Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchozí podmínky základních škol pro realizaci preventivních aktivit modelu PBIS
Lukasová, Sandra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kubíčková, Anna (oponent)
Tato diplomová práce řeší současné způsoby realizace primární prevence základních škol v České republice. Cílem bylo zjistit míru připravenosti základních škol na implementaci světově úspěšného výzkumně ověřeného programu pozitivní podpory chování žáků ve školním prostředí (PBIS) za účelem prevence rizikového chování dětí a mládeže ve školách. V první části práce je věnován prostor teoretickým poznatkům o žácích s rizikovým chováním, preventivním a intervenčním postupům primární prevence uplatňovaných ve školách a důkladnému popisu metody PBIS. Pro výzkumné šetření jsme použili kvalitativní metodu polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnocení probíhalo na základě rozhovorů s pedagogickými pracovníky na čtyřech základních školách. Analýza probíhala prostřednictvím otevřeného kódování. Otázky byly kladeny na oblast využívání preventivních opatření základními školami a odpovědi tak přinesly náhled, jaké používané prvky se shodují s metodou PBIS. Výsledky výzkumu ukazují shody ve využívání preventivních prvků v oblasti fyzického uzpůsobení třídy a v pozitivní formulaci pravidel chování. Naopak nejsou využívány vizualizace rutinních postupů ani pravidel chování v prostorách školy. Provedeným výzkumem jsme také zjistili, že u mladších žáků se aplikuje více prvků přístupu PBIS než u žáků druhého stupně. V...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.