Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Seznamujeme se s recitací
Hadravová, Eva ; ZELENÁ SITTOVÁ, Gabriela (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pojmenovat a přiblížit výchozí jevy disciplíny přednesu. Na jejich základě je pak sestavena série osmi lekcí, jíž se účastní skupina dětí ve věku prvního stupně základní školy. Děti společně s texty, k nimž se postupně přidávají další a další prvky, prochází vývojem v rámci základního porozumění této problematice. Na konci bloku dílen proběhne veřejné recitační vystoupení na půdě školy či v obvodním kole recitační přehlídky.
Vzájemné propojování dramatické a výtvarné výchovy
Blažková, Veronika ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
V diplomové práci se věnuji tématice propojování výtvarné a dramatické výchovy. Toto zaměření orientuji na praktické ověřování funkčnosti propojení obou oborů v přípravném výtvarném ročníku na ZUŠ, který jsem realizovala během dvou let. V úvodní teoretické části přibližuji obor výtvarné výchovy a jeho principy, pojmenovávám jeho limity a vymezuji vzájemný vztah oboru výtvarného s oborem dramatickým. V praktické části popisuji průběh výtvarně-dramatických lekcí inspirovaný třemi literárními předlohami. Cílem diplomové práce je poskytnout ukázku cesty, kterou lze pomoci dramatické výchovy řešit hendikepy výtvarného oboru.
Cestou dramatické výchovy (nejen) k výtvarnému cíli
Osvaldová, Božena ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Diplomová práce se věnuje především hledání pedagogické cesty k výtvarné dramatice. Autorka popisuje své vlastní hledání a přiklání se k variantě dramatických aktivit coby cestě k výtvarné výpovědi. V první části diplomové práce jsou popsána dosavadní teoretická poznání dotýkající se osobní zkušenosti učitelky, ale i širší rozhled po poli výtvarné dramatiky vůbec. Jsou zde popsána strukturální východiska výtvarné dramatiky, která byla zároveň ověřována v praxi. Jsou zde naznačeny též další možné cesty výtvarné dramatiky, které by měly zároveň rezonovat v povědomí o oboru. Druhá část je pak věnována především čtyřem výtvarně dramatickým celkům, které autorka DP vyučovala a prožila se svými žáky na Základní umělecké škole Klementa Slavického v Praze 5 – Radotíně. Je zde zaznamenán postup práce krok po kroku a v závěru každého dílčího úkolu je zahrnuta i menší reflexe. Větší reflexe pak také následuje po každém ze čtyř výtvarně dramatických celků. Z uvedených čtyř celků je také vidět, jak se celkově posouval náhled autorky na pedagogickou práci. S každým dalším výtvarně pedagogickým celkem se nejen rozšířila paleta výtvarných i dramatických metod, ale celkově prohloubil vhled do tématu jak konkrétního projektu, tak i celkově do tématu výtvarné dramatiky. U některých úkolů je přiřazeno několik konkrétních výtvarných výstupů v podobě fotodokumentace, které z práce vznikly.
Role představy, fantazie a imaginace v psychosomatickém pohledu na hlas
Koderová, Lucie ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá využitím představy, fantazie a imaginace v tvorbě přirozeného hlasu. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol, ve kterých se postupně poukazuje na propojení fyzického těla s psychickými procesy a zdůrazňuje se význam tvorby obrazů při výchově k hlasu. První kapitola se věnuje oboru hlasové výchovy, odkazu její historie a filozofie a uvádí specifika hlasotvorných procesů. Druhá kapitola představuje obor psychosomatiky od jejích počátků v medicíně až po její aplikaci v oboru výchovy hlasu a přibližuje vznik hlasových poruch. V třetí kapitole jsou vysvětleny pojmy představa, fantazie a imaginace a zároveň je popsána jejich role v hlasové výchově. Čtvrtá kapitola se zabývá dětmi ve třech věkových obdobích a také dětmi se specifickými potřebami. Tento teoretický přehled je zužitkován v poslední, páté kapitole, která předkládá konkrétní příklady práce s obrazotvorností v hlasové průpravě dětí v těchto skupinách. Tato diplomová práce přináší jak teoretický základ psychosomatické metody práce s hlasem, tak i příklady aplikací v konkrétní situaci.
Výtvarně-dramatické dílny
Habrychová Koutová, Hana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Výtvarně dramatická dílna v tomto pojetí se zaměřuje na studenty středních škol a čtyřletých gymnázií. Čerpá své zdroje z několika oblastí. Těmi jsou: zvolená literatura, jejíž volba se odvíjí od probírané látky v hodinách českého jazyka a literatury daného ročníku SŠ; výtvarno, které se zde objevuje ve dvou rovinách - jako inspirace, vzatá z jedné etapy dějin umění shodné s literaturou, a jako samotná tvorba prostřednictvím technik výtvarného umění (nejčastěji moderního a současného) a v neposlední řadě postupy dramatické výchovy, které určují základní stavbu celé dílny. Jeden z hlavních cílů přitom je zmírnit důsledky krize výtvarného vyjadřování projevující se v období dospívání.
Zdroje inspirace pro hereckou výchovu na základní umělecké škole
Maděryč, Vojtěch ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Práce se zabývá dětským dramatickým projevem v kontextu dramatické výchovy. Mapuje způsoby práce v různých druzích dramatické výchovy a zaměřuje se na literárně-dramatický obor na základní umělecké škole, kde je estetické a umělecké působení na žáky nezbytnou součástí dramatickovýchovného procesu. Jedním z prostředků, který k dosahování dramatických a uměleckých cílů směřuje, je herecká výchova. Za metodologický základ herecké průpravy pro žáky dramatické výchovy je obecně považován Stanislavského systém herecké výchovy zohledňující vývojová specifika dítěte. Na hereckých technikách Michaila Čechova a Jerzy Grotowského jsou naznačeny možnosti, jak metodiky, které na Stanislavského systém tvůrčím způsobem reagovaly, mohou posloužit jako inspirace při práci s dětmi na rozvoji jejich divadelních dovedností. V závěru je jako jedna z možností současného eklektického přístupu k této problematice nastíněna metodika Václava Martince.
Inspirace výtvarným uměním pro dramatickou výchovu
Najbrtová, Martina ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Diplomová práce se zabývá inspiračními podněty výtvarného umění pro výuku dramatické výchovy. Úvodní teoretická část se věnuje rozboru výtvarného umění a pojmenovává, v jakém rozsahu je výtvarné umění schopno obohatit tvorbu dramatické výchovy. Prostor je zde částečně věnován metodice, jakou formou s inspiračním materiálem při hodinách dramatické výchovy vhodně zacházet i co je schopen nabídnout jednotlivým věkovým skupinám. V praktické části obsahuje návrhy pro realizaci lekcí dramatické výchovy, které se vztahují ke konkrétním výtvarným dílům anebo souborům výtvarných artefaktů V závěru zmiňuji i přínos tématu, jako nabídku pedagogům dramatické výchovy, kteří hledají nové inspirační zdroje pro výuku dramatického oboru.
Přednes s pubescenty na základní umělecké škole
Říčařová, Jitka ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Diplomová práce ?Přednes s pubescenty na základní umělecké škole? má za cíl čtenáře seznámit v teoretické části nejprve se specifikami vývojového období puberty z několika úhlů pohledu a to z pohledů biologie člověka, psychologie a sociologie. Po tomto širokospektrálním popisu následuje část zabývající se prací s pubescenty v hodinách dramatické výchovy na základních uměleckých školách. Podrobněji se pak teoretická část věnuje problematice přednesu s pubescenty a to opět z několika hledisek: jak probíhá přednes s pubescenty, co u nich rozvíjí, jaké volí umělecké texty, jak s nimi pracují, jak je interpretují a veřejně prezentují. Navazující praktická část popisuje celoroční projekt uskutečněný se skupinou pubescentů v hodinách přednesu na základní umělecké škole. Skrze přednesovou práci tak projekt odhalil stěžejní témata zkoumaných pubescentů, dále se zaměřil zejména na odlišné vnímání dívek a chlapců. Výsledkem praktického projektu byla tvorba a realizace inscenace divadla poezie, které lze vnímat jako jejich generační výpověď.
Osobnost hlasového pedagoga - jeho příprava a předpoklady pro vykonávání profese
Pecharová, Terezie ; Vostárková, Ivana (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností hlasového pedagoga, jakožto odborníka na práci s hlasem dětí i dospělých. Hlavní snahou práce je zmapovat jeho teoretickou i praktickou vybavenost a současné možnosti vzdělání, které jej kvalifikují k výkonu jeho profese. Práce též nahlíží obecné cíle hlasové výchovy ve vztahu k výchově zpěvní a mluvní, vymezuje pole působnosti hlasového pedagoga a navrhuje optimální způsob jeho přípravy k povolání.
Poetický večer pro nejmenší
Jedličková, Klára ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Ve své bakalářské práci popisuji svůj projekt. Ten jsem vytvářela se středoškolskými studenty, žáky literárně - dramatického oboru na základní umělecké škole. A mým záměrem bylo pracovat s uměleckým přednesem. Od poetického večera pro dospělé jsme se nakonec nasměrovali k nové cílové skupině, a to k dětem v mateřských školách. Po složité cestě za výběrem těch správných textů pro náš pořad, jsme se nakonec dostali, k původně folklórním, pohádkám a říkadlům sebraným a sepsaným Karlem Jaromírem Erbenem. Z nich jsme vytvořili krátké představení, založené z větší části na vyprávění pohádek dětem. Chtěli jsme jim přiblížit klasické pohádky, jako základ naší moderní a současné literatury pro děti. Zařadili jsme tam též původně lidová říkadla, základ dětských říkadel a poezie, která děti oceňují pro jejich typický rytmus, humor a hravost. Snažila jsem se zaznamenat proces celého našeho snažení a přinést postřehy, poznatky a závěry, ke kterým jsme v jeho průběhu došli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 MARTÍNKOVÁ, Nikola
5 Martinková, Natália
3 Martinková, Nicole
5 Martínková, Natália
3 Martínková, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.