Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Všechno bude v pořádku
Tejml, Ladislav ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomovou prací navazuji na neuzavřený cyklus EGBA, který jsem započal koncem října roku 2016. Název EGBA je vyústěním z dobové nejistoty, úzkosti a ztráty důvěry v člověka, jako zdravě uvažujícího jedince. Projekt EGBA vnímám jako bonbón s náplní, jehož obsah je složen z navzájem se ovlivňujících chutí. Přestože je na pamlsek výborná reklama, skvělý obal i sám skvostně vypadá, samotný bonbón je nepoživatelný. První z namíchaných chutí je mnou poupravený termín postapokapitalismus, jako stále přetrvávající systém kapitalismu, který přes všechny možné peripetie ne a ne překonat. Přesto, že je patrné stále větší propojení vlivných podnikatelů se státním aparátem do nerozpletitelné pavučiny vazeb a vztahů spojené s prohlubující se finanční nerovností mezi lidmi, velkým zadlužováním zemí, zhoršujícím se životním prostředí, atd. Druhou chutí je temporalita, ve které je pro mě primární zrychlení jako údajný nástroj pokroku. Zrychlování je dlouhodobý proces, který přichází s moderní dobou v důsledku industriální revoluce. Dnešní doba nám však přináší freneticky roztříštěnou skutečnost, ve které se snažíme vmáčknout co nejvíce úkonů či výkonů do čím dál kratších časových intervalů. Rychlost se stala znamením úspěchu a tak není divu, že mnozí z nás končí na piluli naděje, jelikož je jasné, že náš biorytmus se nedá napínat do nekonečna. Současná, zrychlená společnost se dá přirovnat k bažině. Čím rychleji roztáčí své soukolí, tím rychleji se potápí v tekuté době. Třetí chutí je posthumanismus, ke kterému jsme dospěli neustálým zjednodušováním a redukováním problémů, které před nás klade příroda. Toto ulehčování nás dovedlo až k vytvoření stroje, který je v tomto redukování tak účinný, že zároveň vytváří vlastní problémy. Technologie se člověku neustále přibližují, jsou vyvíjeny neustále nové technologické vymoženosti, které jsou stále „sofistikovanější, užitečnější a chytřejší“. Nenápadné vytrácení lidské přirozenosti se postupně transformuje do podoby Théseovy lodi. Čtvrtou chutí je antropocén. Téma antropocénu oběhlo většinu zpravodajských kanálů. Ano, je to vážné a nepopiratelné, i když v mnohých konspiračních teoriích to zcela popiratelné je např. modrá, nikoli zelená paleta, Donaldovo trampoty, atd. Zkrátka dlouhodobá partie šachu, člověk versus příroda se zdá být výhodnější pro černé. Poslední přísadou je pojivo jménem internet, jako slina tekoucí přes všechny zmíněné chutě. Všechny zmiňované esence bonbónu jsou pro mě frustrující a nejlepším řešením se mi v předešlých pracích zdálo téma apokalypsy. Dystopické smýšlení však dlouho nevydrží a mě opět začaly přepadat návaly naděje, že by vše mohlo ještě nějak pozitivně dopadnout. Takže pokud přijdu někam, kde uvidím misku s bonbóny, nebudu váhat a okusím. Většinou se jedná o místa, kde je nutno vyčkat, vydržet, případně něco koupit a tak si budu s dostatkem času a klidu vychutnávat chutě bonbónů a čekat na duhu.
Grid
Gajdošík, Andreas ; Magid, Václav (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Práce se věnuje důsledkům plně rozvinuté infrastruktury webu 2.0 a jeho obecnému celospolečenskému přijetí, jež jsou, v doprovodu dostupného výpočetního výkonu, základními faktory umožňujícími rozvoj masivního zpracování uživatelských dat. Práce Grid v této souvislosti využívá veřejně dostupných dat Facebooku o aktivitě uživatelů na stránkách českého pravicového populismu, která plně automatizovaně získává a dále statisticky analyzuje. Výsledek tohoto procesu je poté prezentován na webových stránkách designově i stylisticky podobných webům krajní pravice. Jejím příznivcům na první pohled ideově blízký web však prezentuje empirická data, která o mnohé slávě těchto hnutí, ani jejich přívrženců nevypovídají. Projekt Grid tak stojí na hranici amatérského sociologického výzkumu a umělecké intervence do mediálního prostoru.
Netizens
Tejml, Ladislav ; Šrámek,, Jan (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Jedná se o interaktivní instalaci ve které jsem zaměřil na sociální síť Twitter, kde detekuji klíčové slovo Refugees. Jakmile se toto slovo objeví v nějakém komentáři na Twitteru, ihned je převedeno do reálného prostředí, stane se tak, že virtuální slovo dostane podobu fyzického aktu. Konkrétně spuštění spouště u dětské stříkací pistole, která vystříkne vodu na protější rostlinu, kterou tak zavlaží. Zamýšlím se tak nad otázkou do jaké míry ovlivňuje a formuje naše uvažování struktura a možnosti internetu, na který jsme neustále napojeni. Součástí instalace je také 3D animace se surreálně abstraktním příběhem o idealisticky nacionálním smýšlení. O pocitu nejistoty, zmatenosti v globální propasti a ztrátě postoje k zásadním problémům formující naše okolí. Animace je realizována v 3D softwarech.
EXISTEXION
Robaard, Roman ; Vavříček, Tomáš (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Realizace tvoří ucelený soubor, který vizualizuje fyzickou existenci původně nemateriálních artefaktů. Součástí instalace je nejen zhmotnění původně virtuálních objektů, ale i jejich následná dokumentace a studium v reálném prostředí. Celá instalace postupně vznikla z několika na sebe chronologicky navazujících procesních fází, jejíchž výsledkem jsou pohyblivé obrazy. Samotná animace odkazuje k nově nabyté skutečnosti stejně jako k transferu mezi dvěma zcela odlišnými světy. Práce si v tomto směru klade za cíl s vědomím současného vývoje umění zkoumat doklad nově nabyté přítomnosti. Svým způsobem navazuji na současné tendence specifického návratu k objektům, což je v současnosti pouze umocněno všudypřítomností technologií, automatizací a virtuálna internetu. Lze tedy mluvit, až o pluralitě realit, tedy vlivu virtuality na naše vnímání fyzikální, tedy i každodenní skutečnosti. Tím, že jsem vynaložil čas a energii na uvedení těchto původně digitálních a virtuálních entit v hmotu a podrobil je systematickému pozorování, jsem docílil nejen samotného přenosu, ale získal jsem především zcela svébytný obraz odkazující k tomuto faktu. Vznikl tak autonomní vizuální vztah, který v sobě zahrnuje potenciál jedné z rovin dialogu artefakt – reálno. Nejedná se o intuitivní práci, ale spíše racionální zkoumání, které bych mohl popsat slovy „reproduktivní realismus“. Výsledkem jsou tedy pohyblivé obrazy, které odráží na první pohled zřejmé zvyklosti a chování, ovšem v rámci instalace EXISTEXION jsou tyto formy již posunuty do samostatného rámce. Jednotlivé digitální obrazy v sobě nesou skrytý příběh, který lze poodhalit, až při opětném spojení s jejich výchozím elemetem, který tak slouží jako klíč k jejich čtení.
Video syntezátor
Richtr, Pavel ; Cenek, Filip (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Generování video signálu na ATtiny85, autorský software pro videoherní konzoli ATARI2600 na téma problematiky UAV útoků a jejich mediálního obrazu - reinterpretace pomocí "low res" generovaného videa.
RLXY
Sedláček, Tomáš ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Práce je koncipována jako audiovizuální performance za použití vlastního autorského softwaru. Téma práce spočívá v experimentech s převody trojrozměrných dat, dvourozměrného obrazu na zvuk či naopak. Cílem práce je prozkoumat médium jako takové a najít nová východiska.
Remoted nature
Richtr, Pavel ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám interaktivitou mezi povětrnostními vlivy a virtuálním modelem, jehož hlavním výstupem je zvuk. Pokouším se vytvořit generativní instalaci, která na základě reakcí virtuálních oraganismů na reálné prostředí generuje signály které je možné zvukově interpretovat a tak prozkoumávat estetické vztahy daného spojení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.