Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...
Porovnání hodnot tepových frekvencí pilota a navigátora při rychlostních zkouškách v rally
Pavlát, Martin ; Dvorský, Jaroslav (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Název bakalářské práce: Porovnání tepových frekvencí pilota a navigátora při rychlostních zkouškách v rally. Zpracoval: Martin Pavlát Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Jaroslav Dvorský Ph.D. Cíle práce: Změřit a porovnat tepovou frekvenci jezdce a navigátora při závodě rally. Metodika práce: Pro splnění cílů byly použity sporttestery pro změření tepové frekvence na testovaných závodnících rally teamu Poděbrady, Václavu Dunovském a Adamu Eliášovi. Dále byl oběma závodníkům položen dotazník s doplňujícími otázkami, které nám pomohou k vytvoření závěru. Výsledky práce: Výsledek měření dopadl dle mého očekávání. Pilot soutěžního vozu má po celou dobu v rychlostní zkoušce značně vyšší ustálenější tepovou frekvenci oproti navigátorovi, kterému tepová frekvence značně kolísá a stoupá především před rychlostní zkouškou. Klíčová slova: Soutěžní vůz, rallye, tepová frekvence, aerobní práh.
Bezpečnost cyklisty předjížděného motorovým vozidlem
Pavlík, Radim ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Název: Bezpečnost cyklisty předjížděného motorovým vozidlem Cíle: Cílem práce je pomocí terénního měření určit, zdali řidiči motorových vozidel dodržují při předjíždění cyklistů boční odstup alespoň 1 m. Dále také zjistit pomocí anketního šetření, zda-li má vliv na chování řidičů motorových vozidel k cyklistům na silnici jejich předchozí zkušenost v roli cyklisty. Metody: V rámci práce byla použita metoda terénního měření a metoda dotazování pomocí ankety. Výsledky: Řidiči motorových vozidel dodržují při předjíždění cyklistů boční odstup alespoň 1 m. Průměrná vzdálenost bočního odstupu podle mínění respondentů činí 153 cm při rychlosti 50 km/h. Názory na problematiku předjíždění cyklistů motorovými vozidly a na konkrétní vzdálenost minimálního bočního odstupu se shodují u kategorií cyklistů i necyklistů. Klíčová slova: cyklista, předjíždění, bezpečnost, nehoda.
Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách
Píša, Tomáš ; Límová, Lucie (vedoucí práce) ; Mišovec, Anton (oponent)
Název: Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách Cíle:Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat a porovnat znalosti dopravní výchovy u žáků 5. ročníků základní školy, kteří využívali výuku na dopravním hřišti v porovnání s žáky, kteří výuky na dopravním hřišti nevyužívali. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 111 žáků 5. ročníků ze čtyř pražských základních škol. Data byla získána dotazníkovou metodou, a k jejich vyhodnocení bylo použito aplikace MS Excel. Výsledky: Výsledky práce poukázaly v testování statistických hypotéz na shodnost úspěšnosti odpovědí obou testovaných souborů žáků, kteří podstoupili výuku na dopravním hřišti a žáků, kteří výukou neprošli. Z absolutních hodnot výsledků dotazníkového šetření (jejich jednotlivých části) je patrná mírně zvýšená úspěšnost žáků, využívající dopravní hřiště. Klíčová slova: Bezpečnost silničního provozu, dopravní výchova, škola, vzdělávání, děti v provozu, 5. Třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.