Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatická kontrola kvality výrobku z obrazu
Kruták, Martin ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit postupy pro celkovou, automatickou a bezdotykovou kontrolu kvality výrobku (diabolky). Problém kontroly je rozdělen na dvě části. První část je přesné měření rozměrů diabolky - její délka a průměr hlavičky tak, aby toto měření bylo přesné a dostatečně rychlé. Takového měření je dosaženo pomocí algoritmů pracujících se sub-pixelovou přesností pomocí aproximace gradientů polynomy. V druhé části je kontrola vad diabolky jako jsou podélné rýhy či vrypy v sukýnce (smajlíci), a to za pomocí konvolučních neuronových sítí. Výsledkem jsou měřící moduly pracující s přesností do 0,025 mm v případě měření délky a do 0,01 mm při měření hlavičky. V detekci vad diabolek, vykazuje neuronová síť velmi vysokou úspěšnosti klasifikace. Přínosem této práce je prezentace inovativních přístupů v automatické kontrole kvality výrobků za použití neuronových sítí, demonstrace jejich použití a využití v reálné výrobě.
Detekce kolizí vozidel
Kruták, Martin ; Sochor, Jakub (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje systém pro detekci a vícenásobné sledování vozidel z dohledových kamer s detekcí kolizí. Práce je zaměřena na detekci a predikci kolize vozidel na dálnicích v jednom směru jízdy. Systém není plně automatický, tudíž vyžaduje počáteční nastavení (např. čáry vymezující pruhy na silnici) pro svou správnou funkčnost. Problém je řešen tak, že je nejdříve získána přesná kontura vozidla. Poté je vypočteno těžiště této kontury. Na základě tohoto těžiště je každému vozidlu přidělen jízdní pruh, ve kterém se pohybuje a každé vozidlo je poté sledováno individuálně. Práce dále představuje metodu predikce a detekce kolize. Pro tuto část je vytvořen obdélník kolem přízemní části vozidla. Tento obdélník je poté zvětšen a vyhodnocován proti obdélníkům jiných vozidel. Objekty, jejichž obdélníky se překrývají jsou předmětem dalšího sledování možné kolize. Experimentální výsledky ukazují 72% přesnost konstrukce přízemního obdélníku jakožto základního stavebního kamene v navrženém systému pro detekci kolizí. Výhody systému jsou v jeho možnostech využití v kamerových systémech, které monitorují provoz na dálnicích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.