Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evoluce věna
Pokorný, Daniel ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Analýza svatebních trhů se je prozatím prováděna hlavně z pohledu ekonomie (Tertilt 2002, 2005, Botticini and Siow 2003). Mnohem méně prací si však této problematiky všímá z biologického hlediska. Jak různé formy svatebních transakcí ovlivňují podobu společností je zatím stále nepříliš známé. Přitom význam není vůbec zanedbatelný. Jejich pochopení může totiž pomoci alespoň částečně odpovědět na problémy, s nimiž se dnešní společnosti potýkají. klíčová slova: věno, cena nevěsty, svatební transakce, sociální struktura
Kompetícia v službách altruizmu - čo zdravá súťaživosť prináša predajcom časopisu Nový Prostor
Šafařík, Michal ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Báťa, Karel (oponent)
Behaviorálna štúdia založená na pozorovaní 30 pražských predajcov (cca 50% všetkých predajcov) pri predaji ,,street newspaper" "Nový prostor" (NP) a ich interakcií so 140 zákazníkmi. Projekt predaja street newspaper je koncipovaný predovšetkým ako sociálny program; predajcovia v ňom prijímajú mnohé sebaobmedzenia, ktoré sú v alternatívnych spôsoboch žiadania okoloidúcich o finančnú podporu neprítomné. Teoretické východisko výskumu predpokladá, že predajom NP vysielajú predajcovia zákazníkom signál o svojom potenciále pre "kvalitné" využitie ich príspevku, tzn. šancu, že tento bude použitý k osobnostnému rozvoju predajcu (čo v tejto životnej situácii môže znamenať i napr. kvalitné prenocovanie). Sebaobmedzenia prijaté akceptáciou pravidiel programu NP sú potom nákladom na tento signál. Jedným z dokladov vhodnosti posudzovať predaj NP optikou signálnej teórie hier, je existencia falšovateľov (tzv."pytliakov") predávajúcich NP bez spomínaných obmedzení a boj pravých predajcov proti nim. Empirický experiment dokázal, že predajci dávajúcí signály aktívne najavo, čakajú na zákazníka kratšiu dobu (survival analysis: median 13min x 28 min, p=0.006); naopak signál obmedzenia (skutočný či predstieraný handicap) nie je signifikantne účinný (p=0.461). Kľúčové slová: ,,street newspaper", kompetícia, altruizmus,...
Kompetícia v službách altruismu
Šafařík, Michal ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Lindová, Jitka (oponent)
Behaviorálna štúdia založená na pozorovaní 30 pražských predajcov (cca 50% všetkých predajcov) pri predaji ,,street newspaper" "Nový prostor" (NP) a ich interakcií so 140 zákazníkmi. Projekt predaja street newspaper je koncipovaný predovšetkým ako sociálny program; predajcovia v ňom prijímajú mnohé sebaobmedzenia, ktoré sú v alternatívnych spôsoboch žiadania okoloidúcich o finančnú podporu neprítomné. Teoretické východisko výskumu predpokladá, že predajom NP vysielajú predajcovia zákazníkom signál o svojom potenciále pre "kvalitné" využitie ich príspevku, tzn. šancu, že tento bude použitý k osobnostnému rozvoju predajcu (čo v tejto životnej situácii môže znamenať i napr. kvalitné prenocovanie). Sebaobmedzenia prijaté akceptáciou pravidiel programu NP sú potom nákladom na tento signál. Jedným z dokladov vhodnosti posudzovať predaj NP optikou signálnej teórie hier, je existencia falšovateľov (tzv."pytliakov") predávajúcich NP bez spomínaných obmedzení a boj pravých predajcov proti nim. Empirický experiment dokázal, že predajci dávajúcí signály aktívne najavo, čakajú na zákazníka kratšiu dobu (survival analysis: median 13min x 28 min, p=0.006); naopak signál obmedzenia (skutočný či predstieraný handicap) nie je signifikantne účinný (p=0.461). Kľúčové slová: ,,street newspaper", kompetícia, altruizmus,...
Selekční tlak proti sobecké racionalitě
Kuběna, Aleš ; Šmíd, Martin (vedoucí práce) ; Vlach, Milan (oponent) ; Šizling, Arnošt Leoš (oponent)
Teorie her aplikovaná přímo na konflikty a kooperaci živých organismů vede jak teoreticky, tak empiricky k odlišným předpovědím i závěrům, než když jsou na biologické jevy aplikovány modely teorie her původně vytvořené pro ekonomii. Rozdíl se projeví i tehdy, když se zkoumá zacházení živých organismů se zdroji nebo soutěžení o zdroje, tedy otázky zdánlivě řešitelné ekonomicky. Tato práce dokazuje, že tyto rozpory nelze plausibilně odstranit ani dodatečným zavedením nových biologických omezení do "ekonomického" rozhodovacího modelu a následně aplikovaných na živý organismus, ale ani rozšířením užitkové funkce o evoluční cíle. Nestačí tedy předpokládat ekonomicky se rozhodující agenty, kteří racionální maximalizaci užitku nahradili racionální maximalizací počtu potomků. Pokud shromáždění zdrojů použijeme v teoretickoherní analýze jako nutnou, ale nikoli postačující podmínku evoluční udržitelnosti, předpovídá teorie her jako možný a pravděpodobný stav, kdy je věcí náhody, zda v populaci zvítězí strategie individuálně racionální, kolektivně racionální, altruistická nebo i zcela iracionální. Závěr takto vystavěné analýzy tedy bude s nezanedbatelnou pravděpodobností v rozporu s perfect rationality, což pozorujeme na lidech i jiných organismech v přirozených i laboratorních podmínkách. V teorii her tento...
Selekční tlak proti sobecké racionalitě
Kuběna, Aleš ; Šmíd, Martin (vedoucí práce) ; Vlach, Milan (oponent) ; Šizling, Arnošt Leoš (oponent)
Teorie her aplikovaná přímo na konflikty a kooperaci živých organismů vede jak teoreticky, tak empiricky k odlišným předpovědím i závěrům, než když jsou na biologické jevy aplikovány modely teorie her původně vytvořené pro ekonomii. Rozdíl se projeví i tehdy, když se zkoumá zacházení živých organismů se zdroji nebo soutěžení o zdroje, tedy otázky zdánlivě řešitelné ekonomicky. Tato práce dokazuje, že tyto rozpory nelze plausibilně odstranit ani dodatečným zavedením nových biologických omezení do "ekonomického" rozhodovacího modelu a následně aplikovaných na živý organismus, ale ani rozšířením užitkové funkce o evoluční cíle. Nestačí tedy předpokládat ekonomicky se rozhodující agenty, kteří racionální maximalizaci užitku nahradili racionální maximalizací počtu potomků. Pokud shromáždění zdrojů použijeme v teoretickoherní analýze jako nutnou, ale nikoli postačující podmínku evoluční udržitelnosti, předpovídá teorie her jako možný a pravděpodobný stav, kdy je věcí náhody, zda v populaci zvítězí strategie individuálně racionální, kolektivně racionální, altruistická nebo i zcela iracionální. Závěr takto vystavěné analýzy tedy bude s nezanedbatelnou pravděpodobností v rozporu s perfect rationality, což pozorujeme na lidech i jiných organismech v přirozených i laboratorních podmínkách. V teorii her tento...
Evoluce věna
Pokorný, Daniel ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Analýza svatebních trhů se je prozatím prováděna hlavně z pohledu ekonomie (Tertilt 2002, 2005, Botticini and Siow 2003). Mnohem méně prací si však této problematiky všímá z biologického hlediska. Jak různé formy svatebních transakcí ovlivňují podobu společností je zatím stále nepříliš známé. Přitom význam není vůbec zanedbatelný. Jejich pochopení může totiž pomoci alespoň částečně odpovědět na problémy, s nimiž se dnešní společnosti potýkají. klíčová slova: věno, cena nevěsty, svatební transakce, sociální struktura
Kompetícia v službách altruizmu - čo zdravá súťaživosť prináša predajcom časopisu Nový Prostor
Šafařík, Michal ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Báťa, Karel (oponent)
Behaviorálna štúdia založená na pozorovaní 30 pražských predajcov (cca 50% všetkých predajcov) pri predaji ,,street newspaper" "Nový prostor" (NP) a ich interakcií so 140 zákazníkmi. Projekt predaja street newspaper je koncipovaný predovšetkým ako sociálny program; predajcovia v ňom prijímajú mnohé sebaobmedzenia, ktoré sú v alternatívnych spôsoboch žiadania okoloidúcich o finančnú podporu neprítomné. Teoretické východisko výskumu predpokladá, že predajom NP vysielajú predajcovia zákazníkom signál o svojom potenciále pre "kvalitné" využitie ich príspevku, tzn. šancu, že tento bude použitý k osobnostnému rozvoju predajcu (čo v tejto životnej situácii môže znamenať i napr. kvalitné prenocovanie). Sebaobmedzenia prijaté akceptáciou pravidiel programu NP sú potom nákladom na tento signál. Jedným z dokladov vhodnosti posudzovať predaj NP optikou signálnej teórie hier, je existencia falšovateľov (tzv."pytliakov") predávajúcich NP bez spomínaných obmedzení a boj pravých predajcov proti nim. Empirický experiment dokázal, že predajci dávajúcí signály aktívne najavo, čakajú na zákazníka kratšiu dobu (survival analysis: median 13min x 28 min, p=0.006); naopak signál obmedzenia (skutočný či predstieraný handicap) nie je signifikantne účinný (p=0.461). Kľúčové slová: ,,street newspaper", kompetícia, altruizmus,...
Kompetícia v službách altruismu
Šafařík, Michal ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Lindová, Jitka (oponent)
Behaviorálna štúdia založená na pozorovaní 30 pražských predajcov (cca 50% všetkých predajcov) pri predaji ,,street newspaper" "Nový prostor" (NP) a ich interakcií so 140 zákazníkmi. Projekt predaja street newspaper je koncipovaný predovšetkým ako sociálny program; predajcovia v ňom prijímajú mnohé sebaobmedzenia, ktoré sú v alternatívnych spôsoboch žiadania okoloidúcich o finančnú podporu neprítomné. Teoretické východisko výskumu predpokladá, že predajom NP vysielajú predajcovia zákazníkom signál o svojom potenciále pre "kvalitné" využitie ich príspevku, tzn. šancu, že tento bude použitý k osobnostnému rozvoju predajcu (čo v tejto životnej situácii môže znamenať i napr. kvalitné prenocovanie). Sebaobmedzenia prijaté akceptáciou pravidiel programu NP sú potom nákladom na tento signál. Jedným z dokladov vhodnosti posudzovať predaj NP optikou signálnej teórie hier, je existencia falšovateľov (tzv."pytliakov") predávajúcich NP bez spomínaných obmedzení a boj pravých predajcov proti nim. Empirický experiment dokázal, že predajci dávajúcí signály aktívne najavo, čakajú na zákazníka kratšiu dobu (survival analysis: median 13min x 28 min, p=0.006); naopak signál obmedzenia (skutočný či predstieraný handicap) nie je signifikantne účinný (p=0.461). Kľúčové slová: ,,street newspaper", kompetícia, altruizmus,...
Kompetícia v službách altruismu
Šafařík, Michal ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Lindová, Jitka (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA HUMANITNÍCH STUDIÍ Katedra obecné antropologie Mgr. Michal Šafařík Kompetícia v službách altruizmu - čo zdravá súťaživosť prináša predajcom časopisu Nový Prostor Diplomová práca Vedúcí práce: Mgr. Aleš Antonín Kuběna Praha 2012
Determinants of Stocks' Choice in Portfolio Competitions
Šmíd, Martin ; Kuběna, Aleš Antonín
We study investment competitions in which the players invest a virtual amount of money into financial asset and those with highest returns, measured by the actual prices, are rewarded by fixed prizes. We show that the competition, seen as a game, lacks a pure equilibrium and that the ``max-min'' solution of the game lies in the extremal point of the feasible set having maximal probability of victory. We show further that if a mixed equilibrium exists then its atoms lie exactly in the extremal points with a non-zero probability of victory and its weights are close to corresponding probabilities of victory. We analyse empirically a portfolio competition held recently by the Czech portal ``lidovky.cz''; we find that the majority of people do not behave according to the game-theoretic conclusions. Consequently, searching for factors influencing a choice of particular stocks, we find that the participants' choice may be explained by several stock traits to a certain extent. We also show that participants tend to choose negatively diversified portfolios.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Kuběna, Aleš Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.