Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dvakrát měř a jednou řež
Krutská Vrbová, Kateřina ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; HORNÍČEK, Jiří (oponent)
,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.
Jan Hus - mše za tři mrtvé muže
Krutská Vrbová, Kateřina ; Špaček, Radim (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.Druhá linie filmu spočívá v tom, že za zmíněnými třemi muži, respektive za jejich památkou, přicházejí tři lidé, každý ze svých vlastních pohnutek. Za Oskarem Bruzewitzem přichází západoněmecký novinář Jonathan, za Grahamem Bamfordem přichází bezdomovec Joe, za Richardem Siwietzem přichází historik Maciej. Příběhy mrtvých osob se kříží s příběhy živých jednotlivců, jakoby našich zástupců.V této rovině vystupuje Jan Hus jako průvodce živých a utěšitel mrtvých. Film má aktualizovat radostné poselství osobní obětavosti a důslednosti , které nám po Janu Husovi zbylo, poselství nezabalené žádnou konfesí ani ideologií. Středověká pochodeň Jana Husa. Důvod proč film vznikl: ,,Žijeme v prostředí, které si bolestivé otázky snaží raději nepokládat, je to pohodlnější za posledních šedesát let jsme si na to v našem prostředí příliš navykli.? /citace režiséra filmu/

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.