Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv systematického používání vybraných metod výuky výslovnosti anglického jazyka na percepci a produkci hlásky schwa u žáků ZŠ
Poesová, Kristýna ; Volín, Jan (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent) ; Lenochová, Alena (oponent)
NÁZEV: Vliv systematického používání vybraných metod výuky výslovnosti anglického jazyka na percepci a produkci hlásky schwa u žáků ZŠ AUTOR: Mgr. Kristýna Poesová KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury ŠKOLITEL: doc. PhDr. Jan Volín, Ph.D. ABSTRAKT: Předkládaná práce se věnuje účinnosti výuky anglické výslovnosti v českém vzdělávacím prostředí. Práce si klade za cíl zjistit, zda explicitní výuka výslovnosti, realizovaná formou výslovnostního tréninku a zvyšování povědomí o zvukové stránce anglického jazyka, povede ke zlepšení percepčních a produkčních dovedností žáků 7. ročníku ZŠ. Zkoumaný fonetický jev představuje samohlásková redukce v podobě neutrální hlásky schwa, která do značné míry přispívá ke správné realizaci anglického přízvuku a rytmu. Teoretická východiska práce se opírají o aktuální poznatky z didaktiky cizích jazyků, lingvistiky a osvojování cizího jazyka se zaměřením na zvukovou stránku jazyka. Otázka, zda je pro žáky přínosné procvičovat výslovnost, byla řešena metodou experimentu s využitím techniky paralelních skupin. Během tříměsíčního experimentálního působení byl cílový jev systematicky a pravidelně trénován v pětiminutových aktivitách. Vstupní a výstupní úroveň percepce a produkce samohláskové redukce byla zjišťována pomocí měřícího nástroje sestaveného pro účely tohoto...
Vliv systematického používání vybraných metod výuky výslovnosti anglického jazyka na percepci a produkci hlásky schwa u žáků ZŠ
Poesová, Kristýna ; Volín, Jan (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent) ; Lenochová, Alena (oponent)
NÁZEV: Vliv systematického používání vybraných metod výuky výslovnosti anglického jazyka na percepci a produkci hlásky schwa u žáků ZŠ AUTOR: Mgr. Kristýna Poesová KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury ŠKOLITEL: doc. PhDr. Jan Volín, Ph.D. ABSTRAKT: Předkládaná práce se věnuje účinnosti výuky anglické výslovnosti v českém vzdělávacím prostředí. Práce si klade za cíl zjistit, zda explicitní výuka výslovnosti, realizovaná formou výslovnostního tréninku a zvyšování povědomí o zvukové stránce anglického jazyka, povede ke zlepšení percepčních a produkčních dovedností žáků 7. ročníku ZŠ. Zkoumaný fonetický jev představuje samohlásková redukce v podobě neutrální hlásky schwa, která do značné míry přispívá ke správné realizaci anglického přízvuku a rytmu. Teoretická východiska práce se opírají o aktuální poznatky z didaktiky cizích jazyků, lingvistiky a osvojování cizího jazyka se zaměřením na zvukovou stránku jazyka. Otázka, zda je pro žáky přínosné procvičovat výslovnost, byla řešena metodou experimentu s využitím techniky paralelních skupin. Během tříměsíčního experimentálního působení byl cílový jev systematicky a pravidelně trénován v pětiminutových aktivitách. Vstupní a výstupní úroveň percepce a produkce samohláskové redukce byla zjišťována pomocí měřícího nástroje sestaveného pro účely tohoto...
Nerovnosti v procesu učení se cizímu jazyku
Suchardová Nováková, Jitka ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Lenochová, Alena (oponent) ; Betáková, Lucie (oponent)
Název: Nerovnosti v procesu učení se cizímu jazyku Autor: Mgr. Jitka Suchardová Nováková Katedra: Katedra pedagogiky Školitel: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. Abstrakt: Tato disertace vychází ze sociologických závěrů, podle kterých je úspěch v procesu učení značně ovlivňován sociálním prostředím. S ohledem na tuto skutečnost jsou zde kladeny otázky týkající se nerovností v procesu učení se cizímu jazyku. Jsou zkoumány některé kategorie jako například sociální třída, motivace a postoje, které jsou v oblasti výzkumu učení se cizímu jazyku považovány za důležité externí faktory. V souvislosti s těmito pojmy je proces učení se cizímu jazyku nahlížen jako výrazně ovlivněný příležitostmi k učení a pojetím vlastní identity jedince učícího se cizí jazyk. Výsledků šetření bylo dosaženo použitím kvalitativního paradigmatu za použití narativního přístupu a rozhovoru jako hlavní výzkumné metody. Výzkumný design byl pragmaticky pojat a využil biografii a případovou studii. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou dvou kazuistik, přičemž použití narativní analýzy umožnilo zachytit diverzitu a komplexnost obou vybraných případů. Výzkum probíhal v univerzitním prostředí a jeho účastníky byli studenti technických fakult. Klíčová slova: nerovnost, motivace, postoje, habitus, identita
Didaktické využití znalostí, dovedností, učebních strategií a návyků osvojených při učení angličtiny (L2) pro výuku francouzštiny (L3)
Vít, Radek ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Lenochová, Alena (oponent) ; Kyloušková, Hana (oponent)
NÁZEV: Didaktické využití znalostí, dovedností, učebních strategií a návyků osvojených při učení angličtiny (L2) pro výuku francouzštiny (L3) AUTOR: PhDr. Radek Vít KATEDRA (ÚSTAV): Katedra francouzského jazyka a literatury ŠKOLITEL: doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc ABSTRAKT: V ČR je francouzština nejčastěji vyučována jako druhý cizí jazyk až po angličtině. Jsou analyzovány faktory ovlivňující mezijazykový transfer (angličtina - francouzština) a delimitovány jeho oblasti. Dotazníkem a experimentem je prozkoumáváno, zda je možné využít u žáků učících se francouzštinu znalostí, dovedností, učebních strategií a návyků osvojených při učení angličtiny za účelem usnadnit a zefektivnit výuku francouzštiny. Dotazníkem se zjistilo, že 87% učitelů francouzštiny na gymnáziích žáky na podobnosti mezi učivem francouzštiny a angličtiny upozorňuje, 70% tvrdí, že žáci využívají strategií učení, metalingvistických kompetencí a učebních návyků osvojených na hodinách angličtiny a 90% konstatuje, že žáci dělají pravděpodobně pod vlivem angličtiny chyby. Posttesty po experimentu na gymnáziích ukázaly, že využívání aktivit založených na podobnostech mezi učivem angličtiny a francouzštiny při výkladu nového gramatického učiva na hodinách francouzštiny nevede jednoznačně k lepším výsledkům, což platí i o využívání aktivit zaměřených...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.