Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porodní asistentka a reprodukční zdraví
KUBIŠOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zaměřuje na reprodukční zdraví v souvislosti s činností porodní asistentky. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí reprodukčního zdraví, fyziologií lidské reprodukce, menstruačním cyklem, potřebou sexuální a reprodukční výchovy. Dále vysvětluje fungování veřejného zdravotnictví a preventivních prohlídek v rámci primární péče v České republice. Charakterizuje se zde práce porodní asistentky, její kompetence a význam v rámci prevence. Detailněji jsou popsány i faktory, které reprodukční zdraví ovlivňují, jako je věk, strava, užívání návykových látek, stres a další. Bakalářská práce se dále věnuje i plánování rodičovství, zdravému početí, popisuje druhy antikoncepčních metod a zmiňuje i informace o neplodnosti. Pro praktickou část byl stanoven cíl, kterým bylo zjistit názory studentů VŠ a žáků SŠ na výuku o reprodukčním zdraví. Dále měla práce stanoveny dvě hypotézy, které zněly následovně. Hypotéza 1: Studenti vysokých škol vnímají potřebu výuky o reprodukčním zdraví od porodní asistentky více než žáci středních škol. Hypotéza 2: Ženy vnímají potřebu výuky o reprodukčním zdraví od porodní asistentky více než muži. Zvolen byl kvantitativní sběr dat, pro který byl sestaven dotazník. Dotazník obsahoval celkem 41 otázek (31 uzavřených, 8 polouzavřených, 2 otevřené). Rozšířen byl v online podobě pomocí aplikace Google forms. Výzkumný soubor tvořilo 210 respondentů. Byli to žáci středních škol (3. a 4. ročník) a studenti vysokých škol různého zaměření. Výzkumný vzorek byl tedy tvořen studenty ve věku od 17 do 27 let z různých krajů České republiky. K vyhodnocení dat byl využit Fisherův přesný test, skrze který se posuzovaly stanovené hypotézy. Hladina významnosti byla stanovena na hodnotu alfa = 5 % (0,05). H1 se nepotvrdila. Bylo prokázáno, že zájem o výuku reprodukčního zdraví mají studenti nezávisle na středoškolském a vysokoškolském studiu. Nepotvrdilo se ani tvrzení, že tuto výuku vyžadují od porodní asistentky. H2 se potvrdila. Prokázalo se, že ženy vnímají potřebu výuky o reprodukčním zdraví od porodní asistentky více než muži. Z výzkumného šetření vyplynulo, že by se podle 87 % (182) respondentů měla tématika reprodukčního zdraví zařadit do školních osnov. 5 % (11) respondentů by problematiku reprodukčního zdraví do školních osnov nezařadilo a 8 % (17) respondentů neví. Výzkumné šetření prokázalo, že studenti by přijali za svého ideálního vyučujícího externího člověka se vzděláním o reprodukčním zdraví. Externí vyučující vzdělaný v problematice by byl vhodný pro 78,5 % (124) studentů, 8,2 % (13) studentů by pro výuku zvolilo lékaře. Pro 6,3 % (9) studentů by byl ideální vyučující v dané škole a pro 5,1 % (9) studentů by byla vhodná porodní asistentka. 1,9 % (3) studentů by jako ideálního vyučujícího přijalo někoho jiného. Práce a získané výsledky by mohly sloužit jako podklad pro sestavení plánu a materiálů k výuce a různým přednáškám pro studenty.
Porovnání útočných herních kombinací na signál v mužské a ženské házené.
Kubišová, Kristýna ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Práce je zaměřena na specifickou vlastnost házené, herní útočné kombinace na signál. Sleduje rozdíly mezi pojetími jednotlivých kombinací v rámci mužské a ženské házené. Tato práce vznikla díky studiu teoretických zdrojů a za pomocí zkoumání videozáznamů konkrétních utkání. Zkoumané týmy působí v nejvyšších tuzemských soutěžích, mužské STRABAG Rail extralize a ženské MOL lize. První část práce zahrnuje seznámení s problematikou házené prostřednictvím její charakteristiky, základních pravidel či systematiky do níž patří herní činnosti jednotlivce, herní kombinace a herní systémy. Výzkumná část analyzuje prostřednictvím videozáznamů jednotlivé útočné herní kombinace na signál u konkrétních mužských a ženských týmů. Zde je také zkoumána a následně vyhodnocena jejich podobnost mezi oběma kategoriemi, účinnost nebo důležitost kombinací pro celou útočnou fázi.
Hry Eug\`{e}na Ionesca na českých divadelních scénách.
KUBIŠOVÁ, Kristýna
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou divadelní hry francouzského dramatika rumunského původu Eugena Ionesca na českých divadelních scénách. První část práce je zaměřena na představení tohoto spisovatele a představitele absurdního dramatu, charakteristiku divadelních her uvedených na českém území a přehled profesionálních divadel, které uvedli inscenace těchto her. V druhé části této bakalářské práce se nachází rozbor ohlasů, kterým se inscenacím dostalo v dobovém tisku.
Hry Eugena Ionesca na českých divadelních scénách.
KUBIŠOVÁ, Kristýna
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou divadelní hry francouzského dramatika rumunského původu Eugena Ionesca na českých divadelních scénách. První část práce je zaměřena na představení tohoto spisovatele a představitele absurdního dramatu, charakteristiku divadelních her uvedených na českém území a přehled profesionálních divadel, které uvedli inscenace těchto her. V druhé části této bakalářské práce se nachází rozbor ohlasů, kterým se inscenacím dostalo v dobovém tisku.

Viz též: podobná jména autorů
1 KUBIŠOVÁ, Karolína
2 KUBIŠOVÁ, Kateřina
4 KUBIŠOVÁ, Kristýna
2 Kubišová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.