Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora mezigeneračního dialogu a kulturní participace seniorů jako nástrojů přenosu a sdílení kulturních hodnot na lokální a regionální úrovni: Metodika NAKI II
Bargel, Robert ; Bednářová, Hana ; Černá Lucie ; Gregoriniová, Jindřiška ; Lössl, Jiří ; Klementová, Kateřina ; Perlín, Radim ; Novák, Jaroslav ; Zborníková, Andrea ; Kocianová, Renata ; Baumgartner, František ; Kopecký, Martin ; Richter, Eva ; Šerák, Michal ; Národní informační a poradenské středisko pro kuluturu NIPOS ; Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK
Základním cílem předkládaného projektu je podpořit kulturní participaci seniorů a souběžný pozitivní mezigenerační dopad kulturních akcí a aktivit na lokální a regionální úrovni. Projekt poskytuje veřejné správě komplexní metodiku k systematické podpoře mezigeneračního transferu a sdílení kulturních hodnot formou dialogu v oblasti kultury na místní a regionální úrovni, aby veřejné politiky v této oblasti mohly významně přispět k mezigeneračnímu soužití. Projekt umožňuje porozumět, jak fungují mechanismy mezigeneračního dialogu spojeného s učením a kulturního přenosu v rámci lokálních a regionálních kulturních akcí a iniciativ. Odkrývá možnosti a kompetence (lokální veřejné správy), které je potřeba posilovat, aby tyto dialogové mechanismy dobře fungovaly. Praktickým cílem projektu je poskytnout veřejné správě návod, jak proces mezigeneračního dialogu podporovat a vytvářet prostor pro jeho realizaci ve veřejném prostoru obcí a regionů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Další vzdělávání pedagogů TO ZUŠ
Sikorová, Ivana ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování zájmu tanečních pedagogů o další vzdělávání formou dotazníkového průzkumu. Konkrétně se jedná o pedagogy tanečních oborů základních uměleckých škol (TO ZUŠ) působících ve Středočeském kraji a v Praze v letech 2014 - 2017. Odpovědi respondentů jsou shrnuty do dvou tematických okruhů, jeden představuje profil pedagoga, druhý pak zájem o další vzdělávání včetně informovanosti. Pro představu možností dalšího vzdělávání v letech 2014 - 2017 slouží souhrn seminářů a tanečních workshopů těchto vybraných pražských institucí - NIDV, NIPOS-ARTAMA, SE.S.TA a HAMU. Jasnější představu pak přináší popis a průběh dvou konkrétních vzdělávacích seminářů. Dále práce vymezuje požadavky na pedagoga TO ZUŠ a přestavuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV).
Působení pedagoga na dítě v oblasti neprofesionálního tanečního umění.
Stárová, Viktorie ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; HLAVÁČKOVÁ, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výukou tance v oblasti neprofesionálního tanečního umění. V teoretické části jsou zpracovány informace napomáhající k pochopení potřeb žáka, které se mění v průběhu dospívání. Následuje rozbor osobnosti pedagoga a pojednání o vztahu mezi žákem a pedagogem tance. Ke zpracování této části práce byla provedena kritická analýza dostupných zdrojů, uskutečněna syntéza nalezených poznatků a komparace jednotlivých zjištění. Praktická část práce je věnována dotazníkovému šetření mezi studenty soukromých tanečních studií, týkající se jejich pohledu na hodiny tance, názoru na pedagoga tance a osobních zkušeností s tancem jako zájmovou činností. K vypracování výsledků dotazníku bylo použito statistických funkcí webu www.vyplnto.cz. Provedený průzkum potvrdil, že pro pedagoga tance je důležité, aby věnoval pozornost svým žákům, rozuměl jejich potřebám a přáním a uměl s každým žákem či skupinou pracovat individuálně tak, aby hodiny tance napomáhaly rozvoji dítěte.
Pohybová průprava netanečních performerů z oboru nového cirkusu
Válková, Monika ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; BRTNICKÁ, Eliška (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvoření modelového tréninku pro pedagogy pohybové výchovy, kteří vyučují netaneční perfomery z oboru nového cirkusu. Vytvořený trénink je inspirován principy moderních tanečních technik Josého Limóna a Marthy Graham. Práce je zaměřená na pohybovou výchovu amatérů, ale může být inspirací i pro výchovu profesionálních umělců.
Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠ
Drážková Drengubáková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; LÖSSL, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
Roztocký masopust
Krátká, Dorota ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; DURDILOVÁ, Tereza (oponent)
Záměrem této diplomové práce je zaznamenat Roztocký Masopust z různých úhlů. Zabývám se maskou a rituálem. Zkoumám novodobý zájem o tradice a lokální kulturu, kterou vytváří a iniciuje roztocká komunita.
Dialog v pedagogickém procesu
Pellarová, Petra ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Práce se zabývá procesem učení z hlediska mé vlastní zkušenosti. Vedla jsem hodiny pohybové výuky na dvou základních školách – v přípravné třídě a třídách prvních. Inspirací pro mou práci mi byly zkušenosti získané v rámci dialogického jednání, které jsem načerpala na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Mým záměrem bylo si ověřit, že tyto dispozice mohou být jedním z možných předpokladů pedagogické praxe. V práci dále mapuji svou cestu jakožto pedagoga. Zaměřuji se na skupinu a roli pedagoga ve skupině. Také sleduji, jaký vliv může mít pohybová průprava a vše, co se učíme pomocí pohybu, na samotný proces osobnostního vývoje. Za stěžejní pro napsání této diplomové práce pokládám propojení mezi taneční a pedagogickou praxí.
Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku
Lacková, Ivana ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Tématem práce je Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku. Cílem výzkumu bylo popsat zvláštnosti výuky hyperaktivních dětí s ohledem na taneční výuku. V první části je popsán syndrom ADHD. Jsou zde popsány zvláštní potřeby dětí s tímto syndromem s ohledem na výchovu. Druhá část je zaměřena na praktickou taneční hodinu dětí s ADHD. Je zde popsána ukázková taneční hodina, která je založena na teoretických poznatcích a zkušenostech odborníků. Výsledek výzkumu přinesl zjištění, že nabídka speciálních hodin je velmi omezená a je to velká škoda. V diplomové práci bylo zjištěno, že výuka se speciálním programem může pomoci dětem s ADHD a může být dobrým doplňkem ke standardní lékařské terapii.
Dítě jako zdroj inspirace pro tanečního pedagoga
Plachá, Lucie ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Diplomové práce představuje osobnost dítěte jako stále se utvářející lidskou bytost. Práce poukazuje na důležitost citlivosti pedagoga vůči svěřenému dítěti v kreativním procesu. Teoretická část zmiňuje jednotlivé aspekty, jež na dítě ve společnosti působí, jeho potřeby a role, které ve společnosti zastává. Také obecně líčí vliv výchovy a taneční pohybové výchovy na utváření osobnosti dítěte. Připomíná, jak důležité je vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro dítě. Praktická část obsahuje popis vlastního kreativního výstupu, kterým je krátký taneční film, v němž se přistupuje k tvorbě s dětmi s povědomím o zmíněných skutečnostech.
Další možnosti ve vzdělávání tanečních pedagogů
Lafková, Šárka Isabela ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; RINOWSKI, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá dalšími možnostmi ve vzdělávání tanečních pedagogů. Blíže se zaměřuje na neformální vzdělávání a jeho uznávání. Přináší také informace o současné legislativě, o podmínkách pro získání akreditace a o institucích, které se zabývají neformálním vzděláváním a které nabízejí vzdělávací semináře pro pedagogy. Součástí práce je dotazníkový průzkum, který se zaměřuje na účastníky vzdělávacích seminářů. Cílem práce je přinést informace o současném stavu ve vzdělávání tanečních pedagogů, o možnostech vzdělávání a o účastnících seminářů a jejich spokojenosti se semináři.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.