Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika a rozvoj profesních kompetencí učitelů odborného výcviku
Veleta, Richard ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linhartová, Dana (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Resumé V České republice působí v profesi učitele odborného výcviku téměř 8 tisíc mužů a žen. Jejich práce výrazným způsobem ovlivňuje budoucnost desítek tisíců žáků, kteří se připravují na konkrétní povolání. Neformálně se těmto pracovníkům říká "mistr", "mistrová"; v minulosti se jejich profese tímto slovem označovala i oficiálně. Každý, kdo se vyučil, má v živé paměti jednoho dva mistry či mistrové, kteří zásadně ovlivnili jejich životy a přístup k práci, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Přesto toho o práci učitelů odborného výcviku mnoho nevíme. Slyšíme-li slovo učitel, zpravidla se nám vybaví zástupci jiných učitelských profesí - učitelka základní školy, učitel všeobecně vzdělávacích předmětů či učitel odborných předmětů. Práce učitelů odborného výcviku je jakoby skryta a nutno dodat, že ani oni sami nijak výrazně nepřispívají ke zvýšení povědomí o své práci. Cílem disertace je zachytit ucelený obraz profese učitele odborného výcviku a na základě výzkumu identifikovat nejdůležitější pracovní činnosti nositelů této profese. Takto ucelená deskripce v naší soudobé pedagogické literatuře chybí. Předložená práce se nevěnuje pouze popisu, ale na základě teorie kompetencí a profesních standardů identifikuje klíčové dovednosti učitelů odborného výcviku a jejich specifika v porovnání s kompetencemi...
Památková péče na území Prahy v období protektorátu Čechy a Morava
Vobořilová Kadlecová, Žaneta ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Linhartová, Dana (oponent)
Téma ochrany pražských památek v období let 1939-1945, které se nesmazatelným způsobem zapsalo do naší kulturní historie, dosud bylo badatelsky nevytěženým tématem. Samotný obor ochrany památek ohrožených válečným konfliktem prošel průběhu 30. a 40. let 20. století evolucí, která položila základy moderních přístupů k jejich zabezpečení. Řada evropských zemí měla už před druhou světovou válkou zkušenost s vážnými škodami, jaké utrpěly sbírky významných institucí během Velké války. Proto se v meziválečném období objevily první teoretické pokusy vytvořit nové přístupy k ochraně válkou ohrožených uměleckých památek, jak dokládají studie některých významných osobností, např. Carl Justi. Byla to zhoršující se politická situace na evropském kontinentu v průběhu 30. let, která stále naléhavěji vyvolávala potřebu znovu se zamýšlet nad prostředky moderní války, nad technologickým vývojem moderních zbraní a jejich destruktivním potenciálem ohrožujícím evropské kulturní dědictví. Čtyři roky před vypuknutím druhé světové války byla v Německu započata diskuze z podnětu prof. Otto Kümmela na téma, jak účinně ochránit památky před případnými válečnými škodami. Kümmel tehdy ještě nenašel dostatečnou podporu německé administrativy pro svůj záměr vytvořit jednotný strategický plán. Díky odborným článkům, které jsem...
Specifika a rozvoj profesních kompetencí učitelů odborného výcviku
Veleta, Richard ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linhartová, Dana (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Resumé V České republice působí v profesi učitele odborného výcviku téměř 8 tisíc mužů a žen. Jejich práce výrazným způsobem ovlivňuje budoucnost desítek tisíců žáků, kteří se připravují na konkrétní povolání. Neformálně se těmto pracovníkům říká "mistr", "mistrová"; v minulosti se jejich profese tímto slovem označovala i oficiálně. Každý, kdo se vyučil, má v živé paměti jednoho dva mistry či mistrové, kteří zásadně ovlivnili jejich životy a přístup k práci, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Přesto toho o práci učitelů odborného výcviku mnoho nevíme. Slyšíme-li slovo učitel, zpravidla se nám vybaví zástupci jiných učitelských profesí - učitelka základní školy, učitel všeobecně vzdělávacích předmětů či učitel odborných předmětů. Práce učitelů odborného výcviku je jakoby skryta a nutno dodat, že ani oni sami nijak výrazně nepřispívají ke zvýšení povědomí o své práci. Cílem disertace je zachytit ucelený obraz profese učitele odborného výcviku a na základě výzkumu identifikovat nejdůležitější pracovní činnosti nositelů této profese. Takto ucelená deskripce v naší soudobé pedagogické literatuře chybí. Předložená práce se nevěnuje pouze popisu, ale na základě teorie kompetencí a profesních standardů identifikuje klíčové dovednosti učitelů odborného výcviku a jejich specifika v porovnání s kompetencemi...
Aktivizující strategie v přípravě učitelů cizího jazyka
Kinovičová, Anna ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Linhartová, Dana (oponent)
Tato disertační práce se soustřeďuje na téma, které se v posledních letech dostalo do popředí zájmu, a sleduje využívání aktivizujících strategií v oblasti přípravy učitelů cizího jazyka. Využívá k tomu metody akčního výzkumu jako nástroje změny a ten zde pomáhá ověřit, jak fungují určité postupy a strategie, které by měly vést k aktivnímu zapojení studentů do výuky a k zefektivnění jejich procesu učení. Cílem práce je popsat a zmapovat proces facilitace skupinové práce s využitím problémových úkolů a řešení projektů, včetně role facilitátora v tomto procesu. Zároveň je tímto akčním výzkumem ověřováno, zdali bude v budoucnu možno využít modelu koncepce literárního předmětu, na který jsou aktivizující strategie aplikovány,.tj. modelu rozšířeného o složku didaktickou. Učitel-facilitátor a výzkumník v jedné osobě zde formuluje dvě sady problémových otázek, na něž hledá odpověď ve výzkumné části práce. Teoretická část práce se soustřeďuje na tři důležitá témata. Úvodní kapitola, nastiňuje teoretická východiska přístupů a strategií, která jsou považovaná za silně aktivizující. V dalších kapitolách se autorka práce snaží nalézt kořeny aktivizujících strategií ve využívání aktivních forem a metod výuky v našem školství od 80. let minulého století a sleduje současný vývoj jazykové přípravy ve světě. Poslední...

Viz též: podobná jména autorů
2 Linhartová, Daniela
2 Linhartová, Denisa
1 Linhartová, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.