Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh přemístitelného zvedáku pro osobní automobily
Češpiva, Zdeněk ; Láštic, Daniel (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem přemístitelného zvedáku pro osobní automobily. Automobilních zvedáků máme v dnešní době nepřeberné množství, a tak se rešeršní část zaměřila na jejich základní rozdělení. Mezi hlavní cíle práce patří vlastní návrh přemístitelného zvedáku, který je následně podroben pevnostním výpočtům. Po těchto výpočtech je možné konstatovat, že navržený zvedák vyhovuje z hlediska bezpečnosti. K výstupům této práce patří i výkresová dokumentace sestavy a zvolených součástí zvedáku.
Stress-strain analysis of elastomer components of flexible coupling
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with computational modelling of stress-strain states in elastomeric components of a flexible coupling. The first part of the thesis is dedicated to research about usage and designs of flexible coupling and about fatigue of elastomers. The second part of the thesis concerns creation of the computational model. The model of material is determined based on uniaxial tension test of a specimen produced from a real elastomer component. The results are presented in the form of comparison of two designs of elastomer component with respect to fatigue behaviour based on a maximum principal strain range. The results of computational modelling in the viewpoint of crack initiation site are in good agreement with the results from the component used in operation and dif-ferences between the two designs are negligible. The quantitative difference of the two designs is 15 %.
Posouzení rizika lomu u běžecké lyže sendvičové konstrukce vyztužené skelnými vlákny
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
V prvej časti bakalárskej práce sú uvedené základné teoretické poznatky o vyu- žití sendvičových konštrukcií, ktoré pozostávajú z materiálov rozdielnych vlast- ností v jadre a na povrchu konštrukcie. Stručne sú popísané vlastnosti kompozi- tov (obvyklej nosnej zložky sendvičových konštrukcií) s dôrazom na vláknové kompozity a lamináty. Spomína sa takisto špeciálna vlastnosť kompozitov – or- totropia. Druhá časť práce sa sústreďuje na popis získania materiálových cha- rakteristík materiálov z danej konkrétnej lyže pomocou experimentu a jeho ná- sledného vyhodnotenia, na výpočet napätí a posúdenie rizika lomu v bežeckej lyži sendvičovej konštrukcie za najnepriaznivejších prevádzkových podmienok. Pre výpočet sú použité analytické vzťahy pružnosti a pevnosti, ktoré sú v tejto časti odvodené. Úloha je riešená aj pomocou metódy konečných prvkov (MKP) s využitím softwaru ANSYS.
Konstrukční návrh přemístitelného zvedáku pro osobní automobily
Češpiva, Zdeněk ; Láštic, Daniel (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem přemístitelného zvedáku pro osobní automobily. Automobilních zvedáků máme v dnešní době nepřeberné množství, a tak se rešeršní část zaměřila na jejich základní rozdělení. Mezi hlavní cíle práce patří vlastní návrh přemístitelného zvedáku, který je následně podroben pevnostním výpočtům. Po těchto výpočtech je možné konstatovat, že navržený zvedák vyhovuje z hlediska bezpečnosti. K výstupům této práce patří i výkresová dokumentace sestavy a zvolených součástí zvedáku.
Stress-strain analysis of elastomer components of flexible coupling
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with computational modelling of stress-strain states in elastomeric components of a flexible coupling. The first part of the thesis is dedicated to research about usage and designs of flexible coupling and about fatigue of elastomers. The second part of the thesis concerns creation of the computational model. The model of material is determined based on uniaxial tension test of a specimen produced from a real elastomer component. The results are presented in the form of comparison of two designs of elastomer component with respect to fatigue behaviour based on a maximum principal strain range. The results of computational modelling in the viewpoint of crack initiation site are in good agreement with the results from the component used in operation and dif-ferences between the two designs are negligible. The quantitative difference of the two designs is 15 %.
Posouzení rizika lomu u běžecké lyže sendvičové konstrukce vyztužené skelnými vlákny
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
V prvej časti bakalárskej práce sú uvedené základné teoretické poznatky o vyu- žití sendvičových konštrukcií, ktoré pozostávajú z materiálov rozdielnych vlast- ností v jadre a na povrchu konštrukcie. Stručne sú popísané vlastnosti kompozi- tov (obvyklej nosnej zložky sendvičových konštrukcií) s dôrazom na vláknové kompozity a lamináty. Spomína sa takisto špeciálna vlastnosť kompozitov – or- totropia. Druhá časť práce sa sústreďuje na popis získania materiálových cha- rakteristík materiálov z danej konkrétnej lyže pomocou experimentu a jeho ná- sledného vyhodnotenia, na výpočet napätí a posúdenie rizika lomu v bežeckej lyži sendvičovej konštrukcie za najnepriaznivejších prevádzkových podmienok. Pre výpočet sú použité analytické vzťahy pružnosti a pevnosti, ktoré sú v tejto časti odvodené. Úloha je riešená aj pomocou metódy konečných prvkov (MKP) s využitím softwaru ANSYS.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.