Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Karel Teige, Jan Mukařovský a Bohuslav Brouk jako teoretikové surrealismu
Kuchařová, Markéta ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá surrealistickým objektem a jeho reflexemi u českých teoretiků. V první části práce je představena problematika surrealistického objektu a subjekt-objektových vztahů v surrealismu. Představeno je zde Bretonovo filosofické uchopení surrealistického objektu, též jeho pojetí krize objektu. V rámci první části práce je nastíněna podstata nalezeného objektu, koncept křečovité krásy a Dalího paranoicko-kritická metoda jako jeden z dalších zdrojů surrealistické obraznosti. Druhá část práce se zaměřuje na reflexi předmětnosti surrealismu a na vztahy umění a skutečnosti v myšlení Jana Mukařovského. Třetí část práce konceptualizuje estetiku Bohuslava Brouka ve světle surrealismu. V této části je stručně naznačen rámec Broukova pojetí subjekt-objektových vztahů, též jeho interpretace surrealistického objektu. Poslední část naznačuje Teigeho pojetí surrealistické tvorby vzhledem ke zdrojům surrealistické obraznosti.
Názory rodičů a učitelů na odměny a tresty při výchově žáků SZŠ
Kuchařová, Markéta ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy, výchovných prostředků a období adolescence. Teoretická část vymezuje pojem výchova, popisuje základní výchovné cíle a styly, roli rodičů a učitelů při výchově adolescentů, často používané výchovné prostředky a vývojové změny, kterými jedinec prochází v období dospívání. Výzkumná část zjišťuje, které výchovné prostředky používají rodiče a učitelé při výchově žáků SZŠ nejčastěji a zároveň sleduje názory žáků na uvedenou problematiku. K výzkumnému šetření byl použit dotazník vlastní konstrukce pro rodiče a učitele a řízený rozhovor se žáky. Vlastní výzkum byl realizován na SZŠ v Berouně, VOŠZ a SZŠ Jana Evangelisty Purkyně v Mostě, SZŠ a VOŠZ v Plzni a SZŠ Ruská v Praze 10. Z výsledků výzkumu je patrné, že rodiče i učitelé se snaží zachovávat partnerský vztah s dospívajícími dětmi a výchovu spíše zakládat na motivaci, odměňování a respektování domluvených pravidel.

Viz též: podobná jména autorů
2 KUCHAŘOVÁ, Miroslava
2 Kuchařová, Mariana
4 Kuchařová, Martina
5 Kuchařová, Michaela
2 Kuchařová, Milena
2 Kuchařová, Miroslava
2 Kuchařová, Monika
2 Kuchárová, Marta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.