Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vyrůstání v zařízení ústavní péče na rozvoj závislosti u vybraných respondentů: případové studie
Kunášková, Jana ; Libra, Jiří (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Východiska: Diplomová práce pracuje s teorií citové vazby Johna Bowlbyho a teorií Osmi věků člověka Erika Eriksona. Pracuji s předpokladem, že odloučení od mateřské postavy či její ztráta, v tomto případě přechodem do ústavní výchovy, má vliv na vývoj osobnosti člověka. Cíl práce: Práce si klade za cíl zjistit, zda odloučení od mateřské postavy, či její úplná ztráta je z pohledu respondentů hlavním důvodem vzniku jejich závislosti na návykových látkách, případně jaké další faktory byly v jejich životech přítomny. Dílčím cílem je zjistit, jak se respondentům daří ve vztazích. Soubor a metody: Práce analyzuje životní příběh respondentů prostřednictvím aplikace vybraných teorií, výběrový soubor tvoří čtyři klienti kontaktního centra SANANIM. Prostřednictvím poradenských sezení byla se souhlasem klientů zpracována kazuistika. Zvláštní pozornost je věnována prostředí ústavní výchovy, rodinnému prostředí s vztahům klienta. Výsledky: Respondenti vnímají pobyt v ústavním zařízení jako jeden z faktorů, který vedl ke vzniku závislosti a jejich současnému stylu života. Bylo zjištěno, že je pro ně obtížnější navazovat vztahy a vyrovnávat se s negativními emocemi, což může být jednou z příčin užívání návykových látek. Klíčová slova: návyková látka, závislost, Teorie attachmentu, Teorie osmi člověka, zařízení...
Evaluace projektu Revolution train
Kunášková, Jana ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Drápalová, Eva (oponent)
Východiska: Bakalářská práce se zabývá tématem Protidrogového vlaku, jinak také nazýván Revolution Train. Jedná se o primárně preventivní program v podobě vlaku s šesti vagóny. V názoru na projekt panuje mezi adiktologickými odborníky mnoho neshod. Někteří jej vnímají jako nekvalitní a neefektivní v oblasti rizikového chování. Cíle výzkumu: Práce si klade za cíl zhodnotit projekt Revolution Train dle Standardů odborné způsobilosti poskytovatelů programů školské primární prevence rizikového chování a analyzovat názory některých adiktologických odborníků a pedagogických pracovníků. Soubor a metody: Výzkum využil komparaci s nároky Standardů odborné způsobilosti poskytovatelů školské primární prevence rizikového chování. Dále probíhal prostřednictvím rozhovorů s odborníky v oblasti adiktologie a s pedagogickými pracovníky základních škol ústeckého kraje, kteří projekt Revolution Train navštívili. Pro výzkum je využita kvalitativní metoda, a to ve formě případové studie. Výsledky: Názory odborníků a pedagogů se rozcházejí především v pohledu na příběh. Při hodnocení dle Standardů odborné způsobilosti poskytovatelů školské primární prevence rizikového chování by projekt Revolution Train neobstál. Závěr a doporučení: Projekt Revolution Train má silné i slabé stránky. Doporučení pro zvýšení kvality a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.