Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace multikulturní výchovy v programu Začít spolu na 1. stupni základní školy
Mírná, Milena ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací multikulturní výchovy ve vzdělávacím programu Začít spolu. Teoretická část práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První z nich se věnuje vymezení základních pojmů, které se k multikulturní výchově vztahují. Mimo to uvádí i oficiálně uznané národnostní menšiny v České republice a vývoj počtu cizinců, kteří na našem území pobývají. Dále se blíže tato kapitola zaobírá předsudky a stereotypy. Druhá kapitola je zaměřena na Multikulturní výchovu, jakožto jedno z průřezových témat v RVP ZV. Práce v této části průřezové téma charakterizuje, popisuje tematické okruhy a možné přístupy ve výuce. Třetí kapitola rozebírá vzdělávací program Začít spolu a podrobně se věnuje jeho stěžejním prvkům. V praktické části práce je detailně popsán kvalitativní výzkum, prováděný s pátou třídou ZŠ Petřiny - sever, která se podle vzdělávacího programu Začít spolu řídí. Tento výzkum zaměřený na oblast předsudků, stereotypů a odlišností je realizován formou týdenní práce v centrech aktivit, při kterých je učitel participačně zapojen. Zjišťuje, jestli žáci dokážou identifikovat tyto projevy ve společnosti a v sobě samých, zda jsou schopni vcítit se do role těch, kteří jsou díky své odlišnosti nějakým způsobem omezováni, a jestli dokážou popsat jejich pocity. Podle výsledků výzkumu žáci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.