Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak děti zvládají střídavou péči?
Müllerová, Žofie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
(česky): Cílem této práce jezjistit, jak střídavá péče ovlivňuje životy dětí. Teoretická část je členěna do šesti kapitol. V první z nich se zaměřuji na problematiku rozvodů. Na jejím začátku sleduji historii rozvodovosti na našem území včetně statistik rozvodovosti ze současné doby a popisem toho, jak rozvodové řízení probíhá a jakým způsobem se rozhoduje o porozvodové péči o děti. Dále píši o tom, jak děti zvládají rozvod, jakým způsobem se to může projevovat na jejich chování i v dospělém životě. V této souvislosti zmiňuji některé instituce a organizace, kde mohou rodiče i děti hledat pomoc v období okolo rozvodu. Ve čtvrté kapitole píši o tom, jaké existují druhy porozvodové péče a porovnávám jejich výhody a nevýhody. Poté zkoumám, jak se na střídavou péči dívají média, laická veřejnost a profesionálové. Teoretickou část uzavírá kapitola o specifických situacích, kdy může soud rozhodnout o střídavé péči. Následuje kvalitativní výzkum, kde střídavou péči hodnotí profesionálové, jako jsou učitelé, vychovatelé, asistenti pedagogů, sociální pracovníci, pracovníci poraden a psychologové.
Jak děti zvládají střídavou péči?
Müllerová, Žofie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
(česky): Cílem této práce jezjistit, jak střídavá péče ovlivňuje životy dětí. Teoretická část je členěna do šesti kapitol. V první z nich se zaměřuji na problematiku rozvodů. Na jejím začátku sleduji historii rozvodovosti na našem území včetně statistik rozvodovosti ze současné doby a popisem toho, jak rozvodové řízení probíhá a jakým způsobem se rozhoduje o porozvodové péči o děti. Dále píši o tom, jak děti zvládají rozvod, jakým způsobem se to může projevovat na jejich chování i v dospělém životě. V této souvislosti zmiňuji některé instituce a organizace, kde mohou rodiče i děti hledat pomoc v období okolo rozvodu. Ve čtvrté kapitole píši o tom, jaké existují druhy porozvodové péče a porovnávám jejich výhody a nevýhody. Poté zkoumám, jak se na střídavou péči dívají média, laická veřejnost a profesionálové. Teoretickou část uzavírá kapitola o specifických situacích, kdy může soud rozhodnout o střídavé péči. Následuje kvalitativní výzkum, kde střídavou péči hodnotí profesionálové, jako jsou učitelé, vychovatelé, asistenti pedagogů, sociální pracovníci, pracovníci poraden a psychologové.
Rizika a obtíže spojené se samoživitelstvím
Müllerová, Žofie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
(česky) Cílem této práce je zmapovat situaci samoživitelek a do určité míry i situaci jejich dětí v České republice. V teoretické části se zaměřuji na rodinu, její funkce a vývoj v historii s důrazem na postavení žen ve společnosti, neboť toto vše bezprostředně souvisí se vznikem a rozšířením samoživitelství. Následně budu popisovat, co samoživitelství znamená, s čím se samoživitelky musí potýkat, jak se jim žije u nás a v několika vybraných evropských zemích s rozdílnou sociální politikou. V úvodních kapitolách vyplývá, že samoživitelky musí řešit řadu problémů, s nimiž se samy nejsou schopny vypořádat, proto jsem z několika internetových zdrojů sestavila přehled institucí a služeb, jejichž pomoci mohou využít. Vzhledem k tomu, že jedním z dílčích cílů mého výzkumu bylo zjistit, jak tráví čas děti matek samoživitelek, zařadila jsem do teoretické části kapitolu, v níž se zabývám volnočasovými aktivitami pro děti školního věku. V poslední části práce se nachází výstupy z kvalitativního výzkumu, který jsem dělala v rámci této práce. Ve výzkumu jsem se soustředila na to, jak vnímají svou situaci matky samoživitelky a jak jejich děti tráví volný čas.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.