Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozdíl ve změně pružnosti hrudníku při využití výdechových trenažérů u pacientů s CHOPN
Málková, Magdaléna ; Babková, Lenka (vedoucí práce) ; Janečková, Alexandra (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Bc. Magdaléna Málková Název diplomové práce: Rozdíl ve změně pružnosti hrudníku při využití výdechových trenažérů u pacientů s CHOPN Pracoviště: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství, Fakultní nemocnice v Motole Vedoucí diplomové práce: Mgr. Lenka Babková Oponent diplomové práce: Mgr. Alexandra Janečková Rok obhajoby práce: 2022 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá chronickou obstrukční plicní nemocí (CHOPN) a vlivem krátkodobého výdechového tréninku na pružnost hrudníku u těchto pacientů. Je vytvořena formou rešerše a výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zdali má využití výdechového trenažéru během týdenního tréninku vliv na zvýšení pružnosti hrudníku, na zlepšení schopnosti aktivace bránice a zlepšení subjektivního pocitu dýchání. Praktická část práce byla provedena jako randomizovaná kontrolní pilotní studie s cílem zjistit účinek krátkodobé terapie pomocí trenažéru Threshold PEP u pacientů s CHOPN, kteří jsou v ambulantní péči plicního lékaře. Studie se zúčastnilo 20 pacientů s CHOPN 2.-4. stadia (10 mužů a 10 žen) s průměrným věkem 70,2 ± 7,6 let a průměrnou délkou trvání onemocnění 11,1 ± 8,5 let. Pacienti byli rozděleni do dvou skupin - skupina s výdechovým tréninkem a skupina kontrolní. Sběr dat probíhal ve spolupráci s MUDr. Lenkou...
Spolupráce rodiny a školy
Málková, Magdalena ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou. Cílem teoretické části je analyzovat prvotní zahraniční zdroje programu Začít spolu v oblasti spolupráce rodiny a školy, především program HEAD START. Dále pak porovnat metody a formy spolupráce ve Spojených státech amerických a České republice se zaměřením na konkrétní základní školu. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, který je zaměřen na reflexi vlastní praxe. Podle Mezinárodního profesního rámce kvality ISSA popisuje a hodnotí spolupráci rodiny a soukromé základní školy, na které autorka působí. KLÍČOVÁ SLOVA: škola, rodiče, rodina, spolupráce, komunikace, standardy, Začít spolu, HEAD START.

Viz též: podobná jména autorů
1 MÁLKOVÁ, Marcela
8 MÁLKOVÁ, Michaela
2 Málková, Magdaléna
7 Málková, Markéta
4 Málková, Marta
8 Málková, Michaela
1 Málková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.