Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamika obchodních modelů implementací strategií cirkulární ekonomiky
Krmela, Aleš ; Kožená, Marcela (oponent) ; Váchal, Jan (oponent) ; Živělová, Iva (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce zkoumá dynamiku změn v logice podnikání a architektuře obchodních modelů podniků spojených s implementací aktivit pro udržitelnost, specificky strategií cirkulární ekonomiky, se zaměřením na redukci množství nevyužitých odpadů. Obchodní modely coby abstraktní koncepty logiky podnikání jsou tvořeny dynamicky se měnícími elementy hodnotové nabídky, tvorby, poskytování, zachycování a komunikace vytvářené hodnoty. Podniky jsou tlakem ve společnosti i svém bezprostředním ekosystému motivovány k aktivní implementaci principů a strategií cirkulární ekonomiky do svých obchodních modelů. Disertační práce v konceptuální rovině zachycuje problematiku dynamiky obchodních modelů – co je dynamika obchodního modelu, jak je definována, jakých možných forem nabývá. Explicitně rozšiřuje koncept obchodního modelu pro cirkulární ekonomiku o klíčový element komunikace hodnoty. V aplikační části analyzuje, s využitím zejména případových studií a kvantitativních analýz, dynamiku adaptace obchodních modelů spojenou s implementací strategií cirkulární ekonomiky podniky působícími ve výrobně-zpracovatelských odvětvích a vliv strategií na obchodní modely. Zabývá se adaptací obchodních modelů z časového i obsahového hlediska a zkoumá dynamiku vztahů mezi jednotlivými elementy obchodních modelů. Výzkum vychází z předpokladů Teorie pohledu založeného na pozornosti a Teorie legitimity. Hlavním výstupem disertační práce je návrh metodiky určení dynamiky obchodních modelů při implementaci vybraných strategií cirkulární ekonomiky, s využitím navrhovaného indexu dynamiky obchodního modelu IOMDRi. Metodika umožňuje kvantitativní určení struktury elementů obchodních modelů, kvantitativní určení implementovaných strategií cirkulární ekonomiky a porovnání vlivu vybraných strategií cirkulární ekonomiky na obchodní modely a jejich elementy v rámci podniku, mezi podniky i mezi odvětvími. Aplikována je smíšená výzkumná strategie kvalitativně-kvantitativního charakteru, s využitím zejména případových studií a pozorování uskutečněných ve vybraném evropském zpracovatelském odvětví výroby dekorativních a informačních systémů (DIS), kvantitativních obsahových analýz a dotazníkových šetření.
Business Model Dynamics in Business-to-Business Environment
Krmela, Aleš
Purpose of the article: The purpose of this article is to contribute towards a clarification of the emerging term of the dynamic business model, with focus on the business-to-business environment. The business model dynamics are confronted both with the static view, and with business model innovation. Methodology/methods: Secondary research has been conducted. Scientific aim: The article aims to help filling the gap in ambiguous understanding and interpretation of the term “Business model dynamics”. Findings and conclusions: A dynamic business model is an abstract construct formed by components and their synapses that change over time due to both external and internal forces, thus creating new synapses and synergies supporting adaptation to the changing ecosystem. The business model dynamics in the business-to-business environment are frequently of rather an incremental and slower nature. The phenomenon is caused particularly by the role a focal firm plays in the supply chain, by the resistance of its down-stream customers and by the customer of customers, to change. Research limitations: Due to the ambiguity of the term business model, increasing popularity of the subject and an enormous number of published scholarly articles dealing with the topic of business models, a risk exists that not every relevant source has been included in the review. Practical Implications: The firm’s capability to adapt its existing business model can be impacted by organisational rigidity. However, in reaction to a changing business environment, customer preferences and pressure from multiple stakeholders, firms need to adapt their value proposition, search for new, original ways of value creation, thus satisfying explicit or latent customer needs. Originality/Value: The article draws widely from the recently published scholarly literature on the business model subject. The main contribution of the article is a systemisation of fragmented views on the dynamic aspects of the business model, precision of the term itself and its distinction from the static view.
Extraction of Antioxidants from Fresh Wine Grapes Marc.
Rousková, Milena ; Jírů, M. ; Krmela, A. ; Hanika, Jiří ; Šolcová, Olga
The study is focused on concentration of a lipid content and determination of the extractable part oriented on included fatty acids in separated phases of centrifuged wet biomass. The main attention was focused on the DHA concentration from the upper lipid layer, containing obviously concentrated proportion of fatty acids. Water fungi suspension was submitted to centrifugation with subsequent separation of individual liquid/solid fractions and extracted by two solvent systems. Dichloromethane/methanol 1/1 and 1-hexane/ethanol 2/3 was applied. Both solvent systems afforded comparable fatty acids profiles. Dominant acids C16:0 (in the range of 43-47%) and DHA C22:6n3 (43-47%) were detected. Biomass residue can be applied e. g. as an animal food supplement due to high protein content. Also level of pigments with antioxidant effect, particularly carotenoids, can be dietary significant.
Plný tet: SKMBT_22317120815261 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF

Viz též: podobná jména autorů
2 Krmela, Aleš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.