Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Újma způsobená zvířetem a zvířeti
Kvasnicová, Sandra ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Újma způsobená zvířetem a zvířeti Abstrakt V této práci nazvané "Újma způsobená zvířetem a zvířeti" se zaměřuji na analýzu soukromoprávního rámce přičitatelnosti a odpovědnosti za újmu způsobenou zvířetem a újmy způsobené zvířeti, tedy konceptem vlastnosti "věci", která je do jisté míry neovladatelná. Pro komplexnost je daná problematika ve stručnosti nastíněna i z hlediska veřejnoprávního. Cílem práce je podat ucelený a odborný souhrn informací o aktuální tuzemské právní úpravě, zmínit možné nedostatky a poskytnout čtenáři celkový obraz prostřednictvím množství příkladů a teoretických situací. Práce je rozdělena do šesti kapitol. Ve své úvodní části se věnuje zvířeti jako pojmu v právním slova smyslu a definuje taktéž pojmy zvěř a živočich, neboť jsou pro celou práci zásadní. Pochopení pojmů a jejich odlišení od věci je základem pro pochopení celé problematiky. Následující kapitola se věnuje české historické úpravě pojmu zvíře tak, jak se jeho chápání v tuzemském civilním právu měnilo až do přijetí současného občanského zákoníku. Ve své stěžejní části (třetí, čtvrté a páté) se práce zaměřuje na aktuální právní úpravu odpovědnosti za újmu z hlediska újmy způsobené zvířetem a na zvířeti. Pozornost se věnuje zejména vzniku odpovědnosti, odpovědnému subjektu a možnostem náhrady způsobené materiální i...
Česká socialistická reklama v první polovině osmdesátých let
Kvasnicová, Sandra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce "Česká socialistická reklama v první polovině osmdesátých let" pojednává o reklamním (respektive propagačním) průmyslu v socialistickém Československu. Reklama tohoto období nese jiné znaky než reklama, kterou známe dnes. Díky centrálně plánovanému hospodářství a téměř nulovému konkurenčnímu prostředí byly reklamy minulého režimu velice specifické. V Československu nebyl klasický trh nabídky a poptávky, tudíž reklamy a upoutávky na propagované zboží byly vyráběny za účelem zvýšení povědomí o produktu, často z důvodu jeho nadbytku. Nikoliv kvůli odlišení se od podobného produktu. Tehdejší reklama s sebou nesla i prvky, které měly občany vychovávat k státnímu a ideologickému myšlení. Hlavní pozornost se věnuje ideologickým teoriím propagace a samotnému procesu tvorby reklamy. Neméně podstatnou složkou práce tvoří charakteristické rysy socialistické propagace, které v dnešní reklamě již takové místo nemají. V závěru práce a přiložené příloze jsem vybrala rozličné reklamní výstupy, na kterých si lze dobře dobu socialismu představit. Svou roli zde významně hrály i propagační podniky, jako byl například Rapid, Merkur či ČTK-Made in Publicity. Významným bodem práce je televizní propagační tvorba symbolizovaná legendární postavičkou Pana Vajíčka.
Mediální reprezentace amnestie Václava Klause ve vybraných českých médiích
Kvasnicová, Sandra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem této práce bylo nastínit, jak vypadal mediální obraz amnestie Václava Klause, který přinesly 4 české deníky v první polovině roku 2013 a jaké editoriální postupy tato média používala. V rámci výzkumu jsem se zaměřila na Mladou frontu Dnes, Hospodářské noviny, Právo a Haló noviny. Z metodologického pohledu se jednalo o dlouhodobý výzkum v období prvních šesti měsíců roku 2013. V rámci sběru dat byly do výběrového souboru zařazeny takové články, které obsahovaly klíčové slovo amnestie, patřily do sledovaného období, vyšly ve vybraných denících a u kterých databáze Anopress vyhodnotila minimální skóre 90%. Po eliminaci duplicitních a nerelevantních článků zůstalo 448 jednotek, které byly následně analyzovány kvantitativní obsahovou analýzou. Práce jako taková byla rozdělena do několika tematických částí, které postupně dávaly "formu" výsledné analýze. V první, teoretické části, byly stručně zmíněny základní teoretické přístupy vztahující se k výzkumu. Druhou část představoval praktický oddíl, který událost zasadil do patřičného kontextu. Metodologická část nastínila průběh obsahové analýzy a byly zde vymezeny hlavní a vedlejší výzkumné otázky a příslušné hypotézy. Konečně v poslední čtvrté části - analytické byly zodpovězeny jednotlivé dílčí výzkumné otázky a prezentovány na řadě vizualizací. Při...
Česká socialistická reklama v první polovině osmdesátých let
Kvasnicová, Sandra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce "Česká socialistická reklama v první polovině osmdesátých let" pojednává o reklamním (respektive propagačním) průmyslu v socialistickém Československu. Reklama tohoto období nese jiné znaky než reklama, kterou známe dnes. Díky centrálně plánovanému hospodářství a téměř nulovému konkurenčnímu prostředí byly reklamy minulého režimu velice specifické. V Československu nebyl klasický trh nabídky a poptávky, tudíž reklamy a upoutávky na propagované zboží byly vyráběny za účelem zvýšení povědomí o produktu, často z důvodu jeho nadbytku. Nikoliv kvůli odlišení se od podobného produktu. Tehdejší reklama s sebou nesla i prvky, které měly občany vychovávat k státnímu a ideologickému myšlení. Hlavní pozornost se věnuje ideologickým teoriím propagace a samotnému procesu tvorby reklamy. Neméně podstatnou složkou práce tvoří charakteristické rysy socialistické propagace, které v dnešní reklamě již takové místo nemají. V závěru práce a přiložené příloze jsem vybrala rozličné reklamní výstupy, na kterých si lze dobře dobu socialismu představit. Svou roli zde významně hrály i propagační podniky, jako byl například Rapid, Merkur či ČTK-Made in Publicity. Významným bodem práce je televizní propagační tvorba symbolizovaná legendární postavičkou Pana Vajíčka.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kvasnicová, Sabina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.