Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morální aspekty v uvažování gymnazistů o dalším profesním směřování
Lukášová, Hana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent) ; Kirovová, Iva (oponent)
Na předmět výzkumu, jímž je profi-volba z posledního ročníku gymnázia, je v této práci pohlíženo z úhlu mravního usuzování. Kvalitativní analýza dvaatřiceti rozhovorů s gymnazisty přináší pohled na jejich profi-volbu jako na podstatného činitele určujícího jejich identitu. Výzkum vychází z předpokladu, že mravní usuzování se realizuje právě na základě identity, resp. na věrnosti sobě samému. Jako základ této profesní identity se ukázaly tzv. zakořeněnosti, na něž respondenti různým způsobem navazují svým budoucím identitním projektem ve snaze učinit autentickou volbu. Povaha kategorizace umožňuje vidět také zápletky, které proces profi-volby komplikují, popř. tzv. problematizace, které znemožňují autentickou volbu. Prostřednictvím tří oborů úvah (domén) je zřetelné, jakým způsobem se v profi-volbě realizuje vztah ke světu, k blízkým a k sobě samému a jaký má tento vztah dopad na identitu samu. Profi-volba se ve výzkumu ukazuje jako kontinuální a komplexní proces, jenž se neomezuje pouze na období podávání přihlášek na VŠ.
Mravní usuzování dětí školního věku
Angerová, Radka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Lukášová, Hana (oponent)
Česky Následující práce si klade za úkol nahlédnout a zhodnotit problematiku morálního usuzování dětí ve věku druhého stupně základní školy, jež se účastní programu celodenního oddělení, spadajícího pod středisko výchovné péče. Pro orientaci v potížích těchto klientů jsem využila přístupu k dokumentaci, a následné vedení rozhovorů s těmito klienty. Cílem bylo stanovit, jaká dilemata tyto děti řeší, jak o nich morálně usuzují, s jakými motivacemi svého jednání se potýkají, a proč došli právě k těm závěrům o svých problémech, které je nakonec dostaly do problematické situace. Teoretickou citlivost a náhled na obecnou problematiku morálního usuzování jsem se získala z prací Lawrence Kohlberga a Jeana Piageta, respektive z jejich teorií o vývoji morálního usuzování (oba) a myšlení (v případě J. Piageta). S jejich teoriemi jsem následně diskutovala i své výsledky svého výzkumu o morálním usuzování klientů etopedického zařízení.
Irish Party System and its changes in last 25 years (the role of Sinn Féin)
Lukášová, Hana ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Stauber, Jakub (oponent)
Tématem této diplomové práce je Irský stranický systém a jeho změny v posledních 25 letech s důrazem na roli Sinn Féin. Zatímco Sinn Féin byla v prvním voleném irském parlamentu na počátku 20. století nejsilnější politickou stranou, po zbytek minulého století hrála jen velmi malou roli. Její silné vazby na Irskou republikánskou armádu bránily oficiálnímu uznání politické strany ze strany Irské republiky i Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, vzhledem k tomu, že strana se účastní voleb v obou politických celcích ležících na irském ostrově. Spojení s IRA společně s politikou abstencionismu, kterou strana praktikovala do roku 1986 v Irské republice a do roku 1998 ve Shromáždění Severního Irska, odsunulo Sinn Féin na pokraj zájmu akademiků i voličů. Po mírovém procesu v Severním Irsku se však situace znatelně změnila, alespoň z pohledu zájmu voličů. Dnes, pouhých dvacet let po konci mírových vyjednávání, je Sinn Féin druhou nejsilnější stranou ve Shromáždění Severního Irska (a největší nacionalistickou stranou) a třetí největší stranou v Dáilu (dolní komoře Irského parlamentu), kde nahradila Labour party. A zatímco voličská podpora strany roste, většina odborníků stále považuje Sinn Féin za pouhé politické křídlo IRA nebo za takzvanou malou politickou stranu. Deskriptivní část této...
Dějiny české obecné školy v Šindlových Dvorech od jejího vzniku do 50. let 20. století.
LUKÁŠOVÁ, Hana
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Šindlovy Dvory v letech 1919 do roku 1950. Shrnuje a analyzuje dostupné regionální prameny. První kapitola se věnuje dějinám spojených obcí od roku 1259 do roku 1950. Další kapitoly sledují vznik české školy, organizaci výuky, počty žactva, změny v pedagogickém sboru, mimoškolní aktivity, četné oslavy, významné události, sbírky i využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv historických událostí a politických změn na školství.
Povědomí sociálních pracovníků orgánu sociálně - právní ochrany dětí o činnosti a významu dětského diagnostického ústavu
LUKÁŠOVÁ, Hana
Bakalářská práce je rozdělená do dvou hlavních částí. V teoretické části pomocí odborné literatury definuji základní pojmy, které jsou obsahem práce. Zabývám se vymezením pojmů dítě, poruchy chování dítěte, rodina, její druhy, základní funkce. Specifikuji základní a nejdůležitější zákonné úpravy oddělení sociálně-právní ochrany dětí. Definuji pojem ústavní výchova, dětský diagnostický ústav, činnost a průběh v dětském diagnostickém ústavu, základní důvody umístění dětí. Hlavním cílem praktické části je zjistit, jaké povědomí o činnosti dětského diagnostického ústavu mají sociální pracovníci, kteří do dětských diagnostických ústavů umisťují děti. Dílčími cíli je zjistit, zda se sociální pracovníci ve své praxi setkávají s činností dětského diagnostického ústavu. Popsat jejich znalosti o dětském diagnostickém ústavu a zjistit důvody, které slouží k podání návrhu podnětu k soudu na umístění dítěte do dětského diagnostického ústavu. Pro výzkum jsem využila strategii kvalitativního výzkumu, metodu polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo deset sociálních pracovníků, pracujících na odděleních sociálně-právní ochrany dětí nacházející se v obcích Jihočeského kraje. Pro výběr souboru byla zvolena metoda náhodného výběru. Ze shrnutí výpovědí sociálních pracovníků vyplývá, že o činnosti a náplni diagnostického ústavu povědomí mají. Sociální pracovníci z oddělení sociálně-právní ochrany dětí nastudovali o dané problematice informace ať už z internetu nebo odborné literatury, ale časem získali osobní zkušenosti s tímto zařízením. Práce by mohla sloužit ke zlepšení informovanosti sociálních pracovníků OSPOD a dalších osob zabývajících se problematikou poruch chování u dětí.
Představy o profesní budoucnosti - případ jednoho ročníku soukromého gymnázia
Lukášová, Hana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Příspěvek vychází ze skutečnosti, že za nejrozšířenější teorii v oblasti profesního plánování lze považovat Hollandovu typologii osobnosti a pracovního prostředí. Pro předkládaný výzkum byla podstatná otázka, zda a nakolik tato teorie a v jejích pojmech prováděná poradenská praxe přešly do povědomí současných adolescentů, konkrétně dvaatřiceti třeťáků na soukromém gymnáziu v centru hlavního města. Hlavním zdrojem empirických dat byly polostrukturované rozhovory připravené na základě mé vlastní praxe na pozici školního psychologa. Kvalitativní analýza umožnila pojmenovat tři základní typy představ o profesní budoucnosti. Ty vypovídají o způsobech, kterými respondenti navazují na tu pojmenovanou část sebe sama, kterou se rozhodli profesionalizovat, a o komplikacích, které při tom mohou nastat. Na základě této analýzy se také ukázalo, že problematičnost profesního rozhodování vybrané skupiny gymnazistů vedle prostého hledání informací o vlastním místě ve světě práce spočívala v citové dimenzi, která toto hledání doprovází.
Vliv USA na vyjednávání míru v Severním Irsku v souvislosti s aplikací a posunem teorie konsociační demokracie
Lukášová, Hana ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Kotábová, Věra (oponent)
Tématem této bakalářské práce je vliv USA na vyjednávání v Severním Irsku v souvislosti s aplikací a posunem teorie konsociační demokracie. Konflikt v Severním Irsku má svoje počátky v 17. století, kdy na území Ulsteru začali přicházet protestanté ze Skotska a Anglie. Náboženské rozdíly mezi obyvatelstvem, většina původního obyvatelstva byli katolíci, vedly v průběhu staletí ke vzniku a oddělení dvou etnik na území Ulsteru - protestantů a katolíků. Po rozdělení ostrova v roce 1921, kdy jižní část ostrova vyhlásila nezávislost, zůstala oblast Severního Irska součástí Království Velké Británie a Severního Irska a konflikt mezi etniky se ještě přiostřil, protože většina katolíků chtěla sjednocení ostrova pod Irskou republikou (republikáni), ale protestanté chtěli zůstat v unii s Velkou Británií (unionisté a loajalisté). Na konci šedesátých let se konflikt změnil v násilný a útoky a zabíjení pokračovaly následujících třicet let v období nazývaném "the Troubles." Konflikt byl vyřešen až na konci 90. let 20. století za přispění vlád Irska, Spojeného království a USA. Deskriptivní část této práce popisuje konflikt v Severním Irsku, jeho kořeny a pokusy o řešení. Zvláštní důraz je kladen na roli Spojených států amerických ve vyjednávání od propuknutí "the Troubles" do uzavření Velkopáteční dohody, tedy...
Morální aspekty v uvažování gymnazistů o dalším profesním směřování
Lukášová, Hana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent) ; Kirovová, Iva (oponent)
Na předmět výzkumu, jímž je profi-volba z posledního ročníku gymnázia, je v této práci pohlíženo z úhlu mravního usuzování. Kvalitativní analýza dvaatřiceti rozhovorů s gymnazisty přináší pohled na jejich profi-volbu jako na podstatného činitele určujícího jejich identitu. Výzkum vychází z předpokladu, že mravní usuzování se realizuje právě na základě identity, resp. na věrnosti sobě samému. Jako základ této profesní identity se ukázaly tzv. zakořeněnosti, na něž respondenti různým způsobem navazují svým budoucím identitním projektem ve snaze učinit autentickou volbu. Povaha kategorizace umožňuje vidět také zápletky, které proces profi-volby komplikují, popř. tzv. problematizace, které znemožňují autentickou volbu. Prostřednictvím tří oborů úvah (domén) je zřetelné, jakým způsobem se v profi-volbě realizuje vztah ke světu, k blízkým a k sobě samému a jaký má tento vztah dopad na identitu samu. Profi-volba se ve výzkumu ukazuje jako kontinuální a komplexní proces, jenž se neomezuje pouze na období podávání přihlášek na VŠ.
Role vzdělavatelů budoucích učitelů při utváření profesních kompetencí u studentů učitelství
Garabiková Pártlová, Margareta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Lukášová, Hana (oponent) ; Vališová, Alena (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů a jejich rolí při utváření profesních kompetencí u studentů učitelství v průběhu pregraduální přípravy. Teoretická východiska práce jsou zakotvena v oblasti teorie pregraduálního vzdělávání, dále v konceptech profesních kompetencí učitelů a profesních kompetencí vzdělavatelů a s nimi souvisejícím konceptem role modelu. Empirická část, pro niž je využit smíšený design výzkumu, se skládá z několika dílčích výzkumů. Výzkumný vzorek je tvořen ze skupiny začínajících učitelů, studentů učitelství a vzdělavatelů budoucích učitelů. Z různých úhlů pohledu reprezentovaných těmito skupinami jsem se snažila poukázat na skutečnosti, momenty a vlivy, které sehrávají významnou roli při naplňování profesních kompetencí učitele v průběhu pregraduální přípravy u studentů učitelství na PF JU, a to za účelem zkvalitňování stávajícího systému pregraduální přípravy. Z kvantitativních výzkumných metod je využito dotazníkového šetření, které pracuje se skupinou studentů učitelství a začínajících učitelů a následně je statisticky zpracováno. V případě kvalitativního výzkumu jsou zastoupeny metody focus group a dotazník s možností volných výpovědí, které jsou následně kódovány. Cílem výzkumné části je zjistit, jak posuzují studenti učitelství a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Lukášová, Hana
2 Lukášová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.