Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
On the function of norm authorities as a social force that co-determines the language standard (as applied to selected variables in German grammar)
Lisková, Alena ; Dovalil, Vít (vedoucí práce) ; Doležal, Jiří (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je chování vysokoškolských učitelů na českých univerzitách, kde je studována němčina jako samostatný obor. Vysokoškolští učitelé působí v sociální síti jako normové autority, jejichž úkolem je zajistit standard. Po představení souvisejících teoretických konceptů a modelů, kterými jsou pojmy normy a standardní variety, model sociálního silového pole spisovné variety a teorie a proces jazykového managementu, je v praktické části proveden empirický výzkum, jehož součástí je i tzv. Follow-up interview. U vybraných jazykových proměnných, které pocházejí z autentických testů z univerzit, je zkoumáno chování normových autorit. Důraz je kladen na to, zda normové autority jednají v souladu s ostatními instancemi sociálního silového pole standardní variety, především s kodifikovanou normou a modelovými texty. Jednání normových autorit je popsáno jednotlivými fázemi jazykového managementu. V našem případě je rozhodující první fáze, tj. povšimnutí odchylky od normy. Analýza dat prokázala, že v některých případech si normové autority odchylek nepovšimnou, jindy si jich povšimnou, ale nejednají v souladu s kodifikací. Tímto chováním mohou zásadně ovlivnit vytváření variety spisovné němčiny v českém vysokoškolském prostředí.
On the function of norm authorities as a social force that co-determines the language standard (as applied to selected variables in German grammar)
Lisková, Alena ; Dovalil, Vít (vedoucí práce) ; Doležal, Jiří (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je chování vysokoškolských učitelů na českých univerzitách, kde je studována němčina jako samostatný obor. Vysokoškolští učitelé působí v sociální síti jako normové autority, jejichž úkolem je zajistit standard. Po představení souvisejících teoretických konceptů a modelů, kterými jsou pojmy normy a standardní variety, model sociálního silového pole spisovné variety a teorie a proces jazykového managementu, je v praktické části proveden empirický výzkum, jehož součástí je i tzv. Follow-up interview. U vybraných jazykových proměnných, které pocházejí z autentických testů z univerzit, je zkoumáno chování normových autorit. Důraz je kladen na to, zda normové autority jednají v souladu s ostatními instancemi sociálního silového pole standardní variety, především s kodifikovanou normou a modelovými texty. Jednání normových autorit je popsáno jednotlivými fázemi jazykového managementu. V našem případě je rozhodující první fáze, tj. povšimnutí odchylky od normy. Analýza dat prokázala, že v některých případech si normové autority odchylek nepovšimnou, jindy si jich povšimnou, ale nejednají v souladu s kodifikací. Tímto chováním mohou zásadně ovlivnit vytváření variety spisovné němčiny v českém vysokoškolském prostředí.
Podpora exportu v České republice a její vyhodnocení
Lišková, Alena ; Regnerová, Olga (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce přibližuje podporu exportu v České republice a současný stav proexportní politiky. První část práce se zabývá literární rešerší, která přibližuje základní skutečnosti týkající se problematiky zahraničního obchodu, jeho statistiky, míry otevřenosti ekonomiky a komoditní a teritoriální struktury. V rámci kapitoly Proexportní politiky jsou uvedeny i státní a nestátní instituce a subjekty poskytující exportní podporu. Praktická část rozebírá Exportní strategii 2012 - 2020 její hlavní cíle a vize spolu se základními pilíři, kde jsou nastíněny i jednotlivé projektové karty k plnění cílů strategie. Zmíněno je i plnění Exportní strategie za rok 2015 a současná problémová situace na českém exportním trhu. Závěrem je uvedeno zhodnocení celé problematiky.

Viz též: podobná jména autorů
5 LIŠKOVÁ, Andrea
4 Lisková, Alena
3 Lišková, Adéla
1 Lísková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.