Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Whistleblowing
Miková, Hana ; Morávek, Jakub (vedoucí práce) ; Matějka Řehořová, Lucie (oponent)
Whistleblowing Abstrakt Diplomová práce se zabývá stále aktuálnější problematikou whistleblowingu. Přijetím Směrnice o ochraně osob, které oznamují porušení práva Unie, vznikla členským státům EU povinnost provést transpozici do 17. prosince 2021. Česká republika tuto povinnost prozatím nesplnila a je tedy více než rok v prodlení. Připravovaný návrh zákona o ochraně oznamovatelů, který by Směrnici promítnul do právního řádu, již prošel prvním čtením v Poslanecké sněmovně a je velice pravděpodobné, že dojde k jeho schválení. Cílem této práce je představit whistleblowing a jeho vývoj, ale také popsat, co zavedení oznamovacího systému do interních procesů obnáší, jak předpisy upravují instituty související s whistleblowingem napříč právním řádem a podrobně rozebrat aktuální návrh zákona o ochraně oznamovatelů, ale představit i dřívější legislativní pokusy. První kapitola popisuje whistleblowing a jeho vývoj ve světě i v České republice. Nastíněn je zde význam pojmu whistleblowing a jeho propojení s interním compliance. Co se týče vývoje whistleblowingu, je v kapitole vysvětlen princip tzv. qui tam žalob a jeho následné promítnutí do zákonodárství. Pozornost je věnována i českému vývoji, a to především Pracovní skupině WP 29. Další část práce se věnuje whistleblowingu v podnikové praxi, možnostem jeho zavádění...
Výuka geografie na školách pro zrakově postižené v Česku
Míková, Hana ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
6 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou geografického vzdělávání zrakově postižených žáků a studentů. Cílem je pak předložit nový koncept výuky geografie pro studenty na speciálních školách pro zrakově postižené. Na základě výsledků šetření koncepce výuky geografie, jež proběhlo na Gymnáziu pro zrakově postižené v Praze-Jinonicích, je zpracován modelový tematický celek, prostřednictvím kterého jsou ukázány možnosti využití moderních výukových metod a organizačních forem v procesu výuce studentů s různým stupněm zrakového postižení. Diplomová práce je rozdělena do několika tématických kapitol. Nejprve je pozornost věnována problematice zrakově postižených v obecném kontextu, jsou vysvětleny a definovány základní pojmy spojené s touto problematikou, je popsán informační deficit, který se objevuje u jedinců s poškozeným zrakem, a možnosti jeho zmírnění prostřednictvím reedukace a kompenzace. Navazuje kapitola, která je věnována problematice vzdělávání zrakově postižených a speciálnímu školství zrakově postižených v ČR. Další kapitola se zabývá geografickým vzděláváním zrakově postižených žáků a studentů. Nejprve je obecně objasněno postavení geografie v současném systému vzdělávání a v kutikulárních dokumentech, pak jsou definovány obecné cíle geografické vzdělávání, používané metody a...
The pathogenesis of autism in relation to maternal antibodies: from molecule to connectome
Rusková, Lívia ; Jiruška, Přemysl (vedoucí práce) ; Míková, Hana (oponent)
Autizmus je neurologická choroba ktorá postihuje prevažne chlapcov. Preukazuje sa anti- sociálnym a stereotypným správaním s nízkou úrovňou empatie. Doposiaľ sa pracovalo hlavne s pôvodom genetickým, no posledné roky sa štúdie začali sústreďovať aj na imunitný systém matky. Táto práca zhŕňa hlavne poznatky o materských autoreaktívnych protilátkach ktoré rozpoznávajú špecifické proteíny dôležité pre vývoj mozgu. Sústreďuje sa na funkciu jednotlivých proteínov v neurogenezii a ich možné prepojenie s patologickým konektomom autistického mozgu. Kľúčové slová: autismus, materské protilátky, konektom, vývoj mozku,
The pathogenesis of autism in relation to maternal antibodies: from molecule to connectome
Rusková, Lívia ; Jiruška, Přemysl (vedoucí práce) ; Míková, Hana (oponent)
Autizmus je neurologická choroba ktorá postihuje prevažne chlapcov. Preukazuje sa anti- sociálnym a stereotypným správaním s nízkou úrovňou empatie. Doposiaľ sa pracovalo hlavne s pôvodom genetickým, no posledné roky sa štúdie začali sústreďovať aj na imunitný systém matky. Táto práca zhŕňa hlavne poznatky o materských autoreaktívnych protilátkach ktoré rozpoznávajú špecifické proteíny dôležité pre vývoj mozgu. Sústreďuje sa na funkciu jednotlivých proteínov v neurogenezii a ich možné prepojenie s patologickým konektomom autistického mozgu. Kľúčové slová: autismus, materské protilátky, konektom, vývoj mozku,
Výuka geografie na školách pro zrakově postižené v Česku
Míková, Hana ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
6 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou geografického vzdělávání zrakově postižených žáků a studentů. Cílem je pak předložit nový koncept výuky geografie pro studenty na speciálních školách pro zrakově postižené. Na základě výsledků šetření koncepce výuky geografie, jež proběhlo na Gymnáziu pro zrakově postižené v Praze-Jinonicích, je zpracován modelový tematický celek, prostřednictvím kterého jsou ukázány možnosti využití moderních výukových metod a organizačních forem v procesu výuce studentů s různým stupněm zrakového postižení. Diplomová práce je rozdělena do několika tématických kapitol. Nejprve je pozornost věnována problematice zrakově postižených v obecném kontextu, jsou vysvětleny a definovány základní pojmy spojené s touto problematikou, je popsán informační deficit, který se objevuje u jedinců s poškozeným zrakem, a možnosti jeho zmírnění prostřednictvím reedukace a kompenzace. Navazuje kapitola, která je věnována problematice vzdělávání zrakově postižených a speciálnímu školství zrakově postižených v ČR. Další kapitola se zabývá geografickým vzděláváním zrakově postižených žáků a studentů. Nejprve je obecně objasněno postavení geografie v současném systému vzdělávání a v kutikulárních dokumentech, pak jsou definovány obecné cíle geografické vzdělávání, používané metody a...
Asijské kulturní standardy
Míková, Hana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na specifika dvou odlišných kultur. Jedná se o Japonsko a Českou republiku. Protože v dnešní době je komunikace mezi národy velmi důležitou aktivitou, je nutné se seznámit s jednotlivými specifiky těchto národů, aby bylo možné předejít možným nedorozuměním. V této práce popisuji nejprve kulturní odlišnosti těchto národů a odlišnosti v chování. Vycházím z Hofstedeho analýzy, jejíž platnost v současnosti ověřuji v praktické části. Ke konci práce přejdu ke konkrétní možné podobě jednání mezi těmito dvěma národy a nastíním možné problémy a způsob jejich vyvarování se.

Viz též: podobná jména autorů
4 Miková, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.