Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti praktické péče o ohrožené druhy živočichů jako didaktické téma
Kremrová, Johana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje možnostem praktické péče o ohrožené druhy živočichů a možnostem využití tohoto tématu ve školní výuce. Cílem práce je zjistit, jaké znalosti mají žáci o tématu ohrožených živočichů, porovnat tyto znalosti napříč třemi typy škol a zjistit, jak je toto téma ukotveno ve vzdělávacích programech. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je využíváno především metod analýzy a komparace. Tyto metody byly použity při shrnutí hlavních tezí zákonů o ochraně ohrožených druhů živočichů v historii i v současnosti, způsobů ochrany přírody a ohrožených druhů u nás a v zahraničí, způsobů nejčastějších zranění u jednotlivých tříd živočichů a fungování záchranných stanic. V praktické části bylo použito dotazníkové šetření ve třech typech škol. Z dotazníkového šetření bylo zjištěno, že nejlepší znalosti o péči o ohrožené druhy živočichů mají studenti obchodní akademie, naopak nejhorších výsledků dosáhli studenti nižšího stupně osmiletého gymnázia. Z výsledků dotazníků můžeme vyvodit, že se tomuto tématu ve školách nevěnuje dostatečná pozornost, což potvrzuje i velice malé zapojení ochrany živočichů v rámcových vzdělávacích programech. Proto byla vytvořena volně přístupná prezentace pro vyučující, kvíz ve webové aplikaci Kahoot a přiložený dotazník...
Záchranné stanice pro handicapované živočichy a jejich využití ve výuce
Kremrová, Johana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce (Záchranné stanice pro handicapované živočichy a jejich využití ve výuce) bylo zjistit, jak fungují záchranné stanice, které zákony tato zařízení upravují, jaká zvířata jsou nejčastěji postižena, jak dlouho zde musí průměrně zůstat nebo jaká je úspěšnost navrácení do volné přírody. Tato práce se věnuje hlavně českým záchranným stanicím, informace o nich byly zjištěny přes dotazníky s otázkami na jejich fungování, jejich pacienty i pracovníky Tento dotazník byl rozeslán jednotlivým stanicím a jejich výsledky se analyzovaly. Část dotazů je také zaměřena na pedagogickou stránku záchranných stanic, např. jestli tyto zařízení školy navštěvují nebo jestli zaměstnanci stanic pořádají besedy ve školách. Bylo zjištěno, že většina záchranných stanic se věnuje ekologické výchově a snaží se o osvětu veřejnosti, která je velice důležitá, jelikož mnoho zvířat, která se dostanou do záchranných stanic jsou mláďata, která jsou zbytečně odebrána rodičům a poté musí vyrůstat v záchranných stanicích. Mnoho trvale handicapovaných zvířat musí zůstat v těchto zařízeních trvale, ty často pomáhají veřejnosti v rámci osvěty.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kremrová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.