Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adaptace dětí v mateřské škole v hodnocení rodičů a pedagogů
Zuntová, Klára ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace dětí v mateřské škole, a to především z pohledu rodičů a pedagogů. Cílem diplomové práce je zpracovat relevantní teoretické rámce a východiska týkající se adaptace v předškolním vzdělávání a v empirickém šetření reflektovat problematiku adaptace skrze případovou studii jedné mateřské školy. V závěru jsou formulována doporučení pro další rozvoj pedagogické práce vybrané mateřské školy směrující k podpoře adaptačních procesů dětí, které zahajují docházku do předškolního vzdělávání. Teoretická část se orientuje nejprve na vymezení základních termínů týkajících se průběhu adaptačního období a socializace dítěte v předškolním věku. Dále řeší legislativní dokumenty, o které se proces adaptace opírá. V poslední části je vymezena problematika komunikace, spolupráce a psychosociálních potřeb dítěte, kterým je žádoucí věnovat pozornost specificky v tomto období. Designem výzkumu v empirické části je případová studie jedné mateřská školy. Šetření se zaměřuje na analýzu očekávání, zkušeností a hodnocení průběhu a výsledku adaptačního období z pohledu rodičů a pedagogů ve vybrané mateřské škole. Klíčovým nástrojem sběru dat je dotazníkové šetření mezi rodiči a následně vedené polostrukturované rozhovory s pedagogy a rodiči. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že...
Média jako možný zdroj ohrožení dítěte předškolního věku očima jejich rodičů.
Brázdová Vančurová, Jana ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma negativních vlivů médií působících na děti předškolního věku. Počáteční část práce se věnuje na vysvětlení pojmu médium, jeho typologii a funkcím. Dále se práce zaměřuje na důležitost mediální a digitální gramotnosti a její zasazení do vzdělávacích programů pro předškolní a základní vzdělávání. Součástí práce je také popsání vývojových specifik dětí předškolního věku a popis negativních vlivů médií. Poslední kapitola teoretické části se věnuje výchovným stylům v rodině a jejich využití pro mediální výchovu. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem rodiče předškolních dětí vnímají sledování médií a zda si uvědomují možné negativní vlivy, které mohou na děti prostřednictvím médií působit. Výzkumné šetření bylo založeno na kvantitativní metodě a pro sběr dat byla využita forma nestandardizovaného dotazníku. Šetření se zúčastnilo 166 respondentů a na základě analýzy dat proběhla interpretace výsledků. Výsledky ukazují, že rodiče předškolních dětí si uvědomují negativní vlivy médií a mají zájem o obsah, který děti v médiích konzumují. Pro regulaci sledování médií využívají pravidla a nastavení rodičovské kontroly. KLÍČOVÁ SLOVA média, vliv médií, dítě předškolního věku, mediální gramotnost, rodiče
Využití pohádek a rozvoj čtenářské pregramotnosti očima rodičů
Jindrová, Vendula ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá využitím pohádek a rozvojem čtenářské pregramotnosti ze strany rodičů předškolních dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na pohádky, jejich původ, charakteristické znaky a vliv, který mají na rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na čtenářskou pregramotnost a její rozvoj u dětí v předškolním věku. V praktické části formou dotazníku pro rodiče předškolních dětí budou hledány odpovědi na výzkumné otázky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a jak často rodiče předškolních dětí využívají doma pohádky. Dále postihnout, zda rodiče pohádky využívají jen pasivně, nebo také aktivně a vyzkoumat, zda si rodiče uvědomují vliv literatury na rozvoj dětí. Poté, dle získaných odpovědí, vytvořit metodický materiál - příručku s návrhy činností, které by mohli rodiče aplikovat na (téměř) jakoukoli pohádku a která podporuje práci s pohádkou v rodinném prostředí. Pomocí tohoto podpůrného materiálu by se rodičům lépe a efektivněji pracovalo s pohádkami, a tím by cíleně podporovali rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí. Efektivita této pomůcky v rodinném prostředí bude ověřena v praxi, a to závěrečným dotazníkem původní skupiny dotazovaných respondentů - rodičů předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohádka, čtenářská pregramotnost, čtenářské...
Mateřská škola podporující zdraví a mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu. Komparace přístupu k plánování vzdělávacího obsahu.
Jančáková, Barbora ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Anotace: Bakalářská práce se zaměřuje na komparaci mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu a mateřské školy podporující zdraví v oblasti pedagogického plánování. Cílem práce je popsat shody a rozdíly v přístupech učitelů. Zjistit, jak moc se od sebe tyto přístupy liší a do jaké míry jsou si podobné. Na konci teoretické části jsou shrnuty rozdíly těchto dvou přístupů. V praktické části jsou data z rozhovorů s učitelkami z mateřských škol s tímto komparována. Úvodní část teoretické práce se zmiňuje o vzniku reformní pedagogiky na začátku 20. století. Popisuje vznik alternativních a inovativních programů na území České republiky. Dále práce především uvádí možné způsoby plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole na úrovni školy a třídy, kde je následně podrobně popsána tvorba školního a třídního vzdělávací programu. Další kapitola je věnována popisu Kurikula podpory zdraví s důrazem na vzdělávací obsah a na proces tvorby školního vzdělávacího programu a třídního vzdělávacího programu. Také popisuje základní filozofii programu a podmínky, za kterých by mělo vzdělávání probíhat. V praktické části je komparován přístup učitelů k problematice plánování vzdělávacího obsahu, práce s cílovými kategoriemi a evaluace vzdělávací činnosti. Při výzkumu bylo využito designu vícepřípadové studie. Jako výzkumný...
Kompetence dětí v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví v předškolním vzdělávání
Nováková, Blanka ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti a ochrany zdraví. Jejím cílem je prokázat, do jaké míry jsou děti a žáci schopni správně identifikovat rizikové situace. Zda a případně v čem se liší kompetence v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí předškolního věku a kompetence dětí mladšího školního věku. Text a obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. Část teoretická představuje vhled do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Vysvětluje a popisuje základní teoretické ukotvení pro řešení výzkumného problému. Interpretuje pohled Rámcových vzdělávacích programů, pro předškolní a základní vzdělávání, co do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Přičemž sleduje obsah, metody a formy, kterými je dětem ve výchově a vzdělávání předáván. Poslední a neméně důležitá část se věnuje kompetencím dětí z hlediska vývojové psychologie. Praktická část přináší deskriptivní analýzu zjištěných výsledků výzkumného šetření. To sleduje úspěšnost respondentů v identifikaci rizikových situací, které jsou hrozbou pro bezpečnost a zdraví. Zjišťuje a upozorňuje na rozdíly v úspěšnosti obou zúčastněných skupin. V neposlední řadě odpovídá na výzkumné otázky a navrhuje možnost teoretického přístupu k prevenci rizikového chování. KLÍČOVÁ SLOVA bezpečnost a ochrana zdraví, riziková situace, dítě...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.