuje a závěrem se zamýšlí nad rolí hobojové skupiny v rozhlasovém orchestru a její pozicí v interpretaci sólových skladeb. Přílohy zahrnují použité prameny a jiné materiály, fotografie a dokumenty z rozhlasového archivu.
Problematika výuky hoboje u začátečníků na ZUŠ
Reiserová, Štěpánka ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku výuky hoboje u začátečníků na základní umělecké škole. Mým cílem bylo shrnout a pomoci s řešením problémů při výuce. Tato práce by mohla sloužit i jako metodika pro začínajícího učitele. Hlavním zdrojem informací byly zkušenosti mé a jiných pedagogů z vyučovací praxe. V jednotlivých kapitolách jsem se zaměřila na výběr žáka, vhodný věk ke hře, předpoklady, správnou dechovou techniku a dechová cvičení, nátisk, strojek pro začátečníky, problematiku nástrojů a jejich půjčení nebo koupi. Dále potíže přicházející s postupnou technickou vyspělostí, a přechod z automatického systému nástroje na poloautomatický. Zmiňuji zde nástrojové školy, etudy nebo přednesy u nás dostupné a vhodné k výuce. Zařadila jsem kapitolu o domácím cvičení, výrazových prostředcích, trémě, motivaci, hře zpaměti a v orchestrech nebo komorních seskupeních či o soutěžích. Součástí práce je dotazník pro učitele ZUŠ, z kterého jsem udělala závěry.
Anglický roh - dějiny a literatura nástroje
Kopicová, Jana ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Název mé bakalářské práce je: Anglický roh-dějiny a literatura nástroje. Práci rozděluji do šesti kapitol. V první kapitole píši o předchůdcích skupiny dvouplátkových nástrojů, ve druhé kapitole o historii anglického rohu, ve třetí o barokním typu anglického rohu-oboe da caccia. Čtvrtá kapitola pojednává o sólové a komorní literatuře anglického rohu, v páté kapitole píši o využití anglického rohu v symfonickém orchestru a v opeře, kde jsem zařadila i notové ukázky. Poslední šestá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější výrobce anglických rohů v dnešní době. Má bakalářská práce by měla být přínosem pro hráče dřevěné dechové harmonie.
Benjamin Britten - Temporální variace (hudební rozbor z pohledu interpreta)
Škreptáčová, Anna ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je hudební rozbor skladby Temporální variace pro hoboj a klavír Benjamina Brittena z pohledu interpreta. Cílem práce je shromáždit co nejvíce informací o této skladbě nebo souvisejících s jejím vznikem a vypracovat hudební rozbor skladby s přihlédnutím k problematice její interpretace. V úvodu autorka zmiňuje důvod pro výběr tématu práce a postup při jejím vypracování. První kapitola stručně seznamuje čtenáře s autorem skladby a jeho hudební tvorbou. Druhá kapitola je zaměřená na skladatelův život v době vzniku této skladby, po roce 1930. Následuje přehled ostatních skladeb Benjamina Brittena pro hoboj. Třetí kapitola se již soustředí na skladbu Temporální variace, okolnosti jejího vzniku a inspirační zdroje B. Brittena při komponování této skladby. Následuje samotný rozbor Temporálních variací. Je rozdělen na úvodní stručný pohled na skladbu jako celek, po němž následuje rozbor jednotlivých částí. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj
Trojanová, Iveta ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce ?Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj? pojednává o osobnosti Antala Dorátiho, který byl výborným dirigentem, skladatelem a teoretikem. Blíže seznamuje s jeho skladbami, s Dorátiho dirigentskou dráhou a inspiracemi. Dále nabízí rozbor Dua Concertante. Mohla by se stát praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zajímají o maďarskou hudbu, slyšeli nějakou skladbu od tohoto skladatele nebo si jen chtějí rozšířit své znalosti skladatelů. Tato bakalářská práce by mohla mnohé motivovat k výběru Dorátiho repertoáru.
Isang Yun a jeho skladby pro hoboj
Kozáková, Kamila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemné prolínání. Na ni navazuje kapitola popisující skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur. Jeho tvorba je zde rozdělena do pěti stylistických etap a dílčí podkapitola nabízí vhled do některých skladatelových kompozičních postupů. Poslední kapitola obsahuje rozbor pěti skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Rondell, Quartett pro hoboj a smyčce a Bläserquintett.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mihule, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.