Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multi-shield wing construction options
Zemánek, Martin ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the design possibilities of wing structures for gliders with a wingspan of 20m. The research section is focused on describing possible wing structural design solutions including multi-beam wing structure, as well as defining specific design parameters and requirements of gilder wings. The practical section is focused on the design and calculation of the structure of a wing with specified geometry and loading in two variants – single-spar and multi-spar. The output of this work consists of two final wing structure designs and a comparison of their mass. In the multi-spar design, the compared wing half has a mass of 33.507kg, while the single-spar variant has a mass of 37.04kg. The use of the multi-spar design therefore results in a mass saving of 3.53kg per wing half, the total mass saving is 7.07kg.
Ztráta stability plastových vzorků vyrobených metodou 3D tisku
Seidler, Lukáš ; Horák, Marek (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešena problematika ztráty stability vzorků vyrobených 3D tiskem. Začátek je věnován rychlému seznámení s problematikou 3D tisku a jeho častými vadami. Pro zkoušení stability byly navrženy testovací série, jejichž teoretické hodnoty kritických sil byly spočítány analytickými metodami a taktéž pomocí MKP. Teoretické hodnoty byly následně ověřovány zkouškami v trhacím stroji LabTest 6.500 a vyhodnocovány na základě normy. Z výsledků je patrné, že při výpočtu ztráty stability je teoretická hodnota kritické síly vždy vyšší než hodnota skutečná. Rozdíly jsou v závěru znázorněny několika grafy.
Sandwich beam optimization with general boundary conditions
Planka, Ondrej ; Vaněk, František (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Sandwich materials are structures that are increasingly used because of their beneficial properties. However, their design is complicated and often requires complex calculations using FEM analysis. This thesis describes the designing process and implementation of a program in the MATLAB environment, which could efficiently and quickly find a suitable solution for the given load in basic applications of using sandwich beams. In more complex cases, it is possible to obtain at least an approximate estimate of the geometry and choice of material for a more detailed analysis and modification. This thesis includes an approximation of core properties using the least squares method to interpolate discrete values that correspond to the normally used materials. At the same time, the thesis offers a theoretical overview of the commonly used algorithms of nonlinear constrainied programming. The results of the program are compared with a simplified analytical procedure.
Koncepce lehkého skládacího koše horkovzdušného balónu
Zatloukal, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem malého skládacího koše horkovzdušného balónu, určeného až pro 3 osoby. Zaměřuje se zejména na koncepční a konstrukční řešení, a jejich pevnostní kontrolu. Po úvodním seznámení s terminologií, používanou u horkovzdušných balónů, se práce věnuje rešerši skládacích lehkých košů vyráběných v současnosti. Počínaje kladenými požadavky začíná úsek řešící koncepční návrh koše. Po výběru způsobu skládání koše se práce zaobírá konkrétními konstrukčními uzly koše a mluví také o návrhu rámu hořáku. Předposlední kapitola ověřuje vybrané konstrukční návrhy z pevnostního hlediska. V závěru je proveden hmotnostní rozbor.
Návrh zařízení umožňujícího opětovné připojení větroně k vlečnému letounu
Ryba, Filip ; Löffelmann, František (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem dvojdílného systému pro spojení větroně a vlečného letounu ve vzduchu. Teoretická část se zabývá shrnutím principu funkcí větroňů a analýzou uskutečněného pokusu o opětovné spojení. Praktická část probírá navržené části konceptů, které by mohly funkci plnit a pomocí jejich kombinace je vytvořeno finální konstrukční řešení. Řešení je zpracováno ve výkresové dokumentaci a ověřeno manuálními a MKP výpočty.
Návrh mobilního stojanu pro zavěšení elektrodynamického budiče pro zkoušky aeroelastických jevů v letectví
Vojáček, Jan ; Löffelmann, František (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem mobilního stojanu pro provádění rezonančních zkoušek v letectví potřebných pro zhodnocení odolnosti letounů proti flutteru. Začátek práce pojednává o teoretických základech aeroelasticity společně s historickými událostmi, které vedly k počátkům zkoumání těchto jevů. Druhá část práce objasňuje motivaci pro konstrukci zadaného stojanu skrze rešerši stojanů dostupných na trhu a skrze uvedení prostředků, které má v současné době k dispozici zkušebna Leteckého Ústavu. Třetí část práce poté uvádí možné koncepční návrhy stojanu a následně přechází do kapitoly pojednávající o konečných vybraných řešeních vycházejících z těchto koncepčních návrhů. Na konec práce jsou uvedeny výsledky modální analýzy, jejíž výsledky udávají vlastní frekvence v pásmu frekvencí vyskytujících se při měření.
Návrh kotvícího prostředku pro letouny všeobecného letectví
Buchta, Adam ; Löffelmann, František (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je na základě existujících kotvících prostředků jak z oblasti letectví, tak z jiných oborů, navrhnout a vyrobit kotvící prostředek pro letouny všeobecného letectví, který by v nějakém ohledu překonával nebo vylepšoval vlastnosti již existujících kotev. Dalším souvisejícím cílem je pak porozumět způsobu fungování takovýchto kotev a rovněž vypracovat postup testování zemních kotev.
DESIGN, STRESS ANALYSES AND LIMIT LOAD OF SANDWICH STRUCTURES
Löffelmann, František ; Pavlínek,, Vladimír (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
The thesis starts with a review of design calculations of sandwich beams, plates, and complicated structures, where FEM plays an important role. Next, optimization methods are reviewed to shed light on the wide area of mathematical programming and basic topology optimization principles up to its implementation by other authors in composite design, including representative examples of analytical and numerical optimization of sandwiches. The thesis objective is defined as an implementation of mass minimization with failure constraints aiming to make the sandwich design process easier. This is done by own implementation of gradient optimization based on topology optimization principles, known as Discrete Material Optimization (DMO), which helps to find optimal layup. Approach to material interpolation and failure constraints interpolation is developed and programmed in Python, using First Order Shear Deformation Theory (FSDT) to evaluate stresses on elements, based on element loads given by the Nastran FE solver. Gradient optimizer searches for optimal materials for each layer of the sandwich face-sheet and core from the user-defined candidates. The program is tested on examples of sequential complexity from one-element beams where the true optimum is known up to a practical task of the sandwich galley from an airliner. Results have shown that the algorithm can reach a discrete solution without (significant) violation of constraints and thus can be practically used to make conceptual sandwich design more efficient.
Review of manufacturing methods for structural parts from short-fiber polymeric composites and methods for improving their mechanical properties
Starčuk, Zenon ; Löffelmann, František (oponent) ; Symonov, Volodymyr (vedoucí práce)
Short fibre polymeric composites are easier to manufacture than long fibre composites but this comes at the cost of worse mechanical properties (i.e. tensile strength and modulus). There are many ways to manufacture short fibre polymer composites. Most methods don’t require manual labour and the methods are the same or at least very similar to manufacturing polymers. This makes short fibre composites relatively cheap. The mechanical properties of short fibre composites can be improved by aligning the fibres. Throughout the last 60 years multiple methods for aligning the fibres in the matrix have been developed. Most of these proved not to be practical for commercial use, but some of the more recent methods have shown great results; special emphasis is put on those in the respective part of the thesis. Additional two methods for aligning fibres are proposed; one using electric current and the other one a combination of alternating and static magnetic fields.
Optimalizace konstrukce bezpilotního prostředku vyráběného technologií Fused Deposition Modelling (FDM)
Sladký, Martin ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem vnitřní struktury křídla bezpilotního 3D tištěného letounu VUT 714. V rámci této práce byl proveden výpočet zatížení, statická pevnostní zkouška, kontrolní MKP výpočet a následně byla provedena topologická optimalizace. Výsledkem této diplomové práce je racionální návrh vnitřní struktury křídla založený na výpočtu zatížení a znalosti působení tohoto zatížení na konstrukci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.