Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kibuc jako výrobní, sociální a kulturní systém
Rubinsteinová, Petra ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Tato práce se zameruje na kibuc jako na neopakovatelný jev lidské spolecnosti. Snaží se osvetlit jednotlivé urcité stránky velkého celku. Kibuc chápe jako samostatnou výrobní, sociální a kulturní jednotku, kterou se snaží analyzovat od jejího vzniku po její soucasný stav. Práce je venována aspektum komplikovaného historického vývoje, problematice struktury kibucu, rodiny, vzdelávání, kultury. V neposlední rade se zabývá též zemedelstvím a výrobou.
Harmonizace profesního a rodinného života ženy
Trnková, Dagmar ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je problém harmonizace soukromého a pracovního života ženy. Práce popisuje postavení ženy ve společnosti a na českém trhu práce a odkazuje se přitom na související sociologické a statistické údaje. Autor poukazuje na přímou souvislost mezi mateřstvím a znevýhodňováním ženy v zaměstnání. Detailněji se věnuje také rodině a její podpoře ze strany státu a zaměstnavatele.
Problematika nezaměstnanosti
Černostová, Daria ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
CHern teto pnice je shrnout nejdulezitejsi aspekty nezamestnanosti. Snazila jsem se priblizit problematiku nezamestnanosti v co nejsirsim kontextu. V prvni casti se zamefuji na obecny uvod do tohoto souboru jevu, jako jsou historicke souvislosti a pohled ekonomickych teorii. DalSi kapitola podava prehled 0 klasickem deleni nezamestnanosti, a to jak z pohledu statu, tak z pohledu casoveho a pristupu k nezamestnanosti jedincem. Po te se rna bakalarska prace venuje rozboru nezamestnanosti po psychologicke strance a poukazuje na mozne dopady na zivot jednotlivce. Soucasti je i kapitola diskriminace a jeji vyskyt v Ceske republice i zahranici. Dulezitou kapitolou je zamestnatelnost, ktera je uzce spojena se vzdelanim. Zaverem predklada pravni osetreni nezamestnanosti v Ceske republice a sumanzuJe mozne zpusoby boje s nezamestnanosti, jako jsou Operacni programy, pomoc lidem se zdravotnim postizenim, rekvalifikace Ci opatreni z hlediska organizaci i statu. V cele praci jsem se snazila vychazet nejen z historickych podkladu, ale i z modernich pristupu a ze zahranicnich materiaiu, ktere umoznuji kontrastni porovnani se soucasnou situaci u nas.
Psychologické a sociální aspekty mobbingu v organizaci
Smrčková, Tereza ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Mobbing je specifická forma psychického násilí. Vyznačuje se systematičností, promyšleností a dlouhodobými ataky se stupňující se intenzitou. Příčiny vzniku a rozvoje tohoto patologického jevu můžeme spatřovat nejen v oblasti psychologické a sociální, ale rovněž v nedostatcích, které vyplývají ze samotné podstaty organizace. Hlavním motivem, který stojí v pozadí mobbingu, bývá potřeba zbavit se "nepohodlného" kolegy. Původce mobbingu se snaží neztratit či neohrozit své postavení a význam v organizační hierarchii. Důsledky, které mobbing způsobuje, nezasahují pouze agresora a jeho oběť, ale mají dopad na bezprostřední okolí těchto aktérů. Negativně se promítají do kultury na pracovišti, do rodinných a přátelských vztahů oběti a agresora, stejně tak i celkově do společenského klima. V této práci uvádím základní podstatu vzniku, průběhu a následků psychického násilí v zaměstnání. Všechny tyto jevy jsou nazírány v rámci psychologických a sociálních aspektů a je kladen důraz na jejich bezprostřední souvislost a provázanost.
Evropský sociální fond v ČR a jeho přínos pro oblast rozvoje vzdělávání dospělých
Tichý, Karel ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce věnuje pozornost Evropskému sociálnímu fondu a jeho dosavadnímu přínosu pro oblast rozvoje vzdělávání dospělých v České republice. Zohledňuje přitom výsledky projektů realizovaných v jeho rámci v uplynulých 4 letech. Práce si všímá proměn úloh a významu vzdělávání ve společnosti a konceptu tzv. znalostní společnosti, který je široce diskutován napříč celou Evropskou unií. Tuto problematiku následně propojuje s představením historického pozadí a vývoje Evropského sociálního fondu. Jsou představeny základní strategické dokumenty Evropské unie, které věnují pozornost vzdělávání dospělých. V základu je představena historie této oblasti vzdělávání v České republice, pozornost se následně upírá k historii působnosti Evropského sociálního fondu v České republice a k základním republikovým strategickým dokumentům v oblasti vzdělávání. Na základě výsledků dostupné evaluační zprávy a ohlasů odborníků, kteří se v oblasti působnosti Evropského sociálního fondu dlouhodobě pohybují, je vyhodnocen dosavadní přínos tohoto fondu pro oblast vzdělávání dospělých v České republice. Toto vyhodnocení ústí v definování oblastí, kterým by na úrovni rozvoje vzdělávání dospělých měla být v příštích letech věnována zvýšená pozornost. Jsou identifikovány možnosti, které se České republice pro tuto oblast nabízejí...
Rozsah a zdroje nerovností v přístupu k celoživotnímu vzdělávání
Visinger, Radek ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Ve své práci se věnuji problému přetrvávajících vzdělanostních nerovností. Účast v celoživotním vzdělávání do značné míry předurčuje naše životní šance, proto je tak důležitá podpora rovnocenných vzdělávacích možností. Po krátkém představení tématu probírám v první kapitole různé teoretické koncepce rovnosti. Jejich porovnání ukazuje, že představy o charakteru rovnosti v přístupu ke vzdělávání se mohou velmi lišit a jen stěží lze některý pohled zanedbat či odmítnout. Rozhodnutí zahlazovat pomocí vzdělávání společenské nerovnosti musíme opřít o důkaz, že reprodukce či prohloubení těchto nerovností představuje nespravedlnost či diskriminaci v uplatňování individuálních sociálních práv. Není svobody bez reálně dostupné alternativy a právě tak není morálně ospravedlnitelné jakékoli znevýhodnění založené na jiných faktorech než je úroveň schopností a individuální úsilí. Dále upozorňuji na nešťastné důsledky rozšíření tržní orientace na oblast vzdělávání a analyzuji různé teoretické přístupy k přerozdělování ve prospěch zrovnoprávnění přístupu ke vzdělávání. Třetí část rozebírá hlavní sociologické teorie, které vysvětlují genezi a pravděpodobnou reprodukci vzdělávacích nerovností. Pozornost je věnována teorii meritokracie, různým teoriím vzdělanostních reprodukcí a teorii racionální volby. Přístup širokých mas k...
Psychologické a sociální aspekty mobbingu v organizaci
Smrčková, Tereza ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Mobbing je specifická forma psychického násilí. Vyznačuje se systematičností, promyšleností a dlouhodobými ataky se stupňující se intenzitou. Příčiny vzniku a rozvoje tohoto patologického jevu můžeme spatřovat nejen v oblasti psychologické a sociální, ale rovněž v nedostatcích, které vyplývají ze samotné podstaty organizace. Hlavním motivem, který stojí v pozadí mobbingu, bývá potřeba zbavit se "nepohodlného" kolegy. Původce mobbingu se snaží neztratit či neohrozit své postavení a význam v organizační hierarchii. Důsledky, které mobbing způsobuje, nezasahují pouze agresora a jeho oběť, ale mají dopad na bezprostřední okolí těchto aktérů. Negativně se promítají do kultury na pracovišti, do rodinných a přátelských vztahů oběti a agresora, stejně tak i celkově do společenského klima. V této práci uvádím základní podstatu vzniku, průběhu a následků psychického násilí v zaměstnání. Všechny tyto jevy jsou nazírány v rámci psychologických a sociálních aspektů a je kladen důraz na jejich bezprostřední souvislost a provázanost.
Ekologie a vzdělávání
Kováčová, Martina ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o velice aktuálním tématu ekologie a vzdělávání, neboli environmentální výchově. Ta je součástí života nejen všech lidí, ale každé živé bytosti této planety, ať už na vědomé nebo nevědomé úrovni. Těžištěm této práce jsou vybraná základní a průlomové témata objasňující rozsáhlou problematiku environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, jednak celosvětově, jednak na příkladu České republiky. Práce popisuje problematiku od legislativních povinností a podmínek až po metodické možnosti, jež dnes mají organizace zajímající se o implementaci ekologie do vzdělávání. Tato práce je teoretická, nicméně obsahuje příklady programů v praxi už zaběhlých a také nejaktuálnějších, teprve se připravujících. Poskytuje základní informace o dané problematice na nadnárodní, národní, krajské i individuální úrovni.
Rozvoj pracovníků
Kilijánová, Radka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá jednou z významných personálních činností, kterou je rozvoj pracovníků. V současné době, i přesto, že je situace ovlivněna hospodářskou krizí, je rozvoji pracovníků přikládána velká důležitost. Vzdělaní a schopní pracovníci jsou pro organizaci možností, jak úspěšně dojít k vytyčeným cílům a obstát vůči konkurenci. Práce nejprve zasazuje rozvoj pracovníků do kontextu řízení lidí v organizaci. Poté je pozornost věnována dalším tematicky spřízněným oblastem personální práce, jako je vzdělávání pracovníků, řízení pracovního výkonu a řízení kariéry. Stěžejní částí práce jsou kapitoly věnované koučování, mentoringu, rotaci práce a stážování. Jedná se o nástroje rozvoje pracovníků, které se v poslední době staly významnými u mnoha organizací a co se týče koučování a mentoringu, je jim věnována vzrůstající pozornost v rámci odborné literatury i diskusí. Rotace práce a stáže jsou současnými organizacemi také využívány, avšak v odborné literatuře jsou zmiňovány méně. Práce stručně představuje historii uvedených rozvojových nástrojů, specifika každého z nich a jejich současné využití. U každého nástroje rozvoje pracovníků jsou zmíněny jeho přínosy pro rozvoj lidí v organizaci a možné nedostatky či překážky jeho využití.
Vzdělávací aktivity v rodinných a mateřských centrech
Janstová, Alice ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Resumé Diplomová práce "Vzdělávací aktivity v rodinných a mateřských centrech" pojednává o problematice rodinných a mateřských center v České republice. Práce nahlíží na změny v rolích mateřství a otcovství, následovně je dává do kontextu s funkcemi rodinných a mateřských center. Nastíněno je možné třídění center. Pohled do historie je věnován rodinným a mateřským centrům v České republice a v Německu, odkud koncept pochází. Velká část práce se věnuje vzdělávacím aktivitám v rodinných a mateřských centrech. Jsou představeny vzdělávací aktivity Sítě mateřských center a Ligy otevřených mužů ve spolupráci s rodinnými a mateřskými centry. Blíže jsou popsána čtyři pražská centra (A centrum, Nová Trojka, Mateřské centrum Pecička a Dětské kluby Městské části Praha 8), která mají rozdílnou historii, formální organizaci i zaměření. Rozdílný přístup ke vzdělávacím aktivitám v těchto centrech je dán do kontextů s dalšími činiteli a také celkovým vývojem rodinných a matetřských center u nás.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.