Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nezaměstnanost v Evropské unii
Laštovková, Lucie ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Holubec, Stanislav (oponent)
Diplomová práce ukázala, že nezaměstnanost je v současné době jedním z nejzásadnějších problémů, které musí EU a její členské státy vyřešit. Vysoká míra nezaměstnanosti totiž znemožňuje evropské ekonomice dostatečně rozvíjet svůj potenciál a držet se tak v konkurenci vyspělých světových ekonomik. Potvrdily se v úvodu stanovené hypotézy, že vysokou míru nezaměstnanosti vykazuje (nebo vykazovala) většina zemí EU. V některých zemích a regionech se s ní daří úspěšně bojovat (Irsko, Velká Británie, Rakousko...), jiné se o vyřešení stále pokoušejí (Německo, Francie, Itálie...), více či méně úspěšně. Na jednotlivé problémy týkající se nezaměstnanosti (vysoká míra nezaměstnanosti žen, starších osob, mladých lidí, vysoká míra strukturální nebo dlouhodobé nezaměstnanosti) nelze pohlížet izolovaně, ale je nutné je řešit komplexně jako celek několika faktorů. Při bližším zkoumání se totiž ukázalo, že jeden problém nestojí nikdy osamoceně, ale že naopak jeden aspekt podmiňuje druhý a navzájem se všechny prolínají a ovlivňují.
Hispanoamerický román o diktátorovi: Roa Bastos a Vargas Llosa
Lašťovková, Lucie ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Vydrová, Hedvika (oponent)
V diplomové práci Hispanoamerický román o diktátorovi: Roa Bastos a Vargas Llosa jsme se pokusili na základ zkoumání dvou konkrétních román Augusta Roy Bastose Já Nejvyí a Maria Vargase Llosy Kozlova slavnost pedstavit tématické a narativní prvky spolené literárním dílm v rámci ánru románu o diktátorovi.
Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga
Lašťovková, Lucie ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
V diplomové práci "Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga" jsme se zabývali vztahem filmové a literární techniky v románu Nejhezčí tango. Cílem této práce bylo především zodpovědět na otázku, do jaké míry a jakým způsobem se tyto dvě formy uměleckého ztvárnění v díle prolínají a ovlivňují. V úvodní části práce jsme se pokusili charakterizovat vztah literatury a filmu jakožto dvou svébytných uměleckých forem, které využívají k zobrazení daných jevů odlišné výrazové prostředky. Nastínili jsme, jaké prostředky to jsou a zda se filmový a literární jazyk skutečně výrazněji liší. V této části jsme se dále zabývali vlivem filmového umění na tvorbu Manuela Puiga obecně. Zmínili jsme názory kritiků i spisovatele na přítomnost či nepřítomnost prvků filmového jazyka v jeho románech, a to jak prvků v oblasti formy (vypravěč, charakteristika postav, dialog), tak tematické stránky (sentimentální motivy, melodrama). V hlavní části diplomové práce jsme se zaměřili na Puigův román Nejhezčí tango a přítomnost jednotlivých uměleckých postupů a prvků, které byly představeny v části předchozí. Charakterizovali jsme formu tohoto díla, a to především s ohledem na titul, kompoziční členění románu, vypravěče a s tím související způsob popisu postav. Konstatovali jsme, že pozice vypravěče je pro toto dílo klíčová,...
Fikční světy ve videohrách
Laštovková, Lucie ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Trhoň, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá studiem fikčních světů ve videohrách. Využívá přitom literární teorii o fikčních světech, která vychází z filozofické a logické teorie možných světů. V práci jsou využity tři základní definice fikčních světů, jež poskytují základ k pochopení termínu v rámci literární vědy a zároveň charakterizují jejich mnohé vlastnosti. Objevuje se otázka, zda si fikční světy zachovávají svou charakteristiku, když jsou aplikovány na videohry. Práce si klade za cíl analyzovat podobu fikčních světů ve videohrách, a to pomocí kombinace formální analýzy gameplaye a textové analýzy. Využity k tomu jsou dosavadní poznatky, k nimž došli herní teoretici ve svých předchozích bádáních. Výsledky existujících výzkumů jsou obsaženy v podrobné literární rešerši. Díky předchozím výzkumům herních badatelů a porovnáním s literární teorií jsou v práci definovány charakteristické vlastnosti a základní struktura videoherních fikčních světů. Ty jsou nakonec demonstrovány na konkrétních příkladech. Práci uzavírají návrhy na další využití fikčních světů v herních studiích.
Fikční světy ve videohrách
Laštovková, Lucie ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Pýcha, Čeněk (oponent)
Naprostá většina videoher se skládá z fikce. Jedním ze způsobů, jak k fikci přistupovat je literární teorie fikčních světů. Nabízí se však otázka, zda můžeme tuto teorii na videohry použít. Cílem práce je zjistit, jak literární teoretici definují fikční světy. Dále se podíváme, jestli tento koncept využívají ludologové a jak s ním pracují. Pokud se nám potvrdí hypotéza, že je na videohry možné tuto teorii použít, pak se podíváme, jak se tyto světy od těch literárních liší. S pomocí shromážděných poznatků pak provedeme případové studie na vybraných hrách. Na závěr si předvedeme, jak zkoumání fikčních světů může obohatit výzkum videoher o nové poznatky a jak teorii dál využít.
Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga
Lašťovková, Lucie ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
V diplomové práci "Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga" jsme se zabývali vztahem filmové a literární techniky v románu Nejhezčí tango. Cílem této práce bylo především zodpovědět na otázku, do jaké míry a jakým způsobem se tyto dvě formy uměleckého ztvárnění v díle prolínají a ovlivňují. V úvodní části práce jsme se pokusili charakterizovat vztah literatury a filmu jakožto dvou svébytných uměleckých forem, které využívají k zobrazení daných jevů odlišné výrazové prostředky. Nastínili jsme, jaké prostředky to jsou a zda se filmový a literární jazyk skutečně výrazněji liší. V této části jsme se dále zabývali vlivem filmového umění na tvorbu Manuela Puiga obecně. Zmínili jsme názory kritiků i spisovatele na přítomnost či nepřítomnost prvků filmového jazyka v jeho románech, a to jak prvků v oblasti formy (vypravěč, charakteristika postav, dialog), tak tematické stránky (sentimentální motivy, melodrama). V hlavní části diplomové práce jsme se zaměřili na Puigův román Nejhezčí tango a přítomnost jednotlivých uměleckých postupů a prvků, které byly představeny v části předchozí. Charakterizovali jsme formu tohoto díla, a to především s ohledem na titul, kompoziční členění románu, vypravěče a s tím související způsob popisu postav. Konstatovali jsme, že pozice vypravěče je pro toto dílo klíčová,...
Archetyp hrdiny v superhrdinských komiksech
Laštovková, Lucie ; Janeček, Petr (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na možnosti studia superhrdinských komiksů z hlediska studia populární kultury, kulturních stereotypů a archetypů na základě zkoumání komiksů od největších komiksových vydavatelů Marvel Comics a DC Comics. Pomocí komparativní metody a čerpáním ze studií Lorda Raglana, Vladimira J. Proppa, Josepha Campbella ad., je superhrdina srovnán s mýtickým a pohádkovým hrdinou. Také je popsán způsob mýtizace superhrdiny. Dále byl proveden výzkum zaměřený na archetyp hrdiny a bylo poukázáno na další možné archetypy objevující se v superhrdinských komiksech.
Hispanoamerický román o diktátorovi: Roa Bastos a Vargas Llosa
Lašťovková, Lucie ; Vydrová, Hedvika (oponent) ; Housková, Anna (vedoucí práce)
V diplomové práci Hispanoamerický román o diktátorovi: Roa Bastos a Vargas Llosa jsme se pokusili na základ zkoumání dvou konkrétních román Augusta Roy Bastose Já Nejvyí a Maria Vargase Llosy Kozlova slavnost pedstavit tématické a narativní prvky spolené literárním dílm v rámci ánru románu o diktátorovi.
Nezaměstnanost v Evropské unii
Laštovková, Lucie ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Holubec, Stanislav (oponent)
Diplomová práce ukázala, že nezaměstnanost je v současné době jedním z nejzásadnějších problémů, které musí EU a její členské státy vyřešit. Vysoká míra nezaměstnanosti totiž znemožňuje evropské ekonomice dostatečně rozvíjet svůj potenciál a držet se tak v konkurenci vyspělých světových ekonomik. Potvrdily se v úvodu stanovené hypotézy, že vysokou míru nezaměstnanosti vykazuje (nebo vykazovala) většina zemí EU. V některých zemích a regionech se s ní daří úspěšně bojovat (Irsko, Velká Británie, Rakousko...), jiné se o vyřešení stále pokoušejí (Německo, Francie, Itálie...), více či méně úspěšně. Na jednotlivé problémy týkající se nezaměstnanosti (vysoká míra nezaměstnanosti žen, starších osob, mladých lidí, vysoká míra strukturální nebo dlouhodobé nezaměstnanosti) nelze pohlížet izolovaně, ale je nutné je řešit komplexně jako celek několika faktorů. Při bližším zkoumání se totiž ukázalo, že jeden problém nestojí nikdy osamoceně, ale že naopak jeden aspekt podmiňuje druhý a navzájem se všechny prolínají a ovlivňují.
Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga
Lašťovková, Lucie ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
V diplomové práci "Prolínání literatury a filmu v románu Manuela Puiga" jsme se zabývali vztahem filmové a literární techniky v románu Nejhezčí tango. Cílem této práce bylo především zodpovědět na otázku, do jaké míry a jakým způsobem se tyto dvě formy uměleckého ztvárnění v díle prolínají a ovlivňují. V úvodní části práce jsme se pokusili charakterizovat vztah literatury a filmu jakožto dvou svébytných uměleckých forem, které využívají k zobrazení daných jevů odlišné výrazové prostředky. Nastínili jsme, jaké prostředky to jsou a zda se filmový a literární jazyk skutečně výrazněji liší. V této části jsme se dále zabývali vlivem filmového umění na tvorbu Manuela Puiga obecně. Zmínili jsme názory kritiků i spisovatele na přítomnost či nepřítomnost prvků filmového jazyka v jeho románech, a to jak prvků v oblasti formy (vypravěč, charakteristika postav, dialog), tak tematické stránky (sentimentální motivy, melodrama). V hlavní části diplomové práce jsme se zaměřili na Puigův román Nejhezčí tango a přítomnost jednotlivých uměleckých postupů a prvků, které byly představeny v části předchozí. Charakterizovali jsme formu tohoto díla, a to především s ohledem na titul, kompoziční členění románu, vypravěče a s tím související způsob popisu postav. Konstatovali jsme, že pozice vypravěče je pro toto dílo klíčová,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Laštovková, Lenka
4 Laštovková, Linda
11 Lašťovková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.