Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Toru Takemitsu: Rain Tree Sketch II: Analýza skladby pro klavír
Kono, Shoko ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; WEISER, Helena (oponent)
Cíl mé diplomové práce je představit japonského skladatele Toru Takemitsu, skladatele japonské vážné hudby a pochopit vztahy analyzované skladby, skladatelova života a jeho filosofie. Práce se bude skládat ze šesti částí. Jsou jimi úvod, životopis, dílo, charakteristika děl, hudební analýza a závěr. V teoretické části bude představen skladatelův životopis, filosofie a jeho dílo. V praktické části bude analyzována skladba Rain Tree Sketch II – In Memoriam Olivier Messiaen –.
Moje seznámení s českou hudbou se zaměřením na klavírní literaturu
Lin, I-Hsien ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KRAJNÝ, Boris (oponent)
Tato práce se zabývá mým seznámením s českou klavírní literaturou. První kapitola se věnuje definici pojmu „klavírní literatura“ a vzniku tvorby pro klávesové nástroje. Druhá kapitola mapuje dějiny české klavírní literatury. Třetí a stěžejní kapitola rozebírá české skladatele, jejichž díla interpretuji na svém absolventském koncertě. Shrnuji jejich životní a umělecké osudy a význam pro českou kulturu a vyjadřuji vlastní postoje k jejich tvorbě.
J. Iršai - Přehled života a díla
Stráňavský, Adam ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Diplomová práca J. Iršai – Prehľad života a diela obsahuje 6 kapitol. V prvej sme hovorili o živote J. Iršaia v Rusku, poukázali sme aj na negatívny vplyv sovietskeho režimu na život umelcov. V druhej kapitole sme hovorili o J. Iršaiovi už po jeho emigrácií na Slovensko. Tretia kapitola sa celá venovala tvorbe J. Iršaia, štvrtá len jeho cyklu Listy Ofodurovi. Piata kapitola je venovaná klavírnej tvorbe J. Iršaia. V šiestej kapitole sme robili rozbor vybranej tvorby J. Iršaia – a to klavírnych skladieb Tasaufi a druhú klavírnu sonátu Sny môjho detstva. Poslednú kapitolu sme venovali problémom, ktorým musia súčasní autori čeliť.
Hra na klavír ve světle vědeckých poznatků
Rašková, Beata ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; WEISER, Helena (oponent)
Cílem práce je propojení vědeckých výzkumů, znalostí tělesných procesů a mentálních technik s hudební praxí. Úvod práce se zabývá talentem obecně a faktory, které ovlivňují úspěch hudebníků. Pozornost je věnována rovněž houževnatosti a vhodné motivaci. Hlavní část práce se věnuje tvůrčímu procesu a způsobům, jak pozitivně ovlivnit kreativitu. Důraz je kladen na efektivitu cvičení a jeho specifika – nejvhodnější denní dobu, optimální délku cvičení, plánování cílů a techniky cvičení. Součástí je přehled nejčastějších chyb při učení se skladeb zpaměti a popis procesu ukládání do dlouhodobé paměti, včetně nejefektivnějších technik učení. Závěr práce se zabývá psychickou přípravou na veřejná vystoupení a obsahuje techniky pro dlouhodobou i krátkodobou přípravu. Pozornost je věnována také životnímu stylu a dietním doporučením před koncertem i po něm.
Být korepetitorem
Grešlová, Alena ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Text této práce je shrnutím toho, co všechno dělá korepetitor, jak rozmanitá je jeho práce a proč ji lze považovat za uměleckou a naplňující. Díky přehledné struktuře si může čtenář vybrat, zda si přečte práci celou nebo jen tu kapitolu, která se ho v blízké budoucnosti bude týkat a nemá třeba s tímto klavírním oborem moc zkušeností. Závěr práce je formou tří rozhovorů, ve kterých je zřetelně patrný rozdíl v očekávání různých nástrojových skupin a pěveckých tříd. Díky zkušenostem, které jsou nezbytnou součástí tohoto textu, možná až jeho hlavním přínosem, práce balancuje mezi objektivitou a nutnou dávkou subjektivních poznámek a pohledů.
Arthur Rubinstein International Piano Master Competition v Tel Avivu
Králíčková, Klára ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Tématem této diplomové práce je Arthur Rubinstein International Piano Master Competition v Tel Avivu. Nejprve se zabývám životem a dílem klavíristy Arthura Rubinsteina (1887 – 1982), po němž byla soutěž v Tel Avivu pojmenována, protože tato soutěž vychází z jeho interpretačních a životních zásad a hodnot. Sám Rubinstein byl také u jejího zrodu osobně přítomen. Práce se dále zabývá historickými okolnostmi vzniku a vývoje Arthur Rubinstein International Piano Master Competition v Tel Avivu a jejím zařazení do World Federation of International Music Competitions a Alink – Argerich Foundation, podmínkami přijetí do soutěže, repertoárem, organizačními podrobnostmi soutěže a osobnostmi, které se na ní podíleli. Tato práce také zasazuje Arthur Rubinstein International Piano Master Competition v Tel Avivu do kontextu dalších klavírních soutěží. Diplomová práce začíná úvodem, pokračuje třemi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna devatenácti přílohami.
W.A. Mozart - Klavírní koncert d moll
Pawlowská, Marie ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat 1. větu Klavírního koncertu d moll Wolfganga Amadea Mozart a pomocí této analýzy proniknout k základům předmětného instrumentálního díla. Účelem tak není pouze samotný rozbor, nýbrž snaha objevit a popsat charakteristické znaky této skladby, které mohou v interpretační praxi nejen autorky, ale i dalších klavíristů pomoci ke správnému uchopení a následnému provedení koncertu. Po úvodu věnovanému obecným informacím o Mozartově tvorbě a výjimečnosti postavení Klavírního koncertu d moll v jejím rámci následuje obsáhlá analýza jednotlivých hudebních složek, která v závěrečných částech jednotlivých podkapitol na základě metody indukce přináší obecné shrnutí dříve podrobně popsané hudební řeči týkající se dané hudební složky. Následuje rozbor formy 1. věty. Závěrečná část využívá získané poznatky pro jejich aplikaci do interpretační roviny, kdy jako příklady výše popsaného uvádí, porovnává a rozebírá 4 nahrávky světových interpretů. V závěru pak autorka shrnuje získané poznatky jak z teoretického, tak z praktického pohledu, a usnadňuje tak jejich využití.
Robert Schumann a jeho klavírní sonáta fis moll op. 11 č. 1
Sinkulová, Markéta ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; BILINSKÁ, Kvitoslava (oponent)
Jak už z názvu vyplývá, má diplomová práce se zabývá životem německého skladatele Roberta Schumanna a jeho klavírní sonátou fis moll, přičemž nejrozsáhlejší a nejdůležitější část tvoří rozbor této sonáty a její různé interpretace v podání světových klavíristů. Životu Roberta Schumanna jsem se chtěla věnovat s ohledem zasazení vzniku této sonáty do historických souvislostí.
Nahrávky kompletního klavírního díla Bedřicha Smetany v interpretaci českých pianistů
Haniková, Johanna ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Práce popisuje interpretační pojetí klavírního díla Bedřicha Smetany v podání Věry Řepkové, Jana Novotného a Ivana Klánského, kteří v průběhu dvacátého století natočili jeho kompletní dílo. Interpretační analýza se zaměřuje na pojmenování rozdílů komplexního pojetí v stěžejní a nejhranější skladbách.
Franz Liszt: Totentanz
Vavrušová, Andrea ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; TOPERCZER, Peter (oponent)
Cílem této práce je analyticky poukázat na dílo Ference Liszta Totentanz pro klavír a orchestr, které je podle mého názoru málo interpretované a známé v našich geografických šířkách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 MALÝ, Filip
11 Malý, Filip
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.