Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka literatury na středních odborných školách pro sluchově postižené v České republice - popis současného stavu ve dvou vybraných školách
Míková, Barbora ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podobou výuky literatury na dvou vybraných středních odborných školách pro sluchově postižené. Práce je rozdělena do dvou částí. Nejprve se práce věnuje rozboru dokumentů vztahujících se k literární výchově, okrajově popisuje specifika výuky osob se sluchovým postižením a poté jsou analyzovány legislativní, kurikulární a metodické dokumenty. Ve druhé části práce proběhl sběr dat prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, ve kterých dotazovaní učitelé popsali průběh vlastní výuky literatury a okolnosti s výukou spojené. Následuje shrnutí polostrukturovaných rozhovorů a usouvztažnění s teoretickými poznatky kurikulárních dokumentů. Cílem výzkumu je zmapovat současnou podobu výuky literatury na dvou středních odborných školách pro sluchově postižené. Klíčová slova Český jazyk a literatura, funkce výuky, cíle výuky, literatura, maturitní zkouška, organizace výuky, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, osoba se sluchovým postižením, střední odborná škola pro sluchově postižené, učivo, učebnice, učební materiály, výuka, student s přiznaným uzpůsobením podmínek konání maturitní zkoušky
Koncepty "Sense of coherence" a "Sense of national coherence" jako prediktivní faktory duševního zdraví v období pandemie COVID-19
Miková, Barbora ; Šípová, Ivana (vedoucí práce) ; Rodriguez Manchola, Mabel Virginia (oponent)
Pandemie COVID-19 přinesla řadu negativních důsledků nejen pro fyzické, ale i duševní zdraví, a zvýšila tak potřebu hledat cesty, jak psychickou odolnost a duševní zdraví jedinců v takto bezprecedentní situaci podpořit. Tato diplomová práce proto zkoumá salutogenetický model zdraví A. Antonovského se zaměřením na koncepty sense of coherence (SOC) a sense of national coherence (SONC) jakožto možné prediktory duševního zdraví v době koronavirové pandemie. Literárně-přehledová část se věnuje tématu duševního zdraví, vývoji jeho pojetí a jeho prediktorům, s důrazem na koncepty SOC a SONC. Závěr této části je věnován přehledu dosavadního výzkumu o duševním zdraví v době pandemie COVID-19. Ve výzkumné části byla kvantitativními metodami analyzována data získaná dotazníkovým šetřením v rámci mezinárodního výzkumného projektu zabývajícího se prediktory duševního zdraví v době pandemie COVID-19. Sběr dat proběhl v české populaci v období prosince 2020 až ledna 2021 s využitím nástrojů Mental Health Continuum, SOC-13 a dotazníku SONC. Studie se zúčastnilo 476 respondentů. Vícečetná regresní analýza potvrdila signifikanci konceptu SOC jakožto prediktoru duševního zdraví v době pandemie u české populace. SONC jako prediktor nebyl dostatečně statisticky signifikantní.
Developing Intercultural Communicative Competence through Reading Witi Ihimaera's The Whale Rider
Míková, Barbora ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem interkulturní komunikační kompetence (dále IKK) četbou díla z postkoloniální literatury (Pán velryb od Witi Ihimaera, 2005) v hodinách anglického jazyka. Teoretická část práce podává vysvětlení pojmů jako je interkulturní komunikační kompetence nebo kultura. Také popisuje přínosy čtení v hodinách anglického jazyka. Praktická část práce představuje projekt, který se skládá z celkem dvanácti hodin věnovaných četbě Pána velryb. Cílem projektu je podpořit rozvoj IKK u žáků, zvýšit jejich povědomí o jiných anglicky mluvících kulturách než jen těch tradičně vyučovaných a v neposlední řadě rozvíjet i jejich jazykové dovednosti. Výsledkem projektu je, kromě očekávaného zvýšení IKK, které je však těžko měřitelné, plakát na téma Maorská kultura, který žáci zpracovali. KLÍČOVÁ SLOVA interkulturní komunikační kompetence, postkoloniální literatura, čtení, výuka angličtiny, Pán velryb
Rozvoj kariéry z organizačního hlediska
Miková, Barbora ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Fabianová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje kariéry v organizačním kontextu. Cílem práce bylo především objasnit pojetí rozvoje kariéry z hlediska organizací a popsat změny mezi tradičním vymezení kariéry a jejím vnímání v současnosti v kontextu nových kariérních koncepcí i nové psychologické smlouvy. Současný pohled výrazně mění i přístup organizací k plánování a řízení kariéry zaměstnanců, a tak se značná část práce zaměřuje také na přehled technik a metod, které organizace mohou využívat pro rozvoj a kariérní růst svých zaměstnanců. Návrh empirického šetření představuje výzkumný projekt, který měří míru účinku jednoho z těchto nástrojů rozvoje, konkrétně 360ř zpětné vazby, s ohledem na aktuální problém související s novými koncepcemi kariéry i generací Y, a to délku setrvání zaměstnance v organizaci. Klíčová slova: kariéra, rozvoj kariéry, plánování kariéry, řízení kariéry
Efektivita využití konceptu EMS v porovnání s jinými způsoby přepravy
Míková, Barbora ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato práce se věnuje konceptu European Modular System. Popisuje jeho charakteristiku, hlavní výhody a nevýhody a zkušenosti ostatních zemí s jeho provozem. Samostatná kapitola je věnována výměnným nástavbám, se kterými jsou modulární soupravy porovnávány v praktické části. Cílem této diplomové práce je zhodnocení, zda je pro přepravu konkrétního zboží vhodnější využití klasické návěsové soupravy o maximální povolené délce 16,5 m, kombinované přepravy silnice-železnice s využitím výměnných nástaveb či právě modulární jízdní soupravy. Porovnávají se náklady, doba přepravy a zněčištění ovzduší vyjádřené pomocí emisí. Práce se zároveň klade za cíl na základě prostudovaných podkladů zhodnotit, zda jsou hlavní argumenty odpůrců tohoto konceptu opodstatněné, či nikoliv.

Viz též: podobná jména autorů
9 Miková, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.