Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská literatura jako inspirační zdroj pro dramatickou výchovu v 1. a 2. ročníku ZŠ
Ludvíková, Veronika ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Teoretická část se věnuje vymezení pojmů dramatické a literární výchovy, popisuje možnosti využití dětské literatury v rámci dramatické výchovy. V práci je uvedeno, jaká témata můžeme využít z Rámcového vzdělávacího programu. Jsou zde také uvedeny návrhy postupu při přípravě lekcí dramatické výchovy podle předlohy dětské literatury. Praktická část mapuje zkušenosti vyučujících s vyhledáváním, získáváním a zpracováním vhodných knih dětské literatury pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Podle knih, se kterými mají dotazovaní zkušenosti, byl vytvořen seznam dětské literatury s vybranými informacemi, které ulehčí vyučujícím výběr knihy pro tvorbu hodin dramatické výchovy. Celá práce je zaměřena na děti v období 1.-2. ročníku základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Dětská literatura, dramatická výchova, seznam dětské literatury, kritéria, téma
Sebastiano Serlio, Libro estraordinario a pražské renesanční a manýristické portály
Ludvíková, Veronika ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Muchka, Ivan (oponent)
Sebastiano Serlio je jeden z nejvýznamnějších teoretiků architektury renesance, bývá také označován za prvního teoretika manýrismu v architektuře. Diplomová práce se zabývá nejprve Serliovým předchůdcem, starověkým teoretikem architektury Vitruviem, a poukazuje na Vitruviovy významné myšlenky, zvláště ty, které nejvíce ovlivnily dílo Sebastiana Serlia. Dále je pojednáno o Serliově životě, jeho důležitých životních momentech jak během jeho pobytu v rodné Itálii, tak později ve Francii. Serliovým největším počinem na poli architektury je jeho teoretické dílo- spis o architektuře, který byl postupně vydáván po svazcích. Serliův přínos tkví ve formulaci pěti architektonických řádů, dále v umění oslovit čtenáře, v jazykové úrovni přístupné širokému okruhu čtenářů a dobré přehlednosti výkladu. Zmíněnou literární charakteristiku má také Libro estraordinario (neboli "Mimořádná kniha", "Kniha mimo pořadí"), kterému je v diplomové práci věnována zvláštní pozornost. Libro estraordinario je celé zaměřeno na jediný architektonický prvek: portál. Je rozděleno na dvě části: "Porte rustiche" a "Porte dilicate", každému z portálů je věnováno vyobrazení a jeho popis, je tedy pojato jako jakýsi vzorník. Serliovy spisy se staly inspirací pro další architekty, mimo jiné i ty působící v Praze. Na zkoumaných pražských portálech...
Sebastiano Serlio, Libro estraordinario a pražské renesanční a manýristické portály
Ludvíková, Veronika ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Muchka, Ivan (oponent)
Sebastiano Serlio je jeden z nejvýznamnějších teoretiků architektury renesance, bývá také označován za prvního teoretika manýrismu v architektuře. Diplomová práce se zabývá nejprve Serliovým předchůdcem, starověkým teoretikem architektury Vitruviem, a poukazuje na Vitruviovy významné myšlenky, zvláště ty, které nejvíce ovlivnily dílo Sebastiana Serlia. Dále je pojednáno o Serliově životě, jeho důležitých životních momentech jak během jeho pobytu v rodné Itálii, tak později ve Francii. Serliovým největším počinem na poli architektury je jeho teoretické dílo- spis o architektuře, který byl postupně vydáván po svazcích. Serliův přínos tkví ve formulaci pěti architektonických řádů, dále v umění oslovit čtenáře, v jazykové úrovni přístupné širokému okruhu čtenářů a dobré přehlednosti výkladu. Zmíněnou literární charakteristiku má také Libro estraordinario (neboli "Mimořádná kniha", "Kniha mimo pořadí"), kterému je v diplomové práci věnována zvláštní pozornost. Libro estraordinario je celé zaměřeno na jediný architektonický prvek: portál. Je rozděleno na dvě části: "Porte rustiche" a "Porte dilicate", každému z portálů je věnováno vyobrazení a jeho popis, je tedy pojato jako jakýsi vzorník. Serliovy spisy se staly inspirací pro další architekty, mimo jiné i ty působící v Praze. Na zkoumaných pražských portálech...
Sebastiano Serlio, Libro estraordinario a pražské renesanční a manýristické portály
Ludvíková, Veronika ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Muchka, Ivan (oponent)
Sebastiano Serlio je jeden z nejvýznamnějších teoretiků architektury renesance, bývá také označován za prvního teoretika manýrismu v architektuře. Diplomová práce se zabývá nejprve Serliovým předchůdcem, starověkým teoretikem architektury Vitruviem, a poukazuje na Vitruviovy významné myšlenky, zvláště ty, které nejvíce ovlivnily dílo Sebastiana Serlia. Dále je pojednáno o Serliově životě, jeho důležitých životních momentech jak během jeho pobytu v rodné Itálii, tak později ve Francii. Serliovým největším počinem na poli architektury je jeho teoretické dílo- spis o architektuře, který byl postupně vydáván po svazcích. Serliův přínos tkví ve formulaci pěti architektonických řádů, dále v umění oslovit čtenáře, v jazykové úrovni přístupné širokému okruhu čtenářů a dobré přehlednosti výkladu. Zmíněnou literární charakteristiku má také Libro estraordinario (neboli "Mimořádná kniha", "Kniha mimo pořadí"), kterému je v diplomové práci věnována zvláštní pozornost. Libro estraordinario je celé zaměřeno na jediný architektonický prvek: portál. Je rozděleno na dvě části: "Porte rustiche" a "Porte dilicate", každému z portálů je věnováno vyobrazení a jeho popis, je tedy pojato jako jakýsi vzorník. Serliovy spisy se staly inspirací pro další architekty, mimo jiné i ty působící v Praze. Na zkoumaných pražských portálech...
Sebastiano Serlio, Libro estraordinario a pražské renesanční a manýristické portály
Ludvíková, Veronika ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Muchka, Ivan (oponent)
Sebastiano Serlio je jeden z nejvýznamnějších teoretiků architektury renesance, bývá také označován za prvního teoretika manýrismu v architektuře. Diplomová práce se zabývá nejprve Serliovým předchůdcem, starověkým teoretikem architektury Vitruviem, a poukazuje na Vitruviovy významné myšlenky, zvláště ty, které nejvíce ovlivnily dílo Sebastiana Serlia. Dále je pojednáno o Serliově životě, jeho důležitých životních momentech jak během jeho pobytu v rodné Itálii, tak později ve Francii. Serliovým největším počinem na poli architektury je jeho teoretické dílo- spis o architektuře, který byl postupně vydáván po svazcích. Serliův přínos tkví ve formulaci pěti architektonických řádů, dále v umění oslovit čtenáře, v jazykové úrovni přístupné širokému okruhu čtenářů a dobré přehlednosti výkladu. Zmíněnou literární charakteristiku má také Libro estraordinario (neboli "Mimořádná kniha", "Kniha mimo pořadí"), kterému je v diplomové práci věnována zvláštní pozornost. Libro estraordinario je celé zaměřeno na jediný architektonický prvek: portál. Je rozděleno na dvě části: "Porte rustiche" a "Porte dilicate", každému z portálů je věnováno vyobrazení a jeho popis, je tedy pojato jako jakýsi vzorník. Serliovy spisy se staly inspirací pro další architekty, mimo jiné i ty působící v Praze. Na zkoumaných pražských portálech...
Autorské právo v televizní praxi
Ludvíková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Téma diplomové práce, které jsem si zvolila, je mi blízké již delší dobu. Nejen jako recipientovi televizního vysílání, ale i z druhé strany. Pracuji jako reportérka zpravodajství televize, konkrétně veřejnoprávní České televize, a s problematikou autorskoprávní ochrany v televizní praxi se setkávám téměř denně. Ke zpracování tohoto tématu mě zároveň vedly i objektivní důvody. V době, kdy české zákonodárství požehnalo digitalizaci televizního vysílání1, stojíme na prahu další televizní revoluce. Zatímco na počátku 90. let minulého století znala česká veřejnost pouze dva veřejnoprávní kanály, v současné době díky rozvoji moderních technologií a liberálnějšímu zákonodárství působí na českém trhu desítky stanic, a další na sebe nenechají dlouho čekat. Tento vývoj ukazuje, že autorskoprávní ochrana v televizní praxi již dávno není jen okrajovou oblastí pro několik zasvěcených, ale naopak důležitým tématem, o jehož budoucnosti je třeba informovat a diskutovat. Je totiž nutné najít v této oblasti určitou rovnováhu tak, aby se na jedné straně dostalo autorskoprávní ochrany veškeré jedinečné umělecké tvorbě a na straně druhé aby nedocházelo k extenzi této ochrany i na výtvory, jejichž označení za dílo ve smyslu AutZ je spíše pochybné,2 přičemž taková praxe může vést k devalvaci autorského práva. Cílem mé práce bylo...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.