Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Numerical Methods in Discrete Inverse Problems
Kubínová, Marie ; Hnětynková, Iveta (vedoucí práce) ; Gazzola, Silvia (oponent) ; Meurant, Gerard (oponent)
Název práce: Numerické metody pro řešení diskrétních inverzních úloh Autor: Marie Kubínová Katedra: Katedra numerické matematiky Vedoucí disertační práce: RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D., Katedra numerické matematiky Abstrakt: Inverzní úlohy představují širokou skupinu problémů rekonstrukce neznámých veličin z naměřených dat, přičemž společným rysem těchto problémů je vysoká citlivost řešení na změny v datech. Úkolem numerických metod je zkonstruovat výpočetně nenáročným způsobem aproximaci řešení a zároveň pot- lačit vliv nepřesností v datech, tzv. šumu, který je vždy přítomen. Vlastnosti šumu a jeho chování v regularizačních metodách hrají klíčovou roli při konstruk- ci a analýze těchto metod. Tato práce se zaměřuje na některé aspekty řešení diskrétních inverzních úloh, a to konkrétně: na propagaci šumu v iteračních metodách a jeho reprezentaci v příslušných residuích, včetně studia vlivu arit- metiky s konečnou přesností, na odhad hladiny šumu a na řešení problémů s daty zatíženými šumem z různých zdrojů. Klíčová slova: diskrétní inverzní úlohy, iterační metody, odhadování šumu, smíšený šum, aritmetika s konečnou přesností - v -
Klokánek v systému péče o děti vyžadující okamžitou pomoc
Strnadová, Hana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Kubínová, Marie (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se pokusila zhodnotit služby poskytované nestátní neziskovou organizací Fond ohrožených dětí dětem, které se ocitnou v obtížné životní situaci a vyžadují tak okamžitou pomoc. Konkrétně jsem se zaměřila na projekt Klokánek, který má přímo status zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Pro lepší orientaci v daném tématu jsem nejprve vyložila nejdůležitější pojmy s tímto spojené, pro nespornou závažnost syndromu CAN jsem se podrobně věnovala právě tomuto jevu. Ve druhé části práce jsem nastínila činnost Fondu ohrožených dětí a jeho projektu Klokánek. Objasnila jsem principy péče, na kterých by mělo zařízení fungovat. Klokánek se deklaruje jako zařízení poskytující přechodnou a okamžitou rodinnou péči. O děti, které žijí v rodinných buňkách ve skupině zpravidla čtyř dětí, v Klokánku sice pečují dvě stálé "tety", střídající se v týdenních cyklech, což by mělo simulovat rodinu se střídavou péčí, nicméně vzhledem ke kapacitě objektu děti podobně jako v ústavech žijí v "tlupách" čítajících cca 40 dětí, což je naprosto nepřirozené socializační prostředí. Podobně jako v ústavech se v Klokánku vyskytuje absence mužského vzoru, děti jsou obklopeny samými ženami. Klokánkem v Láskově ulici ke dni 30. 6 2006 prošlo celkem 250 dětí, z nichž téměř 14 % strávilo v Klokánku dobu delší než...
Implementace školního vzdělávacího programu na základních školách se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace
Žišková, Hana ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Sýkora, Václav (oponent)
Hlavní částí této diplomové práce je šetření zabývající se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu zejména ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v regionu Orlickoústecka. Zaměřuje se především na problémy učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu. Součástí šetření je analýza regionu a jednotlivých škol z hlediska podmínek vzniku školních vzdělávacích programů, dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení, následné rozhovory s učiteli a v neposlední řadě také případová studie vzniku školního vzdělávacího programu pro nižší stupeň víceletého gymnázia především ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. V první části práce jsou uvedena východiska podmiňující tvorbu a následné vyhodnocování šetření. Jedná se především o historické souvislosti ve vyučování matematice a analýzu současného stavu a moderních trendů ve vyučování matematice. Je zde přiblíženo projektové vyučování v matematice a konstruktivistické přístupy při vyučování matematiky. Jedním ze základních východisek této práce je také rešerše a studium literatury (včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu) se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, které jsou v práci uvedeny. Dále zde naleznete didaktickou analýzu pedagogických dokumentů (platných vzdělávacích programů, učebních...
Regularization techniques based on the least squares method
Kubínová, Marie ; Hnětynková, Iveta (vedoucí práce)
Název práce: Regularizační metody založené na metodách nejmenších čtverců Autor: Marie Michenková Katedra: Katedra numerické matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D. Abstrakt: V této práci se zabýváme lineárními inverzními problémy Ax ≈ b, kde A je zhlazující lineární opearátor a b reprezentuje vektor pozorování zatížený neznámým šumem. V práci [Hnětynková, Plešinger, Strakoš, 2009] bylo ukázáno, že vysokofrekvenční šum se během Golubovy-Kahanovy iterační bidiagonalizace vyjevuje v levých bidiagonalizačních vektorech. V práci navrhujeme metodu, která identifikuje iteraci s maximálním vyjevením šumu a redukuje vysokofrekvenční šum odečtením příslušného (škálovaného) bidiagonalizačního vektoru od vektoru b. Tato metoda je následně testována pro různé typy šumu. Dále Hnětynková, Plešinger a Strakoš odvodili metodu k odhadování hladiny šumu v datech. V práci navrhujeme modifikaci této metody založenou na znalosti bodu maximalního vyjevení šumu. Klíčová slova: ill-posed problémy, regularizace, Golubova-Kahanova iterační bidiagonalizace, vyjevení šumu, odhad šumu, odšumování 1
Numerical Methods in Discrete Inverse Problems
Kubínová, Marie ; Hnětynková, Iveta (vedoucí práce) ; Gazzola, Silvia (oponent) ; Meurant, Gerard (oponent)
Název práce: Numerické metody pro řešení diskrétních inverzních úloh Autor: Marie Kubínová Katedra: Katedra numerické matematiky Vedoucí disertační práce: RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D., Katedra numerické matematiky Abstrakt: Inverzní úlohy představují širokou skupinu problémů rekonstrukce neznámých veličin z naměřených dat, přičemž společným rysem těchto problémů je vysoká citlivost řešení na změny v datech. Úkolem numerických metod je zkonstruovat výpočetně nenáročným způsobem aproximaci řešení a zároveň pot- lačit vliv nepřesností v datech, tzv. šumu, který je vždy přítomen. Vlastnosti šumu a jeho chování v regularizačních metodách hrají klíčovou roli při konstruk- ci a analýze těchto metod. Tato práce se zaměřuje na některé aspekty řešení diskrétních inverzních úloh, a to konkrétně: na propagaci šumu v iteračních metodách a jeho reprezentaci v příslušných residuích, včetně studia vlivu arit- metiky s konečnou přesností, na odhad hladiny šumu a na řešení problémů s daty zatíženými šumem z různých zdrojů. Klíčová slova: diskrétní inverzní úlohy, iterační metody, odhadování šumu, smíšený šum, aritmetika s konečnou přesností - v -
Regularization techniques based on the least squares method
Kubínová, Marie ; Hnětynková, Iveta (vedoucí práce)
Název práce: Regularizační metody založené na metodách nejmenších čtverců Autor: Marie Michenková Katedra: Katedra numerické matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Iveta Hnětynková, Ph.D. Abstrakt: V této práci se zabýváme lineárními inverzními problémy Ax ≈ b, kde A je zhlazující lineární opearátor a b reprezentuje vektor pozorování zatížený neznámým šumem. V práci [Hnětynková, Plešinger, Strakoš, 2009] bylo ukázáno, že vysokofrekvenční šum se během Golubovy-Kahanovy iterační bidiagonalizace vyjevuje v levých bidiagonalizačních vektorech. V práci navrhujeme metodu, která identifikuje iteraci s maximálním vyjevením šumu a redukuje vysokofrekvenční šum odečtením příslušného (škálovaného) bidiagonalizačního vektoru od vektoru b. Tato metoda je následně testována pro různé typy šumu. Dále Hnětynková, Plešinger a Strakoš odvodili metodu k odhadování hladiny šumu v datech. V práci navrhujeme modifikaci této metody založenou na znalosti bodu maximalního vyjevení šumu. Klíčová slova: ill-posed problémy, regularizace, Golubova-Kahanova iterační bidiagonalizace, vyjevení šumu, odhad šumu, odšumování 1
Implementace školního vzdělávacího programu na základních školách se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace
Žišková, Hana ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Sýkora, Václav (oponent)
Hlavní částí této diplomové práce je šetření zabývající se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu zejména ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v regionu Orlickoústecka. Zaměřuje se především na problémy učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu. Součástí šetření je analýza regionu a jednotlivých škol z hlediska podmínek vzniku školních vzdělávacích programů, dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení, následné rozhovory s učiteli a v neposlední řadě také případová studie vzniku školního vzdělávacího programu pro nižší stupeň víceletého gymnázia především ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. V první části práce jsou uvedena východiska podmiňující tvorbu a následné vyhodnocování šetření. Jedná se především o historické souvislosti ve vyučování matematice a analýzu současného stavu a moderních trendů ve vyučování matematice. Je zde přiblíženo projektové vyučování v matematice a konstruktivistické přístupy při vyučování matematiky. Jedním ze základních východisek této práce je také rešerše a studium literatury (včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu) se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, které jsou v práci uvedeny. Dále zde naleznete didaktickou analýzu pedagogických dokumentů (platných vzdělávacích programů, učebních...
Využití projektového vyučování k motivování žáků v matematice
Složilová, Šárka ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou možnosti využití projektového vyučování k motivování žáků ke studiu matematiky. Práce je prokládána sebereflexemi autorky z různých fází jejího studia problematiky motivace, projektového vyučování a především tvorby projektů. Text práce je rozdělen na pět hlavních kapitol. Úvod je věnován autorčině motivaci k napsání této práce. Druhá kapitola je teoretická a zabývá se motivací žáků k učení z pohledu psychologie a didaktiky. Třetí kapitola pojednává o projektech. Je zde popsán vznik projektové metody, definovány základní pojmy, rozebrána vhodnost projektu z hlediska nových přístupů k motivování žáků a charakterizováno projektové vyučování jako specifické vzdělávací strategie. Ve čtvrté kapitole následuje popis plánování a konstrukce projektů ve vyučování matematice obecně, rozbor původních autorčiných projektů z hlediska nových poznatků a podrobný postup při tvorbě výsledného projektu. Pátá kapitola přináší informace o reformě českého školství, o základních myšlenkách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a o využití projektového vyučování ve školních vzdělávacích programech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klokánek v systému péče o děti vyžadující okamžitou pomoc
Strnadová, Hana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Kubínová, Marie (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se pokusila zhodnotit služby poskytované nestátní neziskovou organizací Fond ohrožených dětí dětem, které se ocitnou v obtížné životní situaci a vyžadují tak okamžitou pomoc. Konkrétně jsem se zaměřila na projekt Klokánek, který má přímo status zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Pro lepší orientaci v daném tématu jsem nejprve vyložila nejdůležitější pojmy s tímto spojené, pro nespornou závažnost syndromu CAN jsem se podrobně věnovala právě tomuto jevu. Ve druhé části práce jsem nastínila činnost Fondu ohrožených dětí a jeho projektu Klokánek. Objasnila jsem principy péče, na kterých by mělo zařízení fungovat. Klokánek se deklaruje jako zařízení poskytující přechodnou a okamžitou rodinnou péči. O děti, které žijí v rodinných buňkách ve skupině zpravidla čtyř dětí, v Klokánku sice pečují dvě stálé "tety", střídající se v týdenních cyklech, což by mělo simulovat rodinu se střídavou péčí, nicméně vzhledem ke kapacitě objektu děti podobně jako v ústavech žijí v "tlupách" čítajících cca 40 dětí, což je naprosto nepřirozené socializační prostředí. Podobně jako v ústavech se v Klokánku vyskytuje absence mužského vzoru, děti jsou obklopeny samými ženami. Klokánkem v Láskově ulici ke dni 30. 6 2006 prošlo celkem 250 dětí, z nichž téměř 14 % strávilo v Klokánku dobu delší než...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KUBÍNOVÁ, Magda
8 KUBÍNOVÁ, Marie
9 KUBÍNOVÁ, Michaela
2 Kubinová, Markéta
9 Kubinová, Michaela
1 Kubinová, Mária
1 Kubínová, M.
2 Kubínová, Markéta
1 Kubínová, Marta
8 Kubínová, Martina
9 Kubínová, Michaela
3 Kubínová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.