Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Třístupňový model kurzu informační gramotnosti pro studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Kropáčová, Lenka ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Musil, Vladimír (oponent)
Tématem práce je návrh tří úrovní kurzů informační gramotnosti, které by měly být postupně implementovány do informačního vzdělávání na FF UK. První úrovní je systém volně dostupných online tutoriálů, které formou návodu a ukázek práce s nejznámějšími systémy podpoří využívání dostupných elektronických zdrojů a nabídnou nápovědu či metodiku pro psaní odborných textů. Ve druhém stupni je navržen řádný výběrový kurz formou prezenční výuky v rozsahu jednoho semestru, který by měl již status standardního atestovaného předmětu s předem daným objemem znalostí využitelných pro odbornou práci. Posledním, třetím stupněm je e-learningový kurz zakončený testem a udělením atestace. Návrhu předchází analýza stavu výuky informační výchovy na FF UK a příklady řešení na jiných vysokých školách. Závěr práce je věnovaný dostupným softwarovým nástrojům využívaným v e-learningu.
Mediální proměna obrazu
Kropáčová, Lenka ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Krtilová, Kateřina (oponent)
Práce by měla předvést některé možnosti kritického přístupu k obrazu (pojmu obrazu), jak se odvíjejí od fungování nových způsobů vyjádření digitálními médii, v souvislosti s některými důležitými přístupy k obrazovému vyjádření, které byly vyvinuty ve 20. století. Ukazuje, že již nejsou uplatnitelná tradiční filosofická a estetická kriteria a definice pro vysvětlování toho, co je chápáno pod pojmem obraz. Jednak proto, že jsou podstatně založeny na opozici mezi řečí či textem, a také proto, že se jednalo vždy převážně o obrazy umělecké, tedy se základem ve specificky historickém pojmu umění a specifických teoriích o umění. Současné obrazy a vyjádření, produkované digitálními technologiemi, mnohými svými charakteristikami popírají samotné principy takového vysvětlování v rámci výše zmíněných teoretických přístupů. Současná komunikační vyjádření již není možné považovat jednoduše za "obraz" nebo "text"; fungují v nich různé elementy a vztahy mezi nimi.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kropáčová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.