|
Spokojenost zákazníků a jejich loajalita jako faktor dlouhodobě udržitelné konkurenční výhody
Techlová, Veronika ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce) ; Lošťáková, Hana (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent)
Tématem disertační práce bylo měření spokojenosti a loajality zákazníků z řad poskytovatelů zdravotní péče, kteří využívají služby vybrané farmaceutické společnosti. Hlavním cílem práce je návrh metodiky měření spokojenosti a loajality pro daný segment poskytovaných služeb. V teoretické části se práce věnuje shrnutí poznatků a přístupů popisujících spokojenost a loajalitu a také pohled na metody používané pro jejich zjišťování, společně s prezentací pojetí služby. Práce se také zabývá analýzou rozdílů mezi oběma skupinami zákazníků a shrnuje rozdíly zjištěné v rámci provedeného primárního výzkumu. Vlastní primární výzkum byl realizován formou strukturovaných rozhovorů s respondenty z řad poskytovatelů zdravotní péče (soukromé versus státní). Závěry práce korespondují s odbornými zdroji a tím rozvíjejí oblast poznání o charakteristiky zkoumaného segmentu poskytování služeb.
|
|
Vybrané problémy mezinárodní marketingové strategie firem
Čapková, Halka ; Přikrylová, Jana (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Lošťáková, Hana (oponent) ; Svobodová, Šárka (oponent)
Ve své doktorské práci jsem se věnovala marketingovým strategiím používaným českými pobočkami nadnárodních farmaceutických firem. Farmaceutický průmysl i trh jsou velmi specifické, především proto, že etika, zákony a státní regulace v nich hrají mnohem větší úlohu než v jiných odvětvích. Proto jsem se v první části své práce zaměřila na identifikaci základních odlišností tohoto průmyslu od běžného spotřebitelského průmyslu. V druhé části jsem se pomocí primárního výzkumu snažila zjistit, jak tyto rozdíly ovlivňují volbu marketingové strategie používané farmaceutickými firmami. Oslovila jsem 46 velkých farmaceutických firem podnikajících na našem území a zjišťovala jakou marketingovou strategii používají, kde je vytvářena, jak je financována a jaké komunikační kanály jsou nejčastěji využívány.
|
| |
| |