Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cesta k inkluzivní škole
Marques, Karin ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Od září 2016 platí v českých školách tzv. inkluzivní novela, tedy vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem studie je přinést detailní pohled na to, čím prošly školy, které se dají označit za inkluzivní. Případová studie proměny tří škol popisuje průběh transformace ve třech odlišných kontextech před rokem 2016. Na základě měření inkluzivity a veřejně deklarované snaze o inkluzi byly vybrány tři školy v odlišných kontextech. Interpretativní fenomenologickou analýzou byly zkoumány rozhovory s aktéry škol (vedení, učitelé, asistenti, rodiče, zástupci zřizovatele) s cílem zjistit, jak vzniká inkluzivní škola a jak lidé ve škole vnímali tuto proměnu. Inkluzivní škola vzniká jako produkt ředitelovy vize a transformačního leadershipu. Klíčem k úspěšné proměně školy je měnit nejen procesy a strukturu, ale zejména kulturu školy, tedy nacházení společného porozumění vize. Aktéři škol se vnímali jako průkopníci, jako společenství, které sdílí stejné hodnoty. Ústřední byl koncept spolupráce a komunikace. Pro průběh transformace bylo důležité získat důvěru rodičů a veřejnosti, vytvořit podmínky pro respektování potřeb a odlišností každého dítěte. K tomu bylo potřeba zajistit dostatečné finanční prostředky, tvrdě a poctivě pracovat, vzdělávat se a konzultovat....
Vnější vztahy školy
Stříbrská, Jindra ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Šebková, Helena (oponent)
NÁZEV: Vnější vztahy školy AUTOR: Jindra Stříbrská KATEDRA (ÚSTAV) Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Jaroslava Vašutová, Ph.D. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá vnějšími vztahy školy ke stakeholderům a jejich řízením. Vnější vztahy jsou zkoumány ve školách na všech úrovních vzdělávacího systému (ISCED 0-6). Teoretickými východisky jsou pedagogické vědy, management, marketing, psychologie, sociologie. Prioritním tématem disertace jsou regionální vysoké školy v České republice, u nichž vnější vztahy považujeme za důležitý klíčový princip jejich rozvoje. Zabýváme se hlavními teoretickými a politickými východisky výzkumu vnějších vztahů regionálních vysokých škol, vycházíme z národních i mezinárodních dokumentů vzdělávací politiky, zohledňujeme kontext proměn vysokoškolských systémů a vysokých škol v posledních desetiletích u nás i ve světě. Empirická část práce dokládá proměny vnějších vztahů u různých typů škol - prostřednictvím případových studií postupně u školy mateřské, základní a střední. Podrobněji se zaměřujeme na analýzu vnějších vztahů a jejich řízení regionálních vysokých škol v České republice. Prezentujeme výsledky sekundární analýzy hlavních koncepčních dokumentů regionálních vysokých škol, na niž navazují případové studie z reálného prostředí dvou regionálních...
Cesta k inkluzivní škole
Marques, Karin ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) ; Lazarová, Bohumíra (oponent)
Od září 2016 platí v českých školách tzv. inkluzivní novela, tedy vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem studie je přinést detailní pohled na to, čím prošly školy, které se dají označit za inkluzivní. Případová studie proměny tří škol popisuje průběh transformace ve třech odlišných kontextech před rokem 2016. Na základě měření inkluzivity a veřejně deklarované snaze o inkluzi byly vybrány tři školy v odlišných kontextech. Interpretativní fenomenologickou analýzou byly zkoumány rozhovory s aktéry škol (vedení, učitelé, asistenti, rodiče, zástupci zřizovatele) s cílem zjistit, jak vzniká inkluzivní škola a jak lidé ve škole vnímali tuto proměnu. Inkluzivní škola vzniká jako produkt ředitelovy vize a transformačního leadershipu. Klíčem k úspěšné proměně školy je měnit nejen procesy a strukturu, ale zejména kulturu školy, tedy nacházení společného porozumění vize. Aktéři škol se vnímali jako průkopníci, jako společenství, které sdílí stejné hodnoty. Ústřední byl koncept spolupráce a komunikace. Pro průběh transformace bylo důležité získat důvěru rodičů a veřejnosti, vytvořit podmínky pro respektování potřeb a odlišností každého dítěte. K tomu bylo potřeba zajistit dostatečné finanční prostředky, tvrdě a poctivě pracovat, vzdělávat se a konzultovat....
Analýza metod, organizačních forem a evaluace osobnostního a sociálního rozvoje ve výchovných a vzdělávacích programech základních a středních škol
Svoboda, Michal ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou osobnostního a sociálního rozvoJe z pohledu jeho metod, organizačních forem a evaluace. Práce nejprve pojednává o pedagogickém procesu osobnostního a sociálního rozvoje v kontextu vývoje pedagogického myšlení a současných kurikulárních dokumentů. Další tématickou oblastí je analýza pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu vybraných teoretických východisek. Za teoretická východiska jsou považovány soudobé teorie vzdělávání (spiritualistická teorie, personalistická teorie, kognitivně psychologická a sociokognitivní teorie) a výchovné systémy osobnostního a sociálního rozvoje (osobnostní a sociální výchova, dramatická výchova, sociálně psychologický výcvik, zážitková pedagogika, globální výchova, etická výchova, multikulturní výchova aj.). Součástí analýzy pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje je přehled technik a organizačních forem, jež je možné využívat ve výukových programech zaměřených na rozvoj osobnosti žáka. Významnou část práce představuje pojednání o možnostech evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje. V této části jsou uvedeny modely evaluace a evaluační postupy založené na empirickém výzkumu pedagogicko-psychologických jevů. Příspěvkem do empirické části práce Je ověřování efektivity...
Vnější vztahy školy
Stříbrská, Jindra ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Šebková, Helena (oponent)
NÁZEV: Vnější vztahy školy AUTOR: Jindra Stříbrská KATEDRA (ÚSTAV) Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Jaroslava Vašutová, Ph.D. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá vnějšími vztahy školy ke stakeholderům a jejich řízením. Vnější vztahy jsou zkoumány ve školách na všech úrovních vzdělávacího systému (ISCED 0-6). Teoretickými východisky jsou pedagogické vědy, management, marketing, psychologie, sociologie. Prioritním tématem disertace jsou regionální vysoké školy v České republice, u nichž vnější vztahy považujeme za důležitý klíčový princip jejich rozvoje. Zabýváme se hlavními teoretickými a politickými východisky výzkumu vnějších vztahů regionálních vysokých škol, vycházíme z národních i mezinárodních dokumentů vzdělávací politiky, zohledňujeme kontext proměn vysokoškolských systémů a vysokých škol v posledních desetiletích u nás i ve světě. Empirická část práce dokládá proměny vnějších vztahů u různých typů škol - prostřednictvím případových studií postupně u školy mateřské, základní a střední. Podrobněji se zaměřujeme na analýzu vnějších vztahů a jejich řízení regionálních vysokých škol v České republice. Prezentujeme výsledky sekundární analýzy hlavních koncepčních dokumentů regionálních vysokých škol, na niž navazují případové studie z reálného prostředí dvou regionálních...
Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko-psychologické poradně v Praze 6
Pavlas Martanová, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Lazarová, Bohumíra (oponent)
NÁZEV: Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko - psychologické poradně v Praze 6. AUTOR: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Lidmila Valentová CSc. Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi práce s dětmi se specifickými poruchami chování (ADHD,ADD,PCH). V rámci teoretické části se autorka zabývá dětskou psychoterapií a její efektivitou obecně, sleduje vývoj výzkumů tohoto tématu, aby se následně zaměřila na léčbu specifických poruch chování a poruch pozornosti. Rekapituluje dostupné zahraniční studie efektivity léčby těchto potíží a monitoruje tuto problematiku též v rámci českých pedagogicko - psychologických poraden. Teoretická část je zakončena textem popisujícím možnosti evaluace v poradenství, který připravuje čtenáře na pozvolný přesun do praktické části. V praktické části je pak kvantitativně i kvalitativně evaluován konkrétní multisystémový terapeutický model, který je sedm let realizován v PPP Praha 6. Evaluace zahrnuje jeho dvouleté působení, model je v práci podrobně popsán, tak aby mohl sloužit jako praktická inspirace. Na kvantitativní rovině sleduje autorka pomocí dotazníků pro rodiče a učitele, zda došlo k posunu v chování a projevech...
Analýza metod, organizačních forem a evaluace osobnostního a sociálního rozvoje ve výchovných a vzdělávacích programech základních a středních škol
Svoboda, Michal ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou osobnostního a sociálního rozvoJe z pohledu jeho metod, organizačních forem a evaluace. Práce nejprve pojednává o pedagogickém procesu osobnostního a sociálního rozvoje v kontextu vývoje pedagogického myšlení a současných kurikulárních dokumentů. Další tématickou oblastí je analýza pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu vybraných teoretických východisek. Za teoretická východiska jsou považovány soudobé teorie vzdělávání (spiritualistická teorie, personalistická teorie, kognitivně psychologická a sociokognitivní teorie) a výchovné systémy osobnostního a sociálního rozvoje (osobnostní a sociální výchova, dramatická výchova, sociálně psychologický výcvik, zážitková pedagogika, globální výchova, etická výchova, multikulturní výchova aj.). Součástí analýzy pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje je přehled technik a organizačních forem, jež je možné využívat ve výukových programech zaměřených na rozvoj osobnosti žáka. Významnou část práce představuje pojednání o možnostech evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje. V této části jsou uvedeny modely evaluace a evaluační postupy založené na empirickém výzkumu pedagogicko-psychologických jevů. Příspěvkem do empirické části práce Je ověřování efektivity...
Analýza metod, organizačních forem a evaluace osobnostního a sociálního rozvoje ve výchovných a vzdělávacích programech základních a středních škol
Svoboda, Michal ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu jeho metod, organizačních forem a evaluace. Práce nejprve pojednává o pedagogickém procesu osobnostního a sociálního rozvoje v kontextu vývoje pedagogického myšlení a současných kurikulárních dokumentů. Další tématickou oblastí je analýza pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu vybraných teoretických východisek. Za teoretická východiska jsou považovány soudobé teorie vzdělávání (spiritualistická teorie, personalistická teorie, kognitivně psychologická a sociokognitivní teorie) a výchovné systémy osobnostního a sociálního rozvoje (osobnostní a sociální výchova, dramatická výchova, sociálně psychologický výcvik, zážitková pedagogika, globální výchova, etická výchova, multikulturní výchova aj.). Součástí analýzy pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje je přehled technik a organizačních forem, jež je možné využívat ve výukových programech zaměřených na rozvoj osobnosti žáka. Významnou část práce představuje pojednání o možnostech evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje. V této části jsou uvedeny modely evaluace a evaluační postupy založené na empirickém výzkumu pedagogicko-psychologických jevů. Příspěvkem do empirické části práce je ověřování efektivity...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.