Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Matematické dovednosti aplikované ve výuce kartografie na gymnáziu
Leipertová, Gabriela ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Polonský, Filip (oponent)
LEIPERTOVÁ, G. (2010): Aplikace matematických dovedností ve výuce kartografie na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená bakalářská práce je zaměřena na aplikaci matematických dovedností ve výuce kartografie na gymnáziu. Zabývá se postavením a mezioborovým vztahem kartografie a matematiky v kurikulárních dokumentech. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu požadovaného učiva, jeho kvality a množství praktických příkladů. Dále jsou vymezeny a podrobněji specifikovány kapitoly z geografické a tematické kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností.
Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu
Leipertová, Gabriela ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
LEIPERTOVÁ, G. (2012): Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce analyzuje mezioborový vztah kartografie a matematiky ve třech rovinách: v rovině zamýšleného kurikula, v rovině realizovaného kurikula a v rovině dosaženého kurikula. V rovině zamýšleného kurikula jsou studovány zejména projektové dokumenty Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a školní vzdělávací programy vybraných gymnázií. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu a kvality vysvětlení požadovaného učiva, množství příkladů, obrázků a tabulek. Dále jsou podrobně zpracovány vybrané kapitoly z kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. V rovině realizovaného kurikula je prostřednictvím dotazníků pro učitele zeměpisu a matematiky zhodnocen reálný stav výuky tohoto mezipředmětového vztahu ve vybraných gymnáziích. V rovině dosaženého kurikula je prostřednictvím didaktického testu ověřena schopnost žáků propojovat poznatky mezi kartografií a matematikou. Následně je specifikován vztah mezi výsledky žáků a přístupem vyučujících. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností....
Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu
Leipertová, Gabriela ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
LEIPERTOVÁ, G. (2012): Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce analyzuje mezioborový vztah kartografie a matematiky ve třech rovinách: v rovině zamýšleného kurikula, v rovině realizovaného kurikula a v rovině dosaženého kurikula. V rovině zamýšleného kurikula jsou studovány zejména projektové dokumenty Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a školní vzdělávací programy vybraných gymnázií. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu a kvality vysvětlení požadovaného učiva, množství příkladů, obrázků a tabulek. Dále jsou podrobně zpracovány vybrané kapitoly z kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. V rovině realizovaného kurikula je prostřednictvím dotazníků pro učitele zeměpisu a matematiky zhodnocen reálný stav výuky tohoto mezipředmětového vztahu ve vybraných gymnáziích. V rovině dosaženého kurikula je prostřednictvím didaktického testu ověřena schopnost žáků propojovat poznatky mezi kartografií a matematikou. Následně je specifikován vztah mezi výsledky žáků a přístupem vyučujících. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností....
Matematické dovednosti aplikované ve výuce kartografie na gymnáziu
Leipertová, Gabriela ; Polonský, Filip (oponent) ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce)
LEIPERTOVÁ, G. (2010): Aplikace matematických dovedností ve výuce kartografie na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená bakalářská práce je zaměřena na aplikaci matematických dovedností ve výuce kartografie na gymnáziu. Zabývá se postavením a mezioborovým vztahem kartografie a matematiky v kurikulárních dokumentech. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu požadovaného učiva, jeho kvality a množství praktických příkladů. Dále jsou vymezeny a podrobněji specifikovány kapitoly z geografické a tematické kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.