Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studium magnetoreologického hřídelového těsnění
Pavlíček, Dušan ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem magnetoreologického těsnění. Cílem práce je stanovení provozních parametrů rotačního magnetoreologického hřídelového těsnění. V práci je stanoven vliv magnetického pole a otáček na tlakovou únosnost a velikost ztrátového momentu těsnění. Provozní parametry byly měřeny na zkonstruovaném experimentálním zařízením. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že magnetoreologické těsnění se vyznačuje velkou tlakovou únosností. Jeho nevýhody jsou velký brzdný ztrátový moment a prosakování nosného oleje z magnetoreologické kapaliny. Tyto problémy byly vyřešeny novou konstrukcí magnetického obvodu, která byla identifikována jako magnetoreologické gradientní svěrné těsnění (MRGPS).
Inovace dopravníku třísek pro obráběcí stroj
Kočica, Martin ; Kubík, Michal (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je konstrukční návrh úpravy stávajícího dosluhujícího dopravníku třísek pro soustruh SPT 32 NC firmy Slovácké strojírny a.s. závodu 1 strojírny Uherský Brod. Práce se člení na seznámení s problematikou dopravníku třísek a na požadavky, které jsou na dopravník kladeny. V práci jsou shrnuta možná konstrukční řešení, z nich je vybráno nejlepší konstrukční řešení. Následují výpočty rozměrů, volba materiálů a polotovarů pro tvorbu výkresové dokumentace. Primárním vstupem pro práci je rám stávajícího dopravníku. Všechny rozměry a funkční členy byly voleny s ohledem na parametry rámu dopravníku, který se bude upravovat minimálně. Výstupem je kompletní výkresová dokumentace a průvodní zpráva.
Návrh čištění odpadních plynů
Kubík, Michal ; Lisá, Hana (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problémem nečistot v odpadních a generovaných plynech. Tyto plyny jsou obvykle nízko výhřevné s poměrně vysokými obsahy nejrůznějších nečistot, které jsou hlavním problémem těchto plynných paliv. Po správné úpravě však mohou ve spalovacích zařízeních nahrazovat zemní plyn. První část práce je rešeršní a teoretická. Základem je stručně charakterizována biomasa a samotný proces zplyňování. Poté jsou popsány nejčastější odpadní plyny – jejich původ a přibližné složení. Další část je věnována jednotlivým typům nečistot, na kterou navazují způsoby jejich odstraňování. Metodou, která může buď současně nebo po určité modifikaci odstraňovat více typů nečistot, je mokrá vypírka, na kterou se proto zaměřuje samostatná kapitola. Existují ale i jiné možnosti čištění, které jsou proto také popsány. V druhé části je navržena a poté experimentálně ověřena a zhodnocena funkce jednoduché mokré pračky odstraňující dehet z plynu generovaného na experimentálním zařízení Biofluid. Při vypírání se zkoumá účinnost odloučení dehtu v závislosti na teplotě prací vody.
Logické síťové hry pro Android
Kubík, Michal ; Škoda, Petr (oponent) ; Kouřil, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla implementace aplikace pro hraní logických her, která bude spustitelná na zařízeních se systémem android. Práce zabývá systémem Android a možnostmi tvorby a publikace aplikací pro tento systém. Popsány jsou také známé algoritmy, používané pro implementaci umělé inteligence pro hraní logických her. Řeší se zde i způsoby bezdrátové komunikace mezi přenosnými zařízeními. V implementační části této práce je popsáno grafické uživatelské rozhraní aplikace, řešení umělé inteligence a síťové komunikace.
Magnetoreologický tlumič s krátkou časovou odezvou pro podvozek kolejového vozidla
Šebesta, Karel ; Špalek, Petr (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zbývá návrhem magnetoreologického tlumiče s krátkou časovou odezvou tlumící síly pro podvozek kolejového vozidla. Největší složkou, která zpomaluje odezvu, jsou vzniklé vířivé proudy v pístové skupině MR tlumiče. Rychlého náběhu tlumící síly je dosáhnuto použitím tvarového přístupu u návrhu magnetického obvodu. Tvarový přístup navyšuje vzdálenost, kterou vířivé proudy musí urazit, a tím dosahuje jejich snížení. Navýšení vzdálenosti je realizováno drážkováním jádra i pláště MR tlumiče. Navrhnutá rychlá verze MR tlumiče je měřena na hydraulickém pulsátoru a její výsledky prokazují dostatečnou časovou odezvu síly pro tlumení. Tato odezva nepřesahuje 8 ms pro primární náběh tlumící síly. Nová rychlá konstrukce MR tlumiče spojuje největší výhody technologie a umožnuje splnit nové požadavky na tlumící prvky do podvozku kolejových vozidel.
Studium MR kapaliny pro kosmické aplikace
Macejka, Andrej ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaobírá studiem reologických vlastností magnetoreologických (MR) kapalin v neaktivovaném stavu. Cílem téhle práce je určení metodiky měření a vyhodnocení základních reologických vlastností MR kapalin v širokém rozsahu teplot.
Návrh testovacího standu pro stanovení provozních parametrů magnetického hřídelového těsnění
Kubík, Michal ; Čížek, Petr (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem testovacího standu pro stanovení provozních parametrů magnetického hřídelového těsnění. V rámci této práce byla provedena rešerše konstrukcí magnetického obvodu a také rešerše dostupných provozních stavů. Práce z velké části obsahuje MKP analýzu navrhnutého magnetického uzlu a její experimentální odladění. Výsledky z této analýzy budou použity při dimenzování a geometrické citlivostní analýze magnetického obvodu v testovacím standu.
Hydraulické tlumiče podvozků kolejových vozidel
Odehnal, Lukáš ; Jeniš, Filip (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá především konstrukčním řešením různých adaptivních tlumičů určených pro podvozky kolejových vozidel. Nejprve je sestaven obecný přehled informací týkajících se tohoto tématu. Následně jsou v hlavní části práce detailněji rozebrány současné konstrukce adaptivních tlumičů, které již byly testovány v praxi. Na závěr práce jsou konstrukce tlumičů včetně použitých parametrů porovnány za účelem získání dostatečně velkého statistického souboru, který by měl vést k usnadnění vývoje nového elektronicky řiditelného tlumiče na VUT v Brně.
Návrh semiaktivního odpružení horského kola
Mráz, Kryštof ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem semiaktivního odpružení horského kola využívajícího MR tlumič. V rešeršní části práce jsou shrnuty současné poznatky z problematiky pasivního a semiaktivního odpružení horských kol a problematiky MR tlumičů. Pomocí virtuálního dynamického modelu vytvořeného v grafickém prostředí MATLAB Simulink bylo simulováno chování odpružené přední vidlice. Byly simulovány semiaktivní algoritmy Skyhook a modifikovaný Groundhook a pro porovnání také pasivní nastavení. Podle výsledků těchto simulací je navrženo takové semiaktivní odpružení s MR tlumičem, které stabilizuje přítlačnou sílu předního kola, čímž zlepšuje bezpečnost jezdce.
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 KUBÍK, Michal
8 Kubik, Martin
8 Kubík, Martin
3 Kubík, Matej
2 Kubík, Michael
6 Kubík, Milan
2 Kubík, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.