Žádný přesný výsledek pro Ladislav , Ladislav nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Ladislav Ladislav ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,349 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
HCI modely pro multi-objective doporučovací systémy
Machala, Patrik ; Peška, Ladislav (vedoucí práce) ; Lokoč, Jakub (oponent)
Jednou z nejvíce rozvíjejících se oblastí information retrieval (vyhledávání informací) jsou doporučovací systémy. Ty se typicky snaží o doporučení několika málo nejrelevantněj- ších neboli nejvhodnějších položek uživateli ze všech kandidátů, jejichž počet se může po- hybovat i v řádu milionů. Ukazuje se ale, že samotná relevance nestačí. Proto se tato práce zaměřuje na multi-objective doporučovací systémy využívající i tzv. beyond-relevance kri- téria kvality doporučování. Cílem práce je zjištění nových poznatků o tomto specifickém typu doporučování, a to především v dosud ne příliš prozkoumaném propojení s oblastí interakcí uživatele se systémem. Softwarovým výstupem práce je webová aplikace a upravený doporučovací systém. Tyto dvě komponenty byly použity v uživatelské studii, kde jsme mimo jiné zkoumali, zda uživatelé stojí o explicitní nastavení parametrů multi-objective doporučovacího sys- tému pomocí přidělení vah ke každému z kritérií, porovnávali různé varianty metrik pro tato kritéria a mechanismů pro nastavení vah, rozdílnou detailnost textů a vizualizace explanations. Z výsledků našeho experimentu plyne, že uživatelé vnímají přínos nastavení vah pro kritéria kvality doporučování k vylepšení doporučování. Zároveň se nám také podařilo zjistit, že nejvhodnějším mechanismem pro přidělení vah jsou...
Adriena Šimotová - obrazy, které nejsou ze sebe ani pro sebe: Úvahy o komunikaci v autorčině tvorbě
Brunclík, Pavel ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Bajcurová, Katarína (oponent)
Adriena Šimotová - obrazy, které nejsou ze sebe ani pro sebe: Úvahy o komunikaci v autorčině tvorbě Mgr. Pavel Brunclík Abstrakt Adriena Šimotová patří k nejrespektovanějším osobnostem českého výtvarného umění druhé poloviny dvacátého století a počátku století jedenadvacátého a české kultury vůbec. Pro interpretaci tvorby a životního působení Adrieny Šimotové je přínosné uplatnit vedle hledisek historie umění ve větší míře, než tomu bylo doposud, výkladová hlediska a interpretační možnosti filosofického myšlení doby, ve které ona sama žila a působila. Zaměření našeho výkladu navazuje na tematiku, která tvorbu Adrieny Šimotové podstatně orientuje. Z ní vybíráme jako určující tematickou linii, která je spojena s komunikací, s komunikativními vztahy. V centru naší pozornosti je zejména souvislost komunikace a obrazotvornosti. Tomu odpovídá volba autorů, na jejichž texty výběrově navazujeme: Martin Buber, Karl Jaspers a Emmanuel Levinas. V první kapitole se věnujeme formaci autorčiny osobnosti a utváření její tvůrčí orientace od raných fází do závěru sedmdesátých let, ve druhé se soustřeďujeme na základní momenty a výrazové polohy její tvorby v osmdesátých letech a ve třetí představujeme závěrečné vývojové etapy jejího celoživotního díla. Uplatnění výkladových perspektiv navazujících na vybraná díla uvedených...
Porovnání leasingového a úvěrového financování akvizice nemovitých věcí z pohledu investora
Souček, Ladislav ; Martiník, Pavel (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Porovnání úvěrového a leasingového financování akvizice nemovitých věcí z pohledu investora Abstrakt Diplomová práce je věnována porovnání dvou způsobů financování akvizice nemovitostí. V rámci celé práce je kladen důraz na osobu investora, jehož prismatem je na celou problematiku nahlíženo. Cílem je komplexně porovnat úvěr a leasing v rámci finančněprávních otázek. Nejprve jsou vymezeny některé pojmy, se které jsou této práci užívány, především pak osoba investora, co může být za investici považováno a co má být jejím cílem. Zároveň je vymezen okruh bank, jejichž metodiky byly zohledněny při pasní této práce. Ve druhé kapitole je prostor věnován pojmu úvěr, který je rozebrán nejprve z pohledu současné právní úpravy. Následně se věnuji různým druhům a formám úvěru, se kterými se lze v praxi setkat a jejich případnému využití při financování investice. Prostor je věnován spotřebitelskému úvěru a ochraně spotřebitele, která může pro určitý okruh investorů představovat největší výhodu. Věnuji se i úvěru ze stavebního spoření a jeho specifikům. Největší část druhé kapitoly pak tvoří úvěry zajištěné nemovitostí neboli hypoteční úvěry. Popisuji jejich zasazení v zákoně a některé méně známe druhy tohoto úvěru. Ve třetí kapitole rozebírám téma leasingu nemovitostí. Kromě nejvýznamnějšího druhu leasingu, tedy...
Vliv plánované realizace železničního terminálu VRT Ústí nad Labem centrum na diskurzivní konstrukci budoucnosti města z pohledu chronopolitiky.
Zářecký, Ladislav ; Gibas, Petr (vedoucí práce) ; Janeček, Petr (oponent)
V souvislosti s plánovanou realizací megaprojektu vysokorychlostní tratě (VRT) v České republice se v dotčených regionech a městech začínají formovat a kolovat spekulace, příběhy o budoucnosti, revitalizační diskurzy a pozitivní i negativní očekávání týkající se dopadů výstavby. Správa železnic v současnosti navzdory původní koncepci územního rozvoje pracuje s možností vedení trasy VRT Praha - Drážďany skrz město Ústí nad Labem, výzkumný terén předložené práce, a s možností výstavby speciálního železničního terminálu v jeho centru. Konkrétní podoba trasy i terminálu ale zůstává nejasná, což, kromě vlastního záměru, přispívá k řadě sporů a spekulací. Někteří aktéři rámují projekt jako zásadní příležitost pro pozitivní změnu města i regionu, mnozí naopak vnímají vedení trasy centrem Ústí jako zásadní hrozbu a radikální negativní zásah do samotné struktury města, a pro některé je celá záležitost neuchopitelná či ambivalentní. Cílem práce je pomocí metody diskurzivní analýzy popsat, jakým způsobem se v rámci různých diskurzivních praxí artikuluje a legitimizuje příběh o budoucnosti města Ústí nad Labem prostřednictvím infrastrukturního příslibu terminálu VRT. Práce si klade následující výzkumné otázky: Jak skrze diskurzivní praxe infrastrukturních příslibů působí představy budoucnosti na přítomnost a v...
Výuka matematiky metodou CLIL
Vrbíková, Helena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá přípravou vlastních materiálů pro výuku matematiky metodou CLIL. Zvolené téma je statistika na úrovni druhého stupně základní školy. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž první tři jsou spíše teoretického zaměření a zbylé čtyři se pak věnují vlastní přípravě a užití materiálů pro výuku zvoleného tématu. V teoretické části práce je představena metoda CLIL a některá rizika této metody a způsoby, jak jim čelit. Také je zdůvodněn výběr konkrétního tématu v matematice a výběr angličtiny jako použitého cizího jazyka. Nakonec jsou v souladu s principy metody stanoveny výukové cíle jak v matematice, tak angličtině a vybráno konkrétní učivo s ohledem na platné kurikulární dokumenty. Praktická část se podrobně věnuje pilotáži aktivit používaných při výuce metodou CLIL, aby pak z jejich závěrů vyvodila doporučení pro finální přípravu materiálů pro výuku statistiky. Jednotlivé části materiálů pro výuku statistiky jsou popsány a použity v posledních dvou kapitolách této práce. Hlavním cílem, kterého se snaží tato práce dosáhnout, je připravit vlastní materiály pro výuku, které budou vhodné a efektivní pro výuku zvoleného tématu metodou CLIL a získat během procesu zkušenosti s přípravou takových materiálů a představit proces jejich tvorby dalším vyučujícím. KLÍČOVÁ SLOVA CLIL, výuka...
Vliv použité jednotky na obtížnost slovní úlohy
Blatská, Dagmar ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Obtížnost slovních úloh v matematice ovlivňuje celá řada parametrů jak matematických, tak nematematických. Vliv použité jednotky, jako jedna z jazykových charakteristik již byl částečně testován v rámci výzkumu GAČR 16-6134S. Předmětem tohoto testování byly dvojice slovních úloh se shodným zadáním, které se lišily pouze v použité jednotce. V jedné úloze byla běžně používaná měnová jednotka, koruna, ve druhé úloze fiktivní měnová jednotka, zed. Závěry tohoto výzkumu byly nejednoznačné. Zatímco u některých úloh se prokázaly statisticky významné rozdíly v úspěšnosti, u jiných se naopak rozdíly neprokázaly. Cílem této práce bylo zjistit, jak ovlivňuje použitá jednotka žákovské řešení slovní úlohy a vnímání obtížnosti slovních úloh žáky. Předmětem testování byla trojice úloh se stejnou strukturou, ale s různými kontexty. Tyto úlohy se lišily v použité jednotce. V jedné úloze je běžná měnová jednotka, koruna, ve druhé jsou neobvyklé jednotky měny a objemu, americký dolar a barel, ve třetí úloze je fiktivní měnová jednotka, zed. Cílovou skupinou byli žáci 6. a 8. ročníku ZŠ. Předpoklad byl, že úloha s běžnou jednotkou bude řešitelsky úspěšnější a že bude řešiteli hodnocena jako snazší. Písemná řešení byla podrobena analýze a s řešiteli byly vedeny rozhovory. Zjištěné údaje nepotvrdily tento předpoklad, právě...
Goethova teorie barev
Kuna, Dominik ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Novák, Aleš (oponent)
Smyslem diplomové práce je představení specifičnosti Goethova myšlení a vstup do jeho teorie barev tak, jak je vypracována ve spise Zur Farbenlehre, se záměrem předvést schopnost vlastního pohybu v ní, stejně jako alespoň drobně přispět do její diskuze v kontextu našeho jazykového prostředí, neboť celý svazek nebyl přes svou nespornou úlohu v dějinách fenomenologie dosud česky přeložen. Vzhledem k perspektivě náhledu, v němž se mísí snaha o ryzí fenomenologii, vliv myšlení (pozdního) Martina Heideggera a perspektiva Rudolfa Steinera, je jádrem práce didaktická část, ve které je soustředěn specificky "fenomenologický" Goethův přístup k barvám, světlu a temnotě, i s ním spojené pojetí vztahu smyslovosti a myšlení, jakož i problematika tzv. původních fenoménů (Urphänomene). Klíčová slova Goethe, Heidegger, Teorie barev, Zur Farbenlehre, Fenomenologie, Pamětlivé myšlení, Gedächtnise Denken, Pra-fenomény, Urphänomene
Román Plochozemě a žákovo uchopení čtvrté dimenze
Bouchalová, Kateřina ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá propojením dvou na první pohled sobě vzdálených disciplín, kterými jsou matematika a literatura. Cílem práce je analyzovat, zda jsou vybraní žáci schopni zlepšit své uchopení čtvrté dimenze pomocí analogie představené v ukázce z ro- mánu Edwina Abbotta Abbotta s názvem Plochozemě. Práce začíná kapitolou zaměřenou na historii čtvrté dimenze a úvah s ní spojených. V další části je představen autor a jeho dílo Plochozemě. Dále je popsán výskyt analogie, literatury a čtvrté dimenze v Rámcově vzdělávacím programu pro gymnázia a dalších zdrojích týkajících se výuky matematiky. Následně je představena teorie generických modelů od Hejného a van Hiele model geomet- rického myšlení. V poslední podkapitole teoretické části je nastíněn problém s představou čtvrté dimenze, který souvisí s tím, že žijeme ve trojrozměrném světě. Teoretická část slouží jako podklad k praktické části práce, kde je představena kvalitativní případová stu- die. Ta spočívala v tom, že žáci pátých ročníků šestiletého gymnázia dostali k vypracování dva pracovní listy, mezi nimiž byl odstup jednoho týdne. Tyto dva pracovní listy byly pak porovnány a vyhodnoceny, podle toho, jak se odpovědi žáku od prvního k druhému pracov- nímu listu změnily, v závislosti na tom, zda mezitím ukázku z románu Plochozemě...
Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR
Bucharová, Tereza ; Chrástková, Martina (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Název Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR Cíl práce Realizovat výlet s prvky norského friluftslivu a následně zhodnotit chování, reakci a reflexi žáků a učitele. Na základě reflexe navrhnout implementaci norského friluftslivu do českého vzdělávání. Metodika práce Práce je inspirována studijním pobytem v Norsku, kde byly součástí výuky zkušenostní friluftsliv výlety. Teoretická východiska jsou zaměřena na pobyt v přírodě a plánování friluftsliv aktivit, podle kterých byl navržen školní výlet pro žáky třídy 6. A a jejich třídní učitelku ze ZŠ Vrchlického v Liberci. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou, kde data byla získána pozorováním, rozhovory, vyhodnocením tabulek pro plánování a otázek pro jednotlivce i skupinu po absolvování školního výletu s prvky norského friluftslivu. Výsledky Pro plánování výletu je důležité rovnoměrné rozdělení žáků do skupin dle mnoha aspektů a je nutné mít adekvátní časovou dotaci pro přípravnou fázi výletu. Dále se ukázalo, že výlet mohl být více propojen se znalostmi finanční gramotnosti a s podporou hlubší skupinové zodpovědnosti, a to například prostřednictvím společného nákupu potravin. Během realizace výletu se žáci neprojevovali žádným způsobem tak, že by pro ně byl problém se pohybovat mezi překážkami v...
Rodina a její zobrazení v minulosti a současnosti
Hájková, Barbora ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Rodina je centrem zájmu v současné společnosti, která se k ní staví společensky, politicky i filozoficky rozličným způsobem, zvláště nynější společenské i mezilidské situaci. Odedávna patří k cenným tématům umění. Její zobrazení má dlouhou historii a nekončící inspirační sílu. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématu rodina, jejímu postavení ze sociologického a historického hlediska a také jejího zobrazování napříč uměním minulosti a současnosti. Podrobněji jsou zde uvedení konkrétní umělci minulosti, kteří s tématem rodiny pracovali, inspirovali se či zobrazovali svou vlastní rodinu. Součástí je také moderní a současné umění, jejich rozdílný přístup a uchopení tématu rodiny. Didaktická část se zaobírá tím, jak toto téma citlivě přiblížit dnešnímu dětskému publiku a začlenit jej do hodin výtvarné výchovy. V praktické části pracuji s tématem rodiny vznikne album - soubor prací, které jsou úzce spojeny s mou vlastní rodinou. Soubor kreseb, fotografií, koláží doplněné příhodami či výroky jednotlivých členů rodiny. Celé album bude tvořit jakýsi ucelený obraz mé rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, obraz, malba, portrét, funkce rodiny, historie rodiny, rodina v umění

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 7,349 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.